اخبار داغ

امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه؛

بلوکه کردن 200 هزار دلار کمک برای زلزله زدگان توسط آمریکا/ توانمندی های موشکی و نظامی ایران قابل مذاکره نیست/ فرانسه با عدم پایبندی به قرارداد توتال دبه کرد

بلوکه کردن 200 هزار دلار کمک برای زلزله زدگان توسط آمریکا/ توانمندی های موشکی و نظامی ایران قابل مذاکره نیست/ فرانسه با عدم پایبندی به قرارداد توتال دبه کرد
حجت الاسلام حسینی همدانی گفت: ایرانی های امریکا خودجوش ۲۰۰ هزار دلار برهی کمک به زلزله زدگان جمع کردند اما دولت غاصب آمریکا همه را بلوکه کرد و اجازه بهره برداری نداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه متقین با خواسته ها، روش ها و ترفندهای شیطان آشنا هستند گفت: یکی از راه های آشنایی با روش های شیطان و مبارزه با آن تبعیت از سیره اهل بیت (ع) است.  
 
حجت الاسلام حسینی همدانی با اشاره به روزهای پایانی ماه صفر رحلت رسول خدا (ص) و شهادت امام رضا (ع) افزود: این دو واقعه با داغ زلزله کرمانشاه همراه شد و غم مسلمانان را مضاعف کرد.  
 
وی با اشاره به اینکه باید از آیات الهی بهره برد تا برکات وجودی محمد (ص) برای ما مشخص شود اظهار داشت: بسیاری از شبهات امروز در دین با تبعیت از سیره ایشان مرتفع خواهد شد اما در اداره حکومت و جامعه و عرصه های مختلف بعضا پیروی از این مهم کم است.  
 
امام جمعه کرج تصریح کرد: مسئال سیره رسول خدا در روش علوی و دوران حکومت امام مجتبی (ع) تکرار شده و غفلت از روش رسول خدا از دست دادن مشعل هدایت بوده و موجب خسران خواهد شد.  
 
حجت الاسلام حسینی همدانی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) با استفاده از حکومت استفاده کرد و امور فرهنگی و علمی را ترویج داد گفت: زلزله برای مسئولین میدان پس دادن امتحان و نحوه عملکرد آنهاست لذا مدیریت بحران باید با آرامش تصمیم بگیرد.  
 
وی افزود: اگر مسئولی عقده گشایی کند زلزله ای مخرب تر از امتحان الهی روی داده و جبران آن ساده نخواهد بود و سوال اینجاست که چرا عده ای گزاف می گویند لذا به درد مسئولیت در جامعه اسلامی نمی خورند و باید از این نگرش ها به خدا پناه برد.  
 
حجت الاسلام حسینی همدانی با اشاره به اینکه رهبری زلزله را میدانی برای آزمایش مسئولان خطاب کردند اظهار داشت: مردم حمایت های خوبی از زلزله زدگان داشتند و نیروهای مسلح نیز گام های خوبی برداشتند و بسیج و مردم به خوبی وارد عرصه شدند.  
 
وی تصریح کرد: درد و رنج مردم با توجه به سرما نباید مضاعف شده و ضعف مدیریت بحران باید بررسی و جبران شود تا در حوادث با هماهنگی بیشتری عمل شود.  
 
حجت الاسلام حسینی همدانی با تذکر به برخی از کسانی که باور ندارند خوی حیوان وحشی درندگی است گفت: ایرانی های امریکا خودجوش ۲۰۰ هزار دلار برهی کمک به زلزله زدگان جمع کردند اما دولت غاصب آمریکا همه را بلوکه کرد و اجازه بهره برداری نداد لذا این حرکت به غیر از دشمنی معنای دیگری ندارد.  
 
وی با اشاره به اینکه مردم امتحان خود را در راستای کرمانشاه خوب پس دادند افزود: دشمن در فضای مجازی و رسانه ای زنجیری داخلی عمل می کنند و عده ای ارتباط با بیگانگان و مذاکره درباره توان موشکی را در روزنامه ها می نویسند اما برخوردی از جانب مسئولین نمی شود  
 
حجت الاسلام حسینی همدانی با اشاره به اینکه باید مضرات کار بیان شود اظهار داشت: همزمان با اغراق مسئولین درباره توتال فرانسه مبنی بر اینکه کار تمام شده است و توان نیروهای داخلی را نادیده گرفتند و قرارداد بستند در روزهای اخیر فرانسه دبه کرد و گفت آمریکا باید برای ادامه این مهم اجازه دهد.  
 
وی تصریح کرد: چرا مسئولین از تاریخ پند نمی گیرند و بجای امریکا می خواهند با اروپا قرار داد ببندد اما باید بدانند که با این کار نه تنها تحریم ها از بین نمی رود بلکه فشارها بیشتر خواهد شد و وزارت خارجه فرانسه نیز اخیرا از تحریم های جدید علیه ایران خبر داد.  
 
حجت الاسلام با تاکید بر اینکه توانمندی های موشکی و نظامی ما قابل مذاکره نیست گفت: نجات وضعیت اقتصادی کشور به تغییر تفکرات وابسته عده ای به غرب وابسته است  و باید از هفته بسیج باید در راستای ترویج ارزش های الهی بهره برد.  
 
وی با اشاره به اینکه بسیج نوعی تفکر و فرهنگ بوده و وابسته به شخص نیست افزود: زمانه ما امروز نیازمند کاربردی کردن تفکر بسیجی است.   
 
خطیب جمعه کرج در خاتمه با اشاره به اینکه در انتصاب افراد برای همکاری در استان البرز اگر مدیری با ارباب رجوع بد برخورد می کند باید او را جواب کرد خاطر نشان داشت:  کسانی که با فتنه ارتباط دارند و یا با سکوت خود تایید کردند نباید به کار گرفته شوند و مسئولین بایو در آینده در انتخاب افراد این مهم را در نظر بگیرید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از تیتریک, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه