اخبار داغ

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی:

پیامبر(ص) کامل‌ترین الگو برای بشریت/صلح امام حسن(ع) زمینه‌ساز عاشورا بود

پیامبر(ص) کامل‌ترین الگو برای بشریت/صلح امام حسن(ع) زمینه‌ساز عاشورا بود
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: برترین انسان در عالم وجود، یعنی حضرت محمد(ص) جامع کمالات انسانی است و هر کس در پی سعادت ابدی در تمام جهات و رفتارها است باید سیره پیامبر(ص) را الگوی خود قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی، مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار سفیر آشتیان با اشاره به شأن و مقام پیامبر اسلام(ص) و با بیان اینکه بدون تکیه بر وحی و آیات قرآن معرفی و جایگاه پیامبر(ص) ممکن نیست، گفت: خداوند در قرآن پیامبر(ص) را رسول خدا و سراج نورانی برای انزار و دعوت بندگان به سوی حق معرفی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر آشتیان ,

پیامبر(ص) کامل‌ترین الگو برای بشریت

, پیامبر(ص) کامل‌ترین الگو برای بشریت, پیامبر(ص) کامل‌ترین الگو برای بشریت,

وی افزود: بشیر و نذیر بودن از ویژگی‌های خاص پیامبر(ص) است، بشارت و انذار از سوی هر شخصی اثر نمی کند مگر اینکه فرد اهل عمل باشد.

,

سپاسی آشتیانی اظهار کرد: خداوند عاشق پیامبر(ص) است و حضرت محمد(ص) هم می فرماید؛ «شما از من متابعت کنید تا شما را محبوب خدا کنم»، کسی که می تواند کاری کند که مردم محب خدا شوند به یقین خودش محبوب خدا است.

,

حضرت محمد(ص) جامع کمالات انسانی است

, حضرت محمد(ص) جامع کمالات انسانی است, حضرت محمد(ص) جامع کمالات انسانی است,

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی ادامه داد: برترین انسان در عالم وجود، یعنی حضرت محمد(ص) جامع کمالات انسانی است و هر کس در پی سعادت ابدی در تمام جهات و رفتارها است باید سیره پیامبر(ص) را الگوی خود قرار دهد.

,

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) نه تنها خود دارای اخلاق ستوده و کامل بود بلکه اساسا بر این باور بود که فلسفه اصلی بعثت او برای تکمیل اخلاق است.

,

سپاسی آشتیانی بیان کرد: از شاخص‌ترین صفات اخلاقی پیامبر(ص) نرم‌خویی بود و دلسوزانه مردم را به سوی حق و حقیقت دعوت می کرد. همواره اخلاق در رفتار آن حضرت متجلی بود.

,

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی گفت: پیامبر اسلام(ص) علاوه بر این که ارزش های اخلاقی را بسیار ارج می نهاد، خود در سیره عملی اش مجسمه فضایل اخلاقی و ارزش های والای انسانی بود.

,

وی تصریح کرد: در سیره عملی پیامبر(ص) صدها نمونه از اخلاق نیک و زیبا وجود دارد که هر کدام نشانگر قطره ای از اقیانوس عظیم حُسن خلق آن حضرت است.

,

صلح امام حسن(ع) زمینه‌ساز عاشورا بود

, صلح امام حسن(ع) زمینه‌ساز عاشورا بود, صلح امام حسن(ع) زمینه‌ساز عاشورا بود,

سپاسی آشتیانی حفظ دین و احیای معارف اهل بیت(ع) را محوری‏‌ترین عنصر در فرهنگ امامان دانست و گفت: علت اصلی صلح امام حسن(ع) انجام وظیفه بود و به طور قطع اگر شرایط اجتماعی و سیاسی دوران امام حسن(ع) ایجاب می کرد، ایشان همچون امام حسین(ع) دست به قیام می زنند.

,

وی افزود: صلح از سوی معاویه به امام(ع) تحمیل شد. سستی یاران امام(ع) در جنگ با معاویه یکی از دلایل صلح امام حسن(ع) بود و همین صلح امام حسن(ع) زمینه‌ساز قیام امام حسین(ع) بود.

,

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی صلح امام حسن(ع) را زمینه‌ساز قیام عاشورا و عاملی برای تداوم اسلام ناب عنوان و خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) با پذیرفتن صلح نامه،کیان تشیع را حفظ و زمینه را برای قیام امام حسین(ع) و تشکیل مدرسه فقهی شیعه در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) فراهم کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه