اخبار داغ

آیت الله علم الهدی:

تفکیک بین رهبری سیاسی و رهبری مرامی امت اسلام را تهدید می‌کند

تفکیک بین رهبری سیاسی و رهبری مرامی امت اسلام را تهدید می‌کند
خطیب جمعه مشهد بابیان اینکه خطر تفکیک بین رهبری سیاسی و رهبری مرامی امروز هم امت اسلام را تهدید می‌کند، گفت: چنانچه این اندیشه باطل در جامعه ما وارد شود، تمام شما مردم و آب‌وخاک شمارا در کیسه می‌ریزند و در دامن آمریکا و انگلیس می‌گذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران با اشاره به این نکته که شخصیت پیامبر، یک شخصیت صاحب رسالت جهانی است، گفت: ذات مقدس پروردگار رسالت پیامبر را در ابعاد سه‌گانه مطرح می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

رسالت پیامبر مربوط به زمان و مکان خاص نیست

, رسالت پیامبر مربوط به زمان و مکان خاص نیست,

 

,

خطیب جمعه مشهد نزول وحی، تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت ابعاد اصلی رسالت پیامبر اکرم(ص) دانست و ادامه داد: تزکیه نسبت به بشر در واقع مهمترین بعد رسالت پیامبر اکرم(ص) است و این بعد مخصوص زمان و مکان خاصی نیست و تا روز انقراض بشر هر سه بعد رسالت پیامبر اکرم(ص) حاضر و ناظر است و ما نیز امروز باید تحت تزکیه پیامبر اکرم(ص) باشیم.

,

 

,

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه بُعد نخست ابلاغ وحی بوده است، ابراز کرد: تبیین کتاب و حکمت در سنت رسول‌الله(ص) تبیین شده اما بعد تزکیه یک بعد اجرایی است، پیامبر اسلام(ص) باید بشر را مدیریت و تزکیه کنند.

,

 

,

عضو خبرگان رهبری یادآوری کردی: اولین وظیفه پیامبر درآیات قرآن کریم، تلاوت آیات حق بر مردم به‌عنوان وظیفه پیام‌آوری مطرح‌شده و پس‌ازآن وظیفه پرورش و تزکیه مردم است که به پیامبر محول شده است. در بعد سوم هم پیامبر وظیفه دارد کتاب و حکمت را برای مردم تبیین کند.

,

 

,

وی اضافه کرد: همان‌طور که رسالت پیامبر(ص) در بعد تلاوت آیات قرآن و آموزش حکمت، با رحلت آن حضرت به پایان نرسید، بعد تزکیه و رهبری بشر هم به پایان نرسیده است.

,

 

,

خطیب جمعه مشهد تاکید کرد: بخش اجرایی رسالت رسول‌الله(ص) باید پس‌ازآن حضرت هم ادامه داشته باشد و چنانچه این اتفاق می‌افتاد مسلماً امروز اسلام آیینی جهانی بود.

,

 

,

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به این نکته که خداوند بشر را شهروند درجه‌یک و دو خلق نکرده است، گفت: این‌طور نیست که ما بگوییم عده‌ای از انسان‌ها در زمان اولیاء و انبیاء و به‌عنوان شهروندان شماره یک بوده‌اند و تحت تعلیم امام معصوم و پیامبر قرارگرفته‌اند و عده‌ای هم از این تربیت مستقیم اولیاء الهی قرار نگرفته‌اند.

,

 

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تفکری برخی که مدعی هستند بشر در آن زمان در ضعف نقص و عقل بوده و الآن نیست، تصریح کرد: این پندار غلطی است و اگر انسان‌ها می‌توانستند در شئون تربیتی خود، بدون نیاز به وحی مشکلات خود را حل کنند، همان بشر اولیه حتماً این کار را می‌کرد.

,

 

,

وی مظلومیت‌هایی را که بر خاندان عصمت و طهارت وارد شد به دلیل تفکیک بین رهبری سیاسی و رهبری مرامی دانست و گفت: در آن زمان انحرافی سیاسی اتفاق افتاد که امروز هم ممکن است سراغ مردم بیاید.

,

 

,

تفکیک بین رهبری سیاسی و رهبری مرامی امت اسلام را تهدید می‌کند

, تفکیک بین رهبری سیاسی و رهبری مرامی امت اسلام را تهدید می‌کند,

 

,

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تفکیک بین رهبری سیاسی و رهبری مرامی انحرافی سیاسی بود که پس از رحلت پیامبر(ص) رخ داد که از دل این تفکیک کربلا درآمد، مظالم بنی‌عباس و 14 سال زندانی امام موسی بن جعفر(ع) برآمده از دل همین تفکیک است.

,

 

,

آیت الله علم الهدی بابیان اینکه خطر این تفکیک امروز هم امت اسلام را تهدید می‌کند، افزود: چنانچه این اندیشه باطل در جامعه ما وارد شود که رهبری سیاسی از رهبری مرامی جدا بشود و رهبران مرامی اعمال دینی را برای ما بیان کنند و رهبران سیاسی به دنبال امنیت و اقتصاد بروند، تمام شما مردم و آب‌وخاک شمارا در کیسه می‌ریزند و در دامن آمریکا و انگلیس می‌گذارند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به زلزه اخیر در کشور کشور اشاره و ضمن ضروری دانستن رسیدگی سریع به وشضعیت مردم این منطقه گفت: در این شب‌های سرد فرزندان این ملت در شرایط نامناسبی به سر می‌برند. پوشاک و پتو، برنج و روغن و اقلامی مانند آن شدیداً مورداحتیاج است.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه مدیریت بحران یک حرکت جهادی لازم دارد به سودجویی برخی که از این حادثه به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند اشاره کرد و گفت: عزیزان انتظامی مدیریت داهیانه‌ای صورت دهند و با تقسیم‌کار دست این عناصر سودجو را قطع کنند تا منطقه در امنیت کامل قرار گیرد و توزیع امکانات با سرعت بیشتر انجام شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه