اخبار داغ

فرماندار برخوار:

انتظارات مردم برخوار در رابطه با قطار سریع السیر پیگیری خواهد شد

انتظارات مردم برخوار در رابطه با قطار سریع السیر پیگیری خواهد شد
فرماندار شهرستان برخوار گفت: دیدگاه ها و انتظاراتی در سطح مسئولان و افکار عمومی شهرستان در زمینه نحوه و مسیر اجرای این پروژه وجود داشته است که از طریق نمایندگی دولت در شهرستان و همچنین نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی به دستگاه های استانی و ملی منعکس شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشم برخوار؛ امروز به منظور ایجاد هماهنگی و بررسی نیازهای اجرایی پروژه ملی قطار پرسرعت اصفهان تهران در محدوده شهرستان برخوار جلسه ای با حضور نمایندگان استانداری، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، اداره کل راه اهن استان، شهرداران و شورای اسلامی شهرهای دولت آباد، خورزوق، دستگرد، سین و تعدادی از مدیران و مسئولان اجرایی به ریاست فرماندار برخوار در محل فرمانداری تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم برخوار,

فرماندار شهرستان برخوار در این جلسه با اشاره به بروز حادثه زلزله در غرب کشور و دیار پهلوانان کرمانشاه و آرزوی رحمت و مغفرت برای جان باختگان و صبر و عافیت برای مجروحین و مصیبت دیدگان حادثه و اشاره به اهمیت مقاوم سازی، ساختمان و تاسیسات در کشور در توضیحاتی به تاریخچه طرح قطار سریع السیر از آغاز مطالعات آن در سال ۱۳۷۸ و اقدامات و تغییرات بعدی پرداخت.
اسفندیار تاجمیری اظهار کرد: امروز از طریق قرارداد فاینانس با مشارکت شرکت چینی این طرح در حال انجام است و عمده مقدمات اجرایی آن در استان های تهران و قم و غالب مسیر اصفهان انجام شده و از ۳۰ کیلومتر باقیمانده ۲۱ کیلومتر در محدوده شهرستان برخوار قرار دارد.

,
,

وی با اشاره به جایگاه ملی و تاثیرگذار این طرح به عنوان یک طرح شاخص و تجربه جدید سیستم ریلی در کشور و تاکید بر لزوم همراهی و همکاری لازم در بخش های دولتی و مردمی برای تسریع و تسهیل در انجام کار گفت: دیدگاه ها و انتظاراتی در سطح مسئولان و افکار عمومی شهرستان در زمینه نحوه و مسیر اجرای این پروژه وجود داشته است که از طریق نمایندگی دولت در شهرستان و همچنین نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی به دستگاه های استانی و ملی منعکس شده است.

,

تاجمیری با تاکید بر لزوم توجه به مصالح و منافع شهرستان در ذیل منافع استانی و ملی این طرح اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و تغییر دستگاه اجرایی طرح از شرکت ساخت و توسعه راه ها به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی کارگروهی در استانداری با مسئولیت معاونت عمرانی برای ایجاد هماهنگی لازم در اجرای پروژه تشکیل شده که فرماندار شهرستان هم در آن حضور دارد و انتظارات و نیازهای شهرستان در آن کارگروه مطرح و پیگیری خواهد شد.

,

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداخل مسیر اجرای ریل با برخی اراضی کشاورزی و اماکن صنعتی و تولیدی و همچنین اراضی ملی بر رعایت حقوق مالکانه مردم و رعایت موازین و مقررات کشور در مساله تملک اراضی تاکید و دقت عمل اعضاء کمیته ارزیابی در این زمینه را خواستار شد.

,

همچنین رییس شورای اسلامی شهرستان، روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای دولت آباد، خورزوق ، دستگرد و سین و مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان به بیان دیدگاه های خود در ابعاد فنی و اجرایی پرداختند و بر رعایت مصالح شهرستان و حقوق مردم تاکید کردند.
‌‌در این جلسه با جمع بندی مطالب توسط فرماندار برخوار و تاکید بر طرح مطالبات مطرح شده در کارگروه استانی مربوط در زمینه نحوه عبور ریل از عرصه های ملی، ملکی و بین شهری، حفظ مسیر های ارتباطی موجود، حریم ریل، تهیه نقشه های ارزیابی، مشخصات ایستگاه مرکزی قطار و موضوع تملک اراضی بررسی و تبادل نظر شد.

,
,

گفتنی است از مجموعه ۳۰کیلومتر مسیر باقیمانده پروژه عظیم قطار پرسرعت اصفهان، قم، تهران، بیش از ۲۰ کیلومتر آن در محدوده شهرستان برخوار قرار دارد که مقدمات اجرایی آن در حال انجام است.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه