اخبار داغ

مسئول کتابخانه های عمومی فریدن:

فرسودگی ساختمان و کمبود کتاب های تحصیلی از مشکلات کتابخانه داران است

فرسودگی ساختمان و کمبود کتاب های تحصیلی از مشکلات کتابخانه داران است
مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فریدن، گفت: نبودن فضای کافی در کتابخانه ها، فرسوده بودن ساختمان کتابخانه داران و کمبود کتاب های کمک درسی و تحصیلی از مشکلات کتابخانه های فریدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازدیار اقوام؛ جابر باقری اظهار کرد: یکی از افتخارات شهرستان فریدن این است که کتابخانه دانشوران فریدن همواره از نظر میزان اعضای کتابخانه و امانت کتاب جزء چهار یا پنج کتابخانه برتر استان و در کشور نیز جزء 10 کتابخانه برتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زدیار اقوام,

مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فریدن افزود: اما در خصوص سرانه مطالعه و فضای مطالعه این شهرستان وضعیت قابل قبولی ندارد.

,

وی در مورد تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: شهرستان فریدن دارای دو کتابخانه عمومی در شهرهای داران و دامنه و همچنین دارای دو کتابخانه مشارکتی است.

,

باقری درمورد کتابخانه های مشارکتی افزود: این دو کتابخانه مشارکتی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان زندان ها برپا شده است.

,

وی همچنین در مورد میزان فضای مطالعه استاندارد گفت: طبق سند چشم انداز هزار و 404 برای هر 100 نفر باید هشت متر مربع فضای مطالعه وجود داشته باشد که این مقدار در کتابخانه عمومی دانشوران داران 6/2 و در کتابخانه عمومی دامنه پنج متر مربع است.

,

مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فریدن در مورد تعداد اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار کرد: تعداد اعضای کتابخانه عمومی داران حدود یک هزار و 700 نفر است و تعداد اعضا کتابخانه شهر دامنه نیز 330 نفر است؛ در کتابخانه های مشارکتی کمیته امداد و زندان نیز هزار نفر عضو هستند.

,

وی همچنین درمورد تعداد کتاب های کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: کل کتابهای شهرستان حدود 40 هزار نسخه است که از این تعداد 24 هزار نسخه در داران، 12 هزار نسخه در دامنه، 6هزار نسخه در کانون ولایت و سه هزار و 100 نسخه در زندان است.

,

باقری درمورد برنامه های این اداره در هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در این هفته حدود 30 برنامه در شهرستان اجرا شد که شامل بازدید دانش آموزان از کتابخانه عمومی با هدف آشنایی آن ها با کتاب های موجود و نحوه استفاده از کتابخانه، عضویت رایگان در کتابخانه، اجرای زنگ کتاب در مدارس، برپایی نمایشگاه کتاب، بازدید از کتابخانه های خانگی و نشست های کتابخانه ای می شود.

,

مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در مورد مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: نبودن فضای کافی در کتابخانه ها، فرسوده بودن ساختمان کتابخانه داران و کمبود کتاب های کمک درسی و تحصیلی از مشکلات کتابخانه های فریدن است.

,

وی در این زمینه افزود: با وجود مکاتبه در مورد تهیه کتاب های درسی و تحصیلی با نهادهای مختلف از جمله کانون فرهنگی آموزش تا این زمان کمکی در این زمینه صورت نگرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه