اخبار داغ

سیمرغی‌ها در کنار مردم کرمانشاه/وضعیت ارسال کمک‌های مردم سیمرغ به کرمانشاه

سیمرغی‌ها در کنار مردم کرمانشاه/وضعیت ارسال کمک‌های مردم سیمرغ به کرمانشاه
مردم همیشه در صحنه دیار سیمرغ آسمان ایران با ارسال کمک‌هایی نوع دوستان خود را در درد و غم مردم کرمانشاه شریک دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیمرغ ما، متأسفانه زمین‌لرزه شامگاه یکشنبه غرب کشور خصوصاً در استان کرمانشاه قلب مردم سراسر کشور را به درد آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیمرغ ما, سیمرغ ما,

از ابتدای رخ داد این حادثه نیروهای امدادی به همراه نیروهای ارتش و سپاه وارد مناطق زلزله‌زده شده و مشغول به امدادرسانی به زلزله‌زدگان شدند.

مردم مناطق مختلف ایران هم بیکار ننشسته و با جمع‌آوری و ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی قدمی در تسکین درد و مشکلات هم‌وطنان خود برداشتند.

کرمانشاه برای مردم سیمرغ رنگ و بویی دیگر داشته و دارد چراکه «احمد» سیمرغ دورانی از زندگی خود را در این استان سپری کرد.

مردم کرمانشاه هم سیمرغ آسمان ایران را فراموش نکرده‌اند و بزرگ‌ترها همچنان خاطرات رشادت و دلاوری‌های احمد را از جبهه و جنگ برای فرزندان و نوه‌های خود تعریف می‌کنند.

خاطرات بسیاری از نوع‌دوستی و علاقه به هم نوع شهید کشوری در دسترس است که یکی از آن خاطرات مربوط به ۱۰ شهریور سال ۱۳۴۱ و زمین‌لرزه شهرستان بوئین‌زهرا است.

حاجیه‌خانم سیلاخوری مادر شهیدان کشوری در مورد نوع‌دوستی و علاقه به هم نوع شهید کشوری می‌گوید: احمد کلاس هفتم بود که زلزله بوئین‌زهرا اتفاق افتاد به خانه آمد و گفت: مامان می‌توانی به زلزله‌زده‌ها کمک کنی؟ من ده فرزند داشتم. جمعاً ۱۲ سر عائله بودیم و حقوق همسرم فقط کفاف گذران زندگی را می‌داد، گفتم: ما باید چیز قابل داری بدهیم که نداریم.

رفت توی اتاق و شروع کرد به نقاشی دختربچه‌ای که در میان آوارهای سر روی سینه مادرش گذاشته و مرده است، روح او به‌قدری حساس بود که از کوچک‌ترین اتفاقی که در کشور رخ می‌داد، به‌راحتی نمی‌گذشت.

این روزها هم مردم شهرستان سیمرغ به تأسی از احمد کشوری عزم خود را جزم کرده و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را برای کمک به مردم زلزله‌زده غرب کشور ارسال می‌کنند.

شاید ۲۴ ساعت از استقرار پایگاه‌های مختلف دریافت کمک برای مردم زلزله‌زده غرب کشور در این شهرستان نگذشته باشد که به گفته برخی مسئولین استقبال خوبی از طرف مردم این شهرستان صورت گرفته است.

مردم سیمرغ خود را در کنار مردم کرمانشاه می‌بینند و به یاری‌شان شتافتند.

گروه‌های مختلف مردم هم از ساعات اولیه آمادگی خود را برای اعزام به مناطق غرب کشور اعلام کردند تا در صورت نیاز و تقاضا خود را به این مناطق برسانند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

مجتبی حبیب‌نژاد فرماندار سیمرغ در پیام تسلیت خود، اظهار کرد: حادثه دل‌خراش و تکان‌دهنده زلزله شامگاه یک‌شنبه که موجب جان باختن و زخمی شدن تنی چند از هم‌وطنان عزیزمان شده است، سبب تألم و تأثر شدید گردید.

وی افزود: این‌جانب ضمن تسلیت این مصیبت به‌تمامی مردم شریف ایران و علی‌الخصوص مردم قهرمان کرمانشاه، از درگاه ایزد منان برای درگذشتگان، غفران الهی، برای مجروحان سلامتی و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌نمایم.

نیروهای مردمی خودجوش، سپاه، هلال‌احمر، کمیته امداد و بهزیستی و سایر دستگاه‌های دولتی و خصوصی اقدام به جمع‌آوری اقلام موردنیاز برای مردم زلزله‌زده غرب کشور کرده‌اند.

دکتر محمدرضا احمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار ما از اعلام آمادگی پزشکان و بهورزان این شبکه برای اعزام به مناطق زلزله‌زده داد و گفت: از ابتدای رخ دادن این حادثه دردناک همکاران شبکه بهداشت آمادگی خود را برای اعزام به مناطق زلزله‌زده اعلام کردند.

آمادگی گروهای جهادی سیمرغ برای عملیات آواربرداری و بازسازی

سرگرد پاسدار محمد برمر فرمانده سپاه سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن عرض تسلیت از دست دادن جمعی از هم‌وطنان عزیزمان در حادثه غم‌انگیز زلزله کرمانشاه و ابراز همدردی با بازماندگان، از آمادگی نیروهای سپاه و بسیجیان عزیز شهرستان در اعزام گروه‌های جهادی برای عملیات آواربرداری و بازسازی خبر داد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی همچنین از عزم راسخ و دغدغه مردم ولایت مدار و نوع‌دوست شهرستان که با ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به ایستگاه استقراری سپاه و یا پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات شهرستان در اولین روز عملیات هماهنگ سپاه، کمک‌های کم‌نظیری اهدا نموده‌اند قدردانی داشت.

فرمانده سپاه سیمرغ با اشاره به اینکه روند دریافت کمک‌های از مسیر پایگاه‌ها و مساجد، ایستگاه استقراری سپاه، شماره‌های حساب محرومیت‌زدایی بسیج نزد بانک مهر قرض‌الحسنه ایران شعبه روبروی سپاه سیمرغ تا اطلاع ثانوی همچنان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: کمک‌های مردم عزیز شهرستان از طریق سپاه مازندران به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و به دست هم‌وطنان رنج‌دیده خواهد رسید.

ارسال رایگان کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

علی‌رضا کاکوئی رئیس اداره پست سیمرغ در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اداره پست سیمرغ آماده دریافت کمک‌های مردمی جهت ارسال رایگان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور است.

وی افزود: از همشهریان عزیز خواهشمند است کمک‌های مربوطه را به اداره پست شهرستان تحویل نمایند.

رئیس اداره پست سیمرغ در پایان بابیان اینکه شماره تلفن ۴۲۳۵۲۳۶۰ آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان سیمرغی است، گفت: اقلام موردنیاز اعم از پتو، لباس گرم، مواد غذایی و خوراکی، چادر، پوشک بچه، شیر خشک، کنسرو (تن ماهی-لوبیا-عدسی) و… است.

کاکوئی در پایان اذعان کرد: کلیه اقلام باید نو بوده و با برچسب اهدایی برای زلزله‌زدگان بانام پست مازندران بسته‌بندی و ارسال گردد.

کمیته امداد شهرستان سیمرغ هم با اعلام شماره‌حساب‌های مربوط به این سازمان اعلام کرد مردم خیر و نواندیش شهرستان سیمرغ می‌توانند کمک‌های نقدی خود را طریق شماره‌حساب‌های اعلام‌شده و کمک‌های غیر نقدی خود را هم از طریق پایگاه‌های مستقر در شهرستان به دست هم‌وطنان غرب کشور برسانند.

مردم مناطق مختلف شهرستان سیمرغ با ارسال کمک‌های نو دوستانه خود نشان دادند در کنار مرزنشینانش و دلاوران کرمانشاه هستند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه