اخبار داغ

روایت خواندنی از شهید زین الدین؛

برخورد جالب شهید زین الدین با شاگرد مغازه پدرش +تصاویر

برخورد جالب شهید زین الدین با شاگرد مغازه پدرش +تصاویر
پدر شهیدان زین الدین زمانی که این مغازه یک حیاط کوچک بود به فعالیت های انقلابی می پرداخت بیشترین فعالیت های انقلابی پدر شهیدان چاپ و توزیع رساله حضرت امام(ره) بود که در زمان پهلوی ممنوع بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  از قم فردا، در کوچه پس کوچه های قدیمی شهر قم در اطراف حرم حضرت معصومه(س) کتابخانه ای کوچک سالهاست که نام زیبای شهیدان زین الدین را بر سر درش نقش بسته، کتاب فروشی که سالها پدر شهیدان زین الدین در آن فعالیت فرهنگی و انقلابی انجام داده و اکنون هم بعد از گذشت 7سال از رحلت پدر شهیدان زین الدین هنوز این کتابخانه پا برجاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

سید جعفر حسینی که هنوز بعد از رحلت پدر شهیدان زین الدین چراغ این مغازه کوچک را روشن نگه داشته در گفتگو با خبرنگار ما ا اظهار داشت سالهاست در کار فرهنگی مشغول فعالیت هستم و سالها در کنار پدر شهیدان زین الدین مشغول کار فرهنگی بودم.

,

وی گفت: از سال 59 تا زمان شهید شدن آقا مهدی و آقا مجید در نزد پدر شهید شاگردی می کردم و مجدد 12سال است که در این کتابفروشی مشغول کار هستم.

,

حسینی افزود: پدر شهید زین الدین به مهدی خیلی علاقه داشت به یاد دارم وقتی شهید مهدی زین الدین بعد از جبهه به کتاب فروشی می آمد ابتدا با من روبوسی و احوال پرسی می کرد سپس نزد پدرش می رفت الان می فهمم که چرا این کار را انجام میداد می خواست من که شاگرد هستم احساس کوچکی نکنم و ابتدا احوال من را جویا می شد.

,

وی بیان داشت: پدر شهیدان زین الدین زمانی که این مغازه یک حیاط کوچک بود به فعالیت های انقلابی می پرداخت بیشترین فعالیت های انقلابی پدر شهیدان زین الدین چاپ  و توزیع رساله حضرت امام(ره) بود که در زمان پهلوی ممنوع بود.

,

حسینی خاطر نشان کرد: با توجه به از رونق افتادن نشر این مغازه نمی تواند حتی به اندازه اجاره آن درآمد داشته باشد با مادر شهیدان زین الدین نیز این مسئله را اعلام کردم اما نظر ایشان این است که این مغازه باید همچنان به فعالیت فرهنگی بپردازد و 60 سال فعالیت پدر شهیدان زین الدین ادامه پیدا کند.

,

 

,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه