اخبار داغ

پدر کنکور ایران خبر داد؛

کنکور سراسری تا سال 97 ادامه خواهد داشت

کنکور سراسری تا سال 97 ادامه خواهد داشت
پدر کنکور ایران گفت: با تصمیماتی که در وزارت علوم گرفته شده است و در مجلس شورای اسلامی تصویب شده حذف کنکور قطعی می باشد ولی با توجه به اینکه هنوز زمینه های لازم برای حذف کنکور فراهم نشده است این مسابقه بزرگ علمی تا سال 97 ادامه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با آناج در پاسخ به اینکه کنکور سراسری کی حذف خواهد شد گفت: با تصمیماتی که در وزارت علوم گرفته شده است و در مجلس شورای اسلامی تصویب شده حذف کنکور قطعی می‌باشد ولی با توجه به اینکه هنوز زمینه های لازم برای حذف کنکور فراهم نشده است این مسابقه بزرگ علمی تا سال 97 ادامه خواهد داشت.

آناج: آیا قبولی در تمامی رشته های کنکور سراسری  از سال 98 بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود؟!

در این مورد اختلاف نظراتی وجود دارد و هنوز قطعی نیست ولی به احتمال زیاد رشته های پرطرفداری مانند پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، مهندس برق و حقوق و چند رشته ی دیگر بر اساس آزمون ورودی پذیرش خواهند داشت هرچند که سوابق تحصیلی هم تاثیرگذار می باشد.

آناج: فقط نمرات پایه سوم دبیرستان جزو سوابق تحصیلی به شمار می آیند؟!

در حال حاظر فقط نمرات سال سوم دبیرستان جزو سوابق تحصیلی افراد محسوب می شوند ولی در صورتی که وزارت علوم امتحانات پایانی سال اول و دوم دبیرستان را هم به صورت نهایی برگزار کند قطعا در سوابق تحصیلی داوطلبان تاثیر خواهد داشت.

آناج: در سال های اخیر شاهد به وجود آمدن دانشگاه هایی هستیم که بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند و به سوابق تحصیلی نیز توجه خاصی نمی شود به نظر شما این امر در کاهش میزان کیفیت آموزشی تاثیر ندارد؟!

گسترش بی رویه دانشگاه‌ها و پذیرش در رشته‌های مختلف بدون توجه به توانمندی های علمی اشخاص و سوابق تحصیلی آنان در روند سیستم آموزشی و ارتقاء علمی کشور تاثیر دارد و باید از سوی وزارت علوم این موضوع بررسی شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, آناج,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه