اخبار داغ

مدیر کل اوقاف استان همدان از برنامه های دهه وقف خبر داد:

برپایی ایستگاههای همه واقف باشیم در سطح شهر

برپایی ایستگاههای همه واقف باشیم در سطح شهر
مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: برپایی ایستگاههای همه واقف باشیم در سال جاری منحصر به آستان مقدس اِمامزده ها نمی باشد بلکه در میادین اصلی شهر برپا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان: به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف سازمان اوقاف و امور خیریه نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد کاروند مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از اصحاب رسانه به منظور تشریح ویژه برنامه های دهه وقف در آستان مقدس امامزاده عبدالله برگزار گردید .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان: ,

حجت الاسلام و المسلمین محمد کاروند اشاره داشت  27 برنامه در خصوص هفته وقف نامگذاری شده اند و انها را به شرح ذیل اعلام نمود :
-برپایی ایستگاههای همه واقف باشیم در سال جاری منحصر به آستان مقدس اِمامزده ها نمی باشد بلکه در میادین اصلی شهر برپا خواهد شد
 -برگزاری نمایشگاه عکس در خیابان بوعلی به همراه اجرای تئاتر خیابانی با موضوع وقف 
_در طول سال 9 فیلم مستند با موضوع وقف ساخته شده است که  در هفته وقف از شبکه استانی و شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.
 _فیلم موقوفه سیف الدوله در بحث اربعین و اجرای نیات واقفین خیر اندیش به نمایش گذاشته خواهد شد و همچنین کلیپ های 1تا 2 دقیقه ای در حوزه سلامت ,خدمات عمرانی ,بقاع متبرکه ,اهداءبسته های سبد کالا .برگزاری همایش یاوران وقف 
_اعزام  110 زائر در سوم آذر که  برای اولین بار به مشهد مقدس متشرف می شوند .
_افتتاح اماکن بازسازی شده همچون سرداب آستان مقدس امامزاده عبدالله
_در درمانگاه اعتمادیه در طول سال بیماران نیازمند  به صورت رایگان ویزیت و درمان می شوند ,در بیمارستان امیر المومنین شهرستان اسد آباد نیز به مدت یک هفته بیماران به صورت رایگان ویزیت خواهند شد لازم به ذکر می دانم که بگویم در طول سال نیز بیماران نیازمند به صورت رایگان ویزیت می شوند .
_اعزام چهارمین مرحله  محموله های  کمک به زلزله زدگان غرب کشور از محل موقوفات و خیرین از جمله اقلام اعزامی پتو ,حبوبات ,تن ماهی ,آرد ,نان ,برنج ,پوشاک که قریب به نود میلیون تومان تخمین زده شده است .

,
,
,
,
,
,
,
,
,

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح داشت :در استان همدان 183موقوفه منفعتی تحت 307عنوان نیت  وجود دارد .در راستای انجام نیات خیراندیش چند اقدام شاخض وجود دارد, پرداخت  هزینه اعزام  150 مبلغ از  حوزه علمیه قم و 106مبلغ بومی استان همدان از محل موقوفات ,هزینه های مهر تحصیلی در سطح استان ,موقافاتی که نیت واقف پرداخت کمک هزینه تحصیلی می باشد که از محل این موقوفات 800میلیون کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان پرداخت شده است .

,

کاروند با  اشاره به اینکه  از 750 موقوفه یکی از نیت های وقف در حوزه سلامت  است گفت : درمانگاه اعتمادیه برای 32 روستا خدمات پزشکی و دارویی رایگان ارائه می دهد  از محل موقافات در حوزه سلامت به 33 بیمار پروانه ای یک میلیون تا یک و نیم میلیون پرداخت می شود که در وقع این در برابر مشکلات فروان این بیماران بسیار ناچیز است .

,

مدیر کل اوقاف و سازمان خیریه اعلام کرد :52 مورد وقف جدید در سال جاری صورت گرفته است ازجمله وقف باغ ,وقف 110 اثر فاخر هنری بیشترین وقفیات در شهرستان نهاوند ,همدان ,ملایر اتفاق افتاده است .

,

مدیر کل سازمان اوقاف و خیریه با تاکید بر  اینکه یکی از عواملی که باعث تعدی به اموال موقوفه می شود نداشتن سند مالکیت است اعلام کرد :برای 6904هزار هکتار زمین سند مالکیت در استان صادر شده است .همچنین طلب هایی که از ادارات اجرایی داشته ایم جمعا مبلغ  416 میلیارد تومان بوده است که 154میلیارد تومان ان مورد پذیرش قرار گرفته است که 130 میلیارد تومان ان مرتبط با پایگاه نوژه است .

,

حجت الاسلام و المسلمین کاروند تاکید داشت :باید در فضای عمومی نسبت به فرهنگ سازی وقف بسیج عمومی ایجاد شود و نیات واقفین با توجه به مشکلات روز جامعه  اعم از ازدواج ,تامین هزینه های فرزندان بد سرپرست بی سرپرست ,اشتغال ,بیماری های صعب العلاج از جمله بیماری پروانه ای صورت بگیرد .

,

انتهای پیام / 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه