اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های خراسان رضوی مطرح شد؛

پیامبر اعظم(ص) الگوی تمام‌عیار گذشته، امروز و فردای بشریت است/ عربستان باهدف تضعیف حزب الله در لبنان دخالت می‌کند/ مردم فرهنگ ایثار را در زلزله غرب کشور نشان دادند/ پیشرفت‌های عرصه موشکی، ایران را به قدرتی بلامنازع در حوزه نظامی تبدیل کرده است

پیامبر اعظم(ص) الگوی تمام‌عیار گذشته، امروز و فردای بشریت است/ عربستان باهدف تضعیف حزب الله در لبنان دخالت می‌کند/ مردم فرهنگ ایثار را در زلزله غرب کشور نشان دادند/ پیشرفت‌های عرصه موشکی، ایران را به قدرتی بلامنازع در حوزه نظامی تبدیل کرده است
نماز جمعه این هفته نیز چون هفته‌های گذشته در شهرستان‌های خراسان رضوی با حضور پرشور مردم برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ نماز جمعه این هفته نیز چون هفته‌های گذشته در شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار و خطیبان نماز جمعه به موضوعاتی چون زلزله غرب کشور، شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، پیاده روی اربعین، پیاده روی دهه آخر صفر، اتفاقات اخیر منطقه و سایر موضوعات روز شهرستان خود و کشور پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

تربت حیدریه؛

, تربت حیدریه؛,

مردم با هر توانی به یاری زلزله زدگان بشتابند

, مردم با هر توانی به یاری زلزله زدگان بشتابند,

 

,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: زلزله اخیر در استان کرمانشاه آزمون الهی است هم برای مصیبت دیدگان این حادثه که صبر و شکیبایی پیشه کنند و هم برای مسوولان و مردم کشور که تمام توان خود را صرف خدمت رسانی به زلزله زدگان کنند.

,

 

,

وی به مردم توصیه کرد: کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به متولیان امر تحویل داده تا هر چه سریعتر به دست زلزله زدگان برسد.

,

 

,

حجت الاسلام عصمتی در بخشی دیگری از سخنان خود به هفته وقف اشاره و از آن به عنوان مهمترین صدقه جاریه یاد کرد و افزود: مومنین با وقف بناهای خود همیشه حیات جاوید در این دنیا داشته و بسیاری از نیازمندان و محرومان جامعه از خدمات آنها در دوران حیات و ممات بهره مند می شوند.

,

 

,

طرقبه؛

, طرقبه؛,

پیشرفت‌های عرصه موشکی، ایران را به قدرتی بلامنازع در حوزه نظامی تبدیل کرده است

, پیشرفت‌های عرصه موشکی، ایران را به قدرتی بلامنازع در حوزه نظامی تبدیل کرده است,

 

,

حجت الاسلام ایزدی در نماز جمعه این هفته شهر طرقبه که در محل حسینیه حضرت علی اصغر(ع) این شهر با حضور مردم شهید پرور برگزار شد،  ضمن اشاره به مناسبت های هفته از جمله آخرین جمعه ماه صفر، رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام رضا(ع) و ابتدای ماه ربیع الاول گفت: پیامبر رحمت(ص) چراغی را در محیط شرک آلود عربستان و جزیره العرب روشن ساختند که باعث شد افراد زیادی به ایشان گرویدند که می توان از سلمان فارسی، اویس، بلال، مقداد و ابوذردر این راستا نام برد.

,

 

,

وی افزود: پیامبر(ص) مانند باران رحمتی بود که بر دل های انسان ها بارید هم بر قلب ابوذر بارید و هم ابوجهل؛ اما ابوذر به دلیل قلبی مستعد هدایت می شود و ابوجهل به دلیل کویری بودن ضمیرش نصایح در آن اثر نکرد.

,

 

,

وی افزود: قرآن در برخی ازآیات اشاره دارد که درسوره های جمعه، محمد، نساء و انعام آمده است و ایرانیان از همان روزهای ابتدایی سبقتی را در دین دارند که مایه افتخار است.

,

 

,

امام جمعه طرقبه تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) قصد داشتند این هدایت مردم جهانی شود و استمرار یابد تا مردم به اهل بیت(ع) متصل باشند و به آن ولایت پذیری تاکید داشتند.

,

 

,

حجت الاسلام ایزدی در ادامه گفت: امروز جمهوری اسلامی نیاز به اقتدار و قرت در همه ابعاد است، بنابراین پیشرفت های کشور در عرصه موشکی این کشور را به منطقه ای بلامنازع در حوزه نظامی تبدیل کرده است.

,

 

,

وی با اشاره به تحریم های موشک بالستیک ایران توسط مجلس نمایندگان آمریکا افزود: به گفته شرمن هر دو حزب آمریکا دراین مسئله قدرت یافتن روز به روز ایران توافق دارند و لذا باید مقابل این قدرت گرفته شود.

,

 

,

امام جمعه طرقبه با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی از حضور مردم  و ایمان مردم ناشی شده است اظهار کرد: هوشیاری و ولایت پذیری مردم نوطئه های دشمن را خنثی می کند.

,

 

,

تربت جام؛

, تربت جام؛,

واردات گندم و عدم پرداخت مطالبات به بخش کشاورزی زیان زده است

, واردات گندم و عدم پرداخت مطالبات به بخش کشاورزی زیان زده است,

 

,

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام ظهر امروز در مصلی الغدیر با تسلیت ایام سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام و دو فرزندش امام حسن مجتی (ع) و امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) با اشاره به وضعیت کشاورزی در این شهرستان گفت: واردات گندم و عدم پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران ضربه بزرگی به بخش کشاورزی و با این وضعیت مردم مظلوم واقع شدند و ضعف حمایت از خربزه کاران منطقه تربت جام مشهود است.

,

 

,

حجت الاسلام طاهری در راستای تاکید مقام معظم رهبری در بسیج امکانات برای خدمت رسانی مطلوب به زلزله زدگان، افزود: دولتمردان در بسیج امکانات و خدمات دهی به مردم آسیب دیده از زلزله باید تسریع نمایند و به ویزه در خصوص تامین آب، برق، گاز و دیگر مشکلات با روحیه جهادی اقدام عاجل صورت دهند.

,

 

,

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات آزار دهنده هرج و مرجی است که توسط عناصر سود جو در مناطق زلزله ایجاد می شود که متاسفانه مانع از رسیدن کمک های مردمی به دست نیازمندان واقعی می شود.

,

 

,

خطیب جمعه تربت جام خاطرنشان کرد: انتظار می رود نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی بیشترین تلاش را برای تحکیم امنیت وکنترل اوضاع منطقه زلزله زده به کار گیرند و این شهرستان آمادگی دارد در صورت نیاز موکب اربعین را در مناطق آسیب دیده برای ارائه خدمات به مردم ایجاد نماید.

,

 

,

حجت الاسلام طاهری با اشاره به آموزه های دینی یادآورشد: بلاهای گاهی منشا آن گناه عمومی و ممکن است امتحان الهی باشد و این بلاها انسان ها را آزمایش و ادب می کند.

,

 

,

وی ابراز کرد: وسعت زلزله بسیار بالا بود که نشان می دهد آزمایشی برای مردم شهرهای دور دست است که چگونه به میدان کمک رسانی وارد می شوند و به شایعات بی توجه و اجازه ترویج نگاه های منفی و سود جویانه را ندهند.

,

 

,

سرخس؛

, سرخس؛,

مردم فرهنگ ایثار را در زلزله غرب کشور نشان دادند

, مردم فرهنگ ایثار را در زلزله غرب کشور نشان دادند,

 

,

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تسلیت ایام دهه آخر صفر و تسلیت به داغ‌دیدگان و بازماندگان زلزله غرب کشور اظهار کرد: باید خودمان را به‌جای حادثه‌دیدگان زلزله غرب کشور قرار دهیم؛ امروز علاوه بر اینکه زلزله‌زدگان داغ‌دیده عزیزانشان هستند، حدود ۱۰ هزار مجروح این حادثه باقی گذاشته و بازماندگان بدون سرپناه هستند.

,

                 

,

امام‌جمعه سرخس افزود: نیروهای مسلح و دولت برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان به میدان آمدند، اما تا مردم پای‌کار نیایند و به یاری زلزله‌زدگان نشتابند کار تمام نمی‌شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: زلزله‌زدگان امروز در چادرها زندگی می‌کنند که حتماً باید در مکان‌های مناسب اسکان داده شوند تا سرمای غرب کشور درد آن‌ها را بیشتر نکند.

,

 

,

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه مردم ما فرهنگ ایثار را در زلزله غرب کشور نشان دادند، بیان داشت: امروز هر کس باید به‌اندازه توانش به کمک زلزله‌زدگان غرب کشور بشتابد.

,

 

,

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه عشق و ارادت به اهل‌بیت و وابستگان آن‌ها در میان مردم سرخس موج می‌زند، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم که از تولیت آستان قدس رضوی پذیرایی مناسبی داشته باشیم و مردم سرخس مانند گذشته مهمان‌نوازی‌شان را نشان دهند.

,

 

,

وی در ادامه تأکید کرد: این استیصالی که امروز در خاندان سعودی می‌بینیم، به این دلیل است که صدای گام‌های کسانی که در لشکر عظیم اربعین بودند را شنیده‌اند.

,

 

,

حجت‌الاسلام ارژنگ بابیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی شکوه مقتدرانه و مظلومانه شیعه است، بیان داشت: محبت تشیع در این رزمایش موج می‌زند، بنابراین دوربین‌های دنیا باید این حرکت عظیم و این دریای محبت را به تصویر بکشند و به دنیا نشان بدهند که شیعه اهل خشونت نیست.

,

 

,

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به بازداشت خانگی سعد حریری در عربستان اظهار داشت: این اقدام عربستان به این دلیل است که دولت لبنان را مجبور کنند تا به حزب‌الله لبنان فشار وارد کند تا سعودی‌ها بتوانند به ظلم‌ها و جنایاتشان در منطقه ادامه بدهند و جلوی این بیداری اسلامی همه‌جانبه گرفته شود.

,

 

,

امام‌جمعه سرخس حصر سعد حریری را برنامه‌ای آمریکایی سعودی عنوان کرد و افزود: سعودی‌ها نقش برجسته حزب‌الله لبنان را در منطقه دیده‌اند و این اقدامات آن‌ها به خاطر فشار بر جبهه مقاومت است.

,

 

,

گناباد؛

, گناباد؛,

برافروختن آتش فتنه در لبنان عکس العمل سخت مقاومت اسلامی را در پی خواهد داشت

, برافروختن آتش فتنه در لبنان عکس العمل سخت مقاومت اسلامی را در پی خواهد داشت,

 

,

حجت الاسلام صادقی نسب در خطبه های امروز نماز جمعه گناباد ضمن تسلیت وفات جانگداز پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) و شهادت مظلومانه سبط بزرگوار ایشان امام حسن مجتبی(ع) ، اشاره ای نیز به زلزله غرب کشور داشت و دراین باره افزود: برای جان باختگان این حادثه رحمت الهی، برای مصدومین شفا و برای بازماندگان صبر مسئلت داریم، لذا بر همه ما واجب است در حد توان کمک نماییم و آنها را تنها نگذاریم که بحمد الله ملت نیکو کار ایران و همشهریان خیر از همان روز اول پیشگام در اهدای خون و امداد رسانی هستند.

,

 

,

وی ادامه داد: ما اولا باید برای رفع بلا دعا کنیم و ثانیا از صدقه غفلت نکنیم و ثالثا در ساخت و ساز اصول مهندسی را رعایت کنیم چون کشور ما روی گسل و در خط زلزله قرار دارد.

,

 

,

حجت الاسلام صادقی ضمن اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر تغییر پنج شنبه بازار به جمعه بازار، تصریح کرد: ما نه قبلا در این مورد دخالتی کردیم و نه اکنون دخالتی داریم،لذا هر روزی که باشد مشکلی برای نماز جمعه ایجاد نمی کند؛ چراکه افرادی که اهل نماز جمعه هستند اگر سر کوه سیاه یا بیابانی دور هم باشد خودشان را می رسانند و آنها که اهل نماز جمعه نیستند هیچ کاری هم نداشته باشند شرکت نمی کنند،اما آنچه که مهم است این است که به احترام آیه قرآن که می فرماید وقت اذان و نماز جمعه خرید و فروش را رها کنید این ساعت خرید و فروش نشود و لااقل کسانی که در آنجا هستند نماز شان را بجا آورند .

,

 

,

امام جمعه گناباد ضمن اشاره به ناکامی های آمریکا، اسرائیل و عربستان در تجزیه عراق و سوریه اظهارداشت: پیروزی مقاومت اسلامی بر تروریست ها به شدت انها را عصبانی کرده تا آنجا که احساس می کنند حزب الله لبنان استخوانی است در گلویشان به همین دلیل همه تلاش خودشان را برای ضربه زدن به حزب الله متمرکز نموده اند.

,

 

,

وی در این خصوص ادامه داد: آنها سعد حریری را اخیرا به عربستان فراخوانده و وادار به استعفا نمودند تا لبنان را دچار بحران و تفرقه ساخته و سپس به بهانه حمایت از سعد حریری حزب الله را قلع و قمع نمایند، اما غافل از اینکه مردم لبنان مردمی با فرهنگ اند و حاضر نیستند بازیچه دست آل سعود قرار گیرند .

,

 

,

خطیب جمعه گناباد در پایان بیان داشت: امروز حزب الله از آنچنان محبوبیتی در لبنان برخوردار است که شیعیان و اکثر اهل سنت و مسیحیان بوجود حزب الله افتخار می کنند زیرا این حزب الله بود که ارتش اسرائیل را در هم شکست و جنوب لبنان را آزاد کرد و سران آل سعود باید بدانند اگر آتش فتنه در لبنان را روشن کنند آنچنانکه مقاومت اسلامی آنها را در عراق و سوریه به زانو در آورد در لبنان هم پوزه کثیفشان به خاک خواهد مالید.

,

 

,

سبزوار؛

, سبزوار؛,

عربستان باهدف تضعیف حزب الله در لبنان دخالت می‌کند

, عربستان باهدف تضعیف حزب الله در لبنان دخالت می‌کند,

 

,

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با بیان اینکه قدرت حزب الله در لبنان باعث وحشت آل سعود شده است اظهارداشت: عربستان با هدف تضعیف حزب الله در لبنان اقدام به دخالت در امور این کشور کرده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه حمایت های این رژیم از حزب المستقبل در لبنان نیز با این هدف ادامه پیدا کرده است تاکید کرد: استعفای غیرمتعارف سعد الحریری با فشار رژیم آل سعود و در عربستان نتیجه عکس داده و تمام گروهها و احزاب لبنانی را نسبت به عربستان بدبین کرده است.

,

 

,

حجت الاسلام مقیسه در ادامه با اشاره به اینکه در نهایت این نقشه ها از سوی استکبار جهانی و با چراغ سبز عربستان صورت می گیرد، تصریح کرد: پس از ناکامی ها در تحولات منطقه و رقم خوردن اتفاقات به نفع جمهوری اسلامی استکبار جهانی اقدام به طرح ریزی نقشه های جدید خواهد کرد.

,

 

,

امام جمعه سبزوار با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه از جمله طرح جدایی کردستان عراق با نقشه اسرائیل در این موقعیت حساس عنوان کرد: دشمن اتحاد مسلمین را هدف گرفته و برای چندمین بار این نقشه به سرانجام نرسید که نشان از هوشیاری رهبری مسلمانان دارد.

,

 

,

بجستان؛

, بجستان؛,

پیاده روی اربعین خودخواهی و تکبر را از بین می‌برد

, پیاده روی اربعین خودخواهی و تکبر را از بین می‌برد,

 

,

امام جمعه بجستان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای بجستان برگزار شد ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن  مجتبی (ع) اظهار کرد: پیامبر اسلام در ایام اختضار بیشترین دغدغه ای که داشتند امتشان بود و طوری که جبریل در بیان و طلب خواسته پیامبر (ص) از خداوند، پیامبر سه بار گفت "امتی"  برای سرنوشت امت خود بسیار دغدغه داشت و نگران آن بود امتی که  کمتر از 75 روز دیدیم چه بلایی بر سردخترش آوردند ولی با وجود این همه باز هم پیامبر دغدغه این امت را داشت و دارد.

,

 

,

حجت الاسلام حسین وحیدی به امانات معرف پیامبر(ص) "کتاب و عترت" در بین امت خود پرداخت و گفت: دهه وقف از ایام پیش رو در هفته جاری است و مردم این منطقه الحمدالله نسبت به اکثر شهرستان ها در راستای وقف کردند پیش قدم هستند و آنچه که در این میان مشکل است و نیاز به توجه بیشتر مسئولان اوقاف و مردم دارد نحوه و مسیر وقف کردن است.

,

 

,

حجت الاسلام وحیدی از بسیج و جایگاه بسیج در انقلاب و جنگ گفت و بیان کرد: امام فرموند؛ تا بسیج هست دشمن هیچ گونه لطمه ای به انقلاب و نظام نخواهد توانست وارد کند و حضور بسیج در جنگ را همه دیدند و اگر در جنگ بسیج نمی بود سرنوشت جنگ تغییر میکرد، پس با این تفاسیر و وجود تاثیر گذاری بسیج وظیفه همه ما تلاش بر حفظ و پیشرفت آن است و میتوان این گونه گفت که بسیج به مانند زرهی است بر تن این کشور که ان را در برابر تهاجمات دشمن مصون میکند.

,

 

,

خطیب جمعه بجستان برخی از بلاها را فرصت دانست و ضمن اشاره به جنگ جهانی دوم  اذعان کرد: ژاپن در جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شد و امروز میبینیم که تکنولوژی این کشور جهان را تسخیر کرده  است، گاهی یک حادثه، جنگ، فشار اقتصادی و یا هر فشار و بلایی دیگر زمینه ای برای رشد جامعه است.

,

 

,

حجت الاسلام وحیدی در ادامه بیانات خود در خطبه های نماز جمعه این هفته یادی ازهمایش بزرگ پیاده روی اربعین کرد و این مراسم را مراسمی انسان ساز دانست و گفت: پیاده روی بزرگ اربعین دو مشکل بزرگ را حل میکند اولی خود خواهی مسلمانان، که همه چیز را برای خودشان میخواهند و دوم  تکبر است، این دو درسی که میشود از این مسیر گرفت.

,

 

,

درگز؛

, درگز؛,

سپردن حداقل تسهیلات شهرستان درگز به دست نااهلان شایسته نیست

, سپردن حداقل تسهیلات شهرستان درگز به دست نااهلان شایسته نیست,

 

,

حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلا الغدیر برگزار شد ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی و عرض تسلیت به مناسبت رحلت شهادت گونه پیامبر گرامی اسلام و همچنین شهادت امام حسن مجتبی (ع) پاره ای از صفات پیامبر گرامی اسلام را برشمرد و گفت: پیامبر اسلام بهترین اسوه و الگوی مسلمانان جهان است.

,

 

,

حجت الاسلام ایروانی گفت: یکی از مهمترین ویژگی های پیامبر(ص) همنشینی با بردگان و سلام کردن به کودکان و تکریم آنها بود.

,

 

,

وی تاکید کرد: همه مردم و مسئولین باید این صفت را الگوی خود قرار دهند و در برابر زیردستان رفتار متواضعانه و با مهر و محبت داشته باشند.

,

 

,

امام جمعه درگز در ادامه سخنان خویش ضمن عرض تسلیت پیشاپیش به مناسبت شهادت امام رضا(ع) گفت: در دوران امام رضا (ع) بیشترین گرایش مردم به ولایت شکل گرفت و مردم با موضوع مهدویت آشنا شده و برای دوران غیبت آمادگی بیشتری پیدا کردند.

,

 

,

حجت الاسلام ایروانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده و حماسی مردم در پیاده روی روز اربعین، این حرکت بزرگ را مایه یاس و نا امیدی دشمنان و آبروی اسلام و مسلمین دانست و از مهمان نوازی ملت و دولت عراق که تداعی کننده شرایط بعد از ظهور است تشکر و قدردانی کرد.

,

 

,

امام جعمه درگز در ادامه سعد حریری را مهره سوخته آل سعود در لبنان و استعفای مشکوک او را طرح و توطئه آمریکایی و سعودی دانست و اشاره کرد: این حرکت قطعا باعث بی ثباتی و از هم گسیختگی این کشور خواهد شد و به شکرانه الهی مسئولین در لبنان اسیر این توطئه نشدند و با درایت سید حسن نصرالله این توطئه خنثی شد.

,

 

,

امام جمعه درگز با اشاره به اینکه مردم و جوانان شهرستان نیاز به اشتغال دارند و برخی از همشریان عزیز با دست های خالی به دنبال این هستند که موقعیت های شغلی برای دیگران ایجاد کنند افزود: شایسته نیست حداقل تسهیلاتی که برای شهرستان در نظر گرفته می شود با رابطه و دادن رشوه از اهل آن دریغ شود و به دست نا اهلان بیفتد. این کار خیانت به اسلام، نظام اسلامی و امام و شهداست و از مسئولین نظارتی و دستگاه های قضای برخورد قاطع و نظارت بیشتر را خواستار شد.

,

 

,

خلیل آباد؛

, خلیل آباد؛,

دولتمردان در بسیجِ امکانات مورد نیاز زلزله زدگان، سرعت عمل داشته باشند

, دولتمردان در بسیجِ امکانات مورد نیاز زلزله زدگان، سرعت عمل داشته باشند,

 

,

حجت الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: یکی از مسائل بسیار سنگینی که بر ملت ایران گذشت مسئله زلزله غرب کشور بود که جان تعدادی از هم وطنان را گرفت.

,

 

,

وی با بیان اینکه این زلزله مسائل و مشکلات فراوانی را برای مردم صبور و سخت کوش کرمانشاه به وجود آورد، خاطرنشان کرد: حضور کلیه نهادها و مجموعه هایی که از ساعات ابتدایی این حادثه با مدیریت جهادی و سریع به مسائل امنیتی، خدماتی، اورژانسی و اقدامات به جا و به موقعی که توسط مردم برای یاری رساندن به مردم شریف منطقه انجام گرفت نیز جای تقدیر و تشکر دارد.

,

 

,

خطیب جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان جهاد خود را در عمل نشان دادند، تصریح کرد: در پی این اتفاق مهم بسیاری از کشورها برای کمک به زلزله زدگان اعلام آمادگی کردند ولی برای اولین بار بود که جمهوری اسلامی به کمک کشورهای دیگر جواب مثبت نداد و بر توان داخلی خود تکیه کرد.

,

 

,

وی با بیان اینکه مردم از طریق تلویزیون به نیازهای مردم زلزله زده توجه کنند، بیان کرد: دولتمردان باید در بسیج کردن امکانات مورد نیاز در مناطق زلزله زده تسریع داشته باشند و این کار نیز عملاً در کشور در حال انجام است.

,

 

,

چناران؛

, چناران؛,

پیامبر اعظم(ص) الگوی تمام‌عیار گذشته، امروز و فردای بشریت است

, پیامبر اعظم(ص) الگوی تمام‌عیار گذشته، امروز و فردای بشریت است,

 

,

حجت‌الاسلام مظفر تاجی با اشاره به رحلت پیامبر اسلام (ص) و نیاز امروز جوامع بشری به آموزه‌های نبوی اظهار داشت: بی‌تردید شخصیت پیامبر اعظم (ص) الگو و اسوه‌ی کامل و تمام‌عیار گذشته، امروز و فردای بشریت است. جهان امروز با پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای که در همهٔ زمینه‌ها کرده و به‌کلی دگرگون‌شده اما در زمینه‌های اخلاقی و معنوی محتاج تعالیم معنوی و اخلاقی شناخته‌شده و ناشناختهٔ پیامبر اعظم (ص) می‌باشد. بزرگ‌ترین درس پیامبر (ص) برای امت اسلامی، اخلاق است و اگر جامعه‌ای از اخلاق مورد تأکید پیامبر (ص) دور شود در حقیقت از رحمت خدا دور می‌شود.

,

 

,

امام‌جمعه چناران ادامه داد: هر جامعه‌ای اخلاق را می‌پذیرد. صفا، جوانمردی، مروت، وفای به عهد، احترام به دیگران، تقدم حق دیگران بر حق خود، گذشت و عفو و... همه این‌ها نمونه اخلاق است. رسول خدا (ص) می‌فرماید من برای این آمده‌ام. اگر در جامعه‌ای اخلاق جاری باشد، نمونه جامعه اسلامی است و اگر اخلاق در جامعه نباشد باید یک مقدار تأمل کرد که رسالت رسول خدا به انجام نرسیده است.

,

 

,

آزادمنشی ایرانیان و بهره‌های علمی و معنوی از رهبران معصوم

,

 

,

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت جان‌سوز امام حسن مجتبی (ع) و امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) گفت: مقام علمی و شخصیت معنوی امام رضا (ع) مورد تأیید دوستان و دشمنان بوده و می‌باشد، در زمانی که برخی علمای درباری سیاستمداران منحرف در صدد آن بودند تا در فرهنگ اسلامی خدشه وارد نمایند، ایشان با تعلیمات الهی راه اجداد و نیاکان و پدر پرهیزگار خویش را استمرار بخشید و موازین دینی ناب را از گزند انحراف و زوال رهانید و گام‌های ارزنده و مهمی در جهت تنویر افکار افراد جامعه و آشنایی مردم با چهره واقعی حکام عباسی و نیز عدم مشروعیت آنان برداشت و لحظه‌ای از پرورش شاگردانی پرمایه، ارشاد مردم، دفاع از حریم حق و مقاومت در برابر باطل، غفلت ننمود و سرانجام در این مسیر به شهادت رسید.

,

 

,

وی افزود: سابقه تشیع در میان ایرانیان به دوران رسول اعظم الهی می‌رسد. باآنکه دوران پیشوایان پاک شیعه به لحاظ حاکمیت دشمنان کینه‌توز اسلام و اهل‌بیت (ع) از سیاه‌ترین بسترهای تاریخ تشیع به شمار می‌آید. اما بهره‌های علمی و معنوی ایرانیان از رهبران معصوم و یاری آنان در مآخذ تاریخی چشمگیر است. این ریشه اعتقادی که برگرفته از حس حق‌جویی و آزادمنشی ایرانی است، چنان استقبالی را از امام رضا (ع) در شهرهای ایرانی به نمایش گذاشته است که در بستر تاریخ به‌عنوان یک سند افتخار جاویدان خواهد ماند.

,

 

,

شیطنت ضدانقلاب با کم‌کاری بعضی از دستگاه‌ها در امدادرسانی به زلزله‌زدگان

,

 

,

وی با اشاره به حادثه غمبار زلزله در استان کرمانشاه بیان داشت: حادثه غمبار و تلخ زلزله در استان کرمانشاه، امتحان بزرگی برای مؤمنین آن منطقه و برای همه مردم ایران مخصوصاً مسئولین است. خداوند در این حادثه تلخ تک تک ما را در معرض امتحان و آزمایش قرارداد. آیا نسبت به درد و آلام هم‌وطنان وهم کیشان خود احساس مسئولیت داریم یا نه؟! مسئولین با توجه به اینکه متولی این‌گونه امور هستند مسئولیتشان بیشتراست.

,

 

,

حجت‌الاسلام تاجی خاطرنشان کرد: جریان ضدانقلاب؛ بی‌کفایتی و کم‌کاری بعضی از مسئولین دستگاه‌ها در امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان را با شیطنت تمام به‌پای پیروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت و اجتماع عظیم اربعین و.... می‌گذارند و ضرب‌المثل معروف چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است!!! برای مقاصد شوم خود تفسیرمی کنند، موضوع حضور قدرتمند ایران در منطقه و معادلات جهانی با موضوع زلزله کاملاً باهم متفاوت هستند.

,

 

,

وی عنوان داشت: اگر جریان نق زن و ضدانقلاب که این‌همه دغدغه روا بودن چراغ برای خانه را دارد چرا این دغدغه را برای دیگران را ندارد؟، آیا این جریان چندی قبل خرابی‌های طوفان و آتش‌سوزی در آمریکا را مشاهده نکرد که مردم مناطق طوفان‌زده این کشور از عدم خدمت‌رسانی دولت ناراحت و عصبانی بودند! و یا چند روز جنگل‌های آمریکا در حال سوختن بود و دولت باآن‌همه امکانات قادر به مهار آتش‌سوزی نبود. درحالی‌که همین کشور در خارج از مرزهای خود تا هزاران کیلومتر آن‌طرف تر این‌همه در حال هزینه کردن است؟!.

,

 

,

خطیب جمعه چناران اظهار داشت: ما باید خودمان را در موقعیت مردم زلزله‌زده قرارداده و احساس همدردی با آنان داشته و بهترین همدردی در میدان عمل هر آنچه در بضاعت ماست به یاری و کمکشان بشتابیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه