اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

حاکم شدن سیره پیامبر اکرم(ع) در زندگی ما ضرورت جامعه اسلامی است/ اهمیت توجه به دلایل قیام یا قعود امام حسن (ع)

حاکم شدن سیره پیامبر اکرم(ع) در زندگی ما ضرورت جامعه اسلامی است/ اهمیت توجه به دلایل قیام یا قعود امام حسن (ع)
حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور گفت: امروزه نیاز زندگی جامعه اسلامی است که سنت ها و شیوه رسول اکرم (ص) در جامعه ما حاکم شود در این صورت بسیاری از مشکلات امروز در زندگی برخی افراد از بین می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا کرمی پور در گفتگو با ناب نیوز؛ ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر بزرگوار اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: سیره زندگی پیامبر برای همه درس است چرا که پیامبر خلاصه عالم خلقت است و نتیجه زحمات انبیاء و مرسلینی که خداوند فرستاده، در وجود ایشان قرار داده شده استاین کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به کتاب "سنن النبی" علامه طباطبایی در خصوص سنت هایی که از زندگی پیامبر (ص) به ما رسیده است، عنوان کرد: خواندن این کتاب برای کسانی که می خواهند شیوه وسنت پیامبر را در زندگی خود پیاده کنند، خالی از لطف نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز, ناب نیوز,

وی تصریح کرد: از مهم ترین صفات پیامبر (ص) اخلاق خوب ایشان است و در روایات آمده آن اندازه که مردم به خاطر اخلاق خوش پیامبر به ایشان ایمان آوردند، به خاطر موارد دیگر نبود؛ روزی عربی در مسجد دراز کشیده بود که پیامبر وارد مسجد شدند؛ عرب که رسول خدا را نمی شناخت درخواست کرد پاهایش را ماساژ دهد که پیامبر کنار او نشسته و به ماساژ پاهایش مشغول شدند.

,

حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور با بیان اینکه اخلاق نیکوی پیامبر موجب گرایش مردم به ایشان در زمان حیات شد، اظهار داشت: رسول خدا با اخلاق خوش  و رفتار اسلامی مردم را به دین اسلام سوق دادند؛ خداوند نیز در سوره قلم به اخلاق کریمانه پیامبر اشاره می فرماید.

,

وی بیان کرد: رسول خدا می فرماید من برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شدم؛ لذا کسی که بخواهد در جامعه کاری انجام داده و به مردم چیزی القا کرده و آموزش دهد، باید ابتدا خود به آن عمل کند در غیر این صورت تاثیری ندارد.

,

این کارشناس امور دینی تاکید کرد: درشرایطی که دغدغه ها ومشکلات زیاد موجب پایین آمدن آستانه تحمل مردم شده و مسلط برخود نیستند، اخلاق پیامبر الگویی برای جامعه امروز ماست؛ اگر زندگی پیامبر (ص) را مطالعه کنیم می بینیم چقدر سختی ها و مشکلات داشتند اما رفتارشان با مردم بسیار نیکو بوده است.

,

وی افزود: امروز افراد با کوچکترین حرکت دعوا می کنند و گاهی شاهدیم تنها به دلیل یک کلام کوچک قتل صورت می گیرد.

,

حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور با تاکید بر اینکه باید رفتار و زندگی پیامبر را در زندگی پیاده کنیم، ابراز کرد: امروزه نیاز زندگی جامعه اسلامی است که سنت ها و شیوه رسول اکرم (ص) در جامعه ما حاکم شود در این صورت بسیاری از مشکلات امروز در زندگی برخی افراد از بین می رود.

,

وی با بیان اینکه در خصوص زندگی و سیره پیامبر باید ساعت ها سخن گفت، یادآور شد: دراین ایام وعاظ و خطبا در مساجد ومراسمات عزاداری در خصوص روش زندگی پیامبر سخن خواهند گفت که در کنار آن مطالعه کتاب ها نیز لازم است؛ کمااینکه تعطیل قرار داده شدن روز شهادت ائمه اطهار (ع) برای شرکت در مراسمات عزاداری و افزایش معرفت نسبت به این بزرگواران است.

,

این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) در بین ائمه ما مظلوم هستند، تشریح کرد: امام حسن (ع) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان، حضرت امیرالمومنین (ع)، 6 ماه حکومت ظاهری را ادامه دادند اما معاویه با نیرنگ های زیاد، یاران امام را دلسرد کردند و بعد از 6ماه امام به خاطر صلاح و مصلحتی که 25 سال موجب سکوت امام علی(ع) شد، با معاویه صلح کردند.

,

حجت الاسلام کرمی پور ادامه داد: این امام بزرگوار 6 ماه در مقابل معاویه ایستاد اما پس از آن ممکن بود اسلام به خطر بیفتد؛ اینکه گفته می شود امام حسن شجاعت یا توانایی نداشته، اشتباه است بلکه همه امامان بزرگوار در صفات، قدرت  وعلم مساوی هستند اما هریک از آنها طبق مصلحت زمان خود عمل کرده و وظیفه خود را انجام داده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: پیامبر در روایتی دارند که حسن (ع) و حسین(ع) هردو امام هستند؛ چه قیام کنند و چه قعود کنند و در حالت صلح باشند که امام حسن (ع) هم قیام و هم قعود وصلح کردند؛ در زندگی امام حسین(ع) نیز قعود و قیام وجود دارد لذا باید به این نکته در زندگی امام حسن مجتبی (ع) توجه داشت.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه