اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنوان شد؛

تاکید ائمه جمعه زنجان برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور

تاکید ائمه جمعه زنجان برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور
ائمه جمعه شهرستانهای استان زنجان با تاکید بر کمک به زلزله زدگان غرب کشور خواستار توجه بیشتر به روستاهای کرمانشاه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان اظهار کرد: اربعین حسینی را پشت سر گذاشته‌ایم. از ایران بیش از 2.5 میلیون نفر در این همایش حضور داشتند. اربعین چند درس در خود داشت، نخست زنده بودن منطق امام حسین (ع) پس از چهارده قرن، کربلا به ما درس مقاومت می‌دهد، اربعین به معنای زنده نگه داشتن اهداف شهدا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطرنشان کرد: مراسم اربعین حسینی امسال نیز با شکوه بسیار برای به نمایش گذاشتن فرهنگ حسینی برگزار شد و در این مراسم مردم عراق با هر آنچه که در دست داشتند به زائران عرضه کردند و مهمان‌نوازی خود را به جهانیان نشان دادند.

,

امام جمعه زنجان بر لزوم تقدیر از دولت و مردم عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین ابراز کرد: مردم عراق بی‌ادعا و با همه توان خود برای برگزاری مراسم اربعین تلاش کردند، ضمن اینکه زائران ایرانی همه نظم و انضباط را رعایت و زیرساخت‌ها هم انصافا فراهم شده است.

,

وی به پیام‌های اربعین اشاره و تاکید کرد: ثبات قدم که نمونه آن زنده بودن پیام عاشورا و زیر بار ظلم نرفتن تا آخرین نفس و مبارزه با ستمگر از جمله پیام‌های این واقعه است.

,

خاتمی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این حادثه امتحان الهی است، ولی باید برای تسکین آلام بازماندگان اقداماتی انجام شود که این مهم توسط ارگان‌ها  و نهادهای دولتی انجام شده ولی باید برای بهبود عملکرد به صورت متمرکز عمل شود.

,

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرد و سردسیر بودن مناطق زلزله‌زده افزود: باید برای کاهش آلام این مردم با دقت بیشتری عمل کرد کما اینکه در انجام کمک، کرامت آن‌ها هم باید مد نظر قرار گیرد.

,

امام جمعه زنجان ماه ربیع‌الاول را آغاز سال هجری و گسترش فکری و جغرافیایی دین اسلام اعلام کرد و گفت: هفته بسیج هم که بر اساس فرموده امام راحل، هر کس دل در گرو انقلاب دارد بسیجی است هم در پیش‌رو است.

,

وی حفظ روحیه بسیجی را از مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: بر اساس فرموده امام (ره) هفته بسیج در واقع فرصتی برای بررسی و زندگی در مسیر ارزش‌ها هم محسوب می‌شود.

,

خاتمی با تاکید بر اینکه بسیج یک فرهنگ است، ابراز کرد: پیش‌رو و پیشتاز بودن در همه عرصه‌های زندگی از مبانی فکر و فرهنگی بسیج محسوب می‌شود.

,

وی به صحنه و میدان آمدن را از دیگر مبانی فکری بسیج عنوان کرد و ادامه داد: بسیجی همواره در صحنه‌های دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب در صحنه حاضر بوده و خواهد بود.

,

مردم به کمک زلزله زدگان غرب کور بشتابند

, مردم به کمک زلزله زدگان غرب کور بشتابند, مردم به کمک زلزله زدگان غرب کور بشتابند,

حجت الاسلام محمد باقر مقدمی در خطبه های امروز نماز جمعه ایجرود ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: از ویژگی های نهضت انبیاء معرفت به خدواند منان و یکتا پرستی است.

,

وی با بیان اینکه بیست و هشتم آبان ماه سالروز شهادت امام رضا علیه السلام است، افزود: برگزاری مراسمات عزاداری در سراسر کشور نشان از عشق ملت اسلامی به ائمه معصوم(ع) است.

,

امام جمعه ایجرود با ابراز تاسف از حادثه  زلزله در غرب کشور، بیان کرد: از همه مردم شهرستان ایجرود بخاطر کمک هایی خود جوش تشکر می کنم و بر همه مردم واجب است تا حد توان یاری گر  و کمک رسان باشند.

,

وی با تاکید بر اینکه همه ما  باید برای منافع ملی تلاش کنیم و اتحاد ملت ایران در حادثه اخیر زلزله غرب کشور مشاهده می شود، گفت: همت مردم شهرستان ایجرود و مسئولین در یاری رساندن به حادثه کدیدیگان زلزله کرمانشاه قابل تقدیر است.

,

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه هفته وقف پیش رو است، اضافه کرد: وقف یکی از برکات برای زندگی انسان مومن است و تاثیر عمیقی در دنیا و آخرت او دارد.

,

خطیب نماز جمعه ایجرود با اشاره بر  سالروز آزاد سازی سوسنگرد در سال۱۳۵۹، ادامه داد: جوانان غیور ایران اسلامی و با رهبری مدبرانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیروزی را نصیب ملت کردند.

,

حجت الاسلام مقدمی با تاکید بر اینکه بسیج لشکر مخلص خدا است، عنوان کرد: ایران اسلامی زیر سایه بسیج و نیرو های نظامی و انتظامی است که امن ترین کشور در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

,

وی با بیان اینکه روحیه والای بسیجی بیشتر از پیش در این مهم تاثیر گذار است، اضافه کرد: اتحاد و همبستگی بین نیروهایی مردمی و نظامی هیمنه دشمنان را در هم شکسته است.

,

لزوم اقدام سریع مسئولان در امدادرسانی به روستاهای زلزله زده کرمانشاه

, لزوم اقدام سریع مسئولان در امدادرسانی به روستاهای زلزله زده کرمانشاه, لزوم اقدام سریع مسئولان در امدادرسانی به روستاهای زلزله زده کرمانشاه,

حجت الاسلام سید رضا حسینی خطیب موقت جمعه خرمدره  در خطبه های نماز جمعه ضمن  سفارش به تقوای الهی در زمینه رسیدگی به زلزله زدگان غرب کشور، افزود: با توجه به اینکه برخی از روستاها بر اثر زلزله به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده اند نیاز است کمک رسانی ها بیشتر شود.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل وسعت این حادثه طبیعی هنوز به برخی از روستاها با وجود گذشت چند روز کمکی ارسال نشده و با توجه به پیش رو بودن فصل سرما، اقدام سریع تر و هرچه بیشتر مسئولان در امر امداد رسانی ضروری است.

,

امام جمعه موقت خرمدره در ادامه با اشاره به هفته حمایت از بیماران کلیوی بیان کرد: باید از فعالیت انجمن های حمایت از بیماران کلیوی کشور تقدیر و تشکر کرد که شعبه ای از آن در شهرستان خرمدره به بیمارانی که دچار نارسایی کلیه هستند خدمت رسانی می کند.

,

حسینی ابراز کرد: طی این سال ها با هدف حمایت مادی و معنوی از بیماران نارسایی کلیه و همچنین گسترش مراکز درمانی مرتبط با هدف پیشگیری از راه آموزش و اطلاع رسانی به افراد به فعالیت اثربخش خود ادامه می دهد.

,

امام جمعه موقت خرمدره با اشاره به جنایت های کشور عربستان در کشور یمن و سکوت سازمان حقوق بشر و سایر سازمان های بین المللی در برابر این فاجعه انسانی، یادآور شد: کشورها غربی با سیاست های خود سعی در ترویج مسلمان کشی توسط مسلمانان را دارند.

,

حسینی در زمینه راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: عاشقان و شیفتگان مکتب امام حسین (ع) امسال نیز با حضور گسترده خود حماسه ای با شکوه به نمایش گذاشتند و همه دنیا را از عظمت این امام بزرگوار متحیر کردند.

,

وی  در پایان، یاد شهید عباس کاظمی مرزبان شهید که در منطقه بانه به علت انفجار مین به شهادت رسیده بود را  گرامی داشت.

,

زلزله کرمانشاه مردم ایران را داغدار کرد

, زلزله کرمانشاه مردم ایران را داغدار کرد, زلزله کرمانشاه مردم ایران را داغدار کرد,

حجت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم ضمن تسلیت ۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام، حضرت امام حسن مجتبی و حضرت امام رضا(ع) اظهار داشت: از پیامبر گرامی اسلام روایت است انسان باید هیچ موقع آرزوی مرگ نکند چون با این اتفاق رابطه انسان با عمل نیک او قطع می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: ضریح مقدس امامزادگان هاشم و عوف(ع) در شهر آببر با همت هنرمندان و صنعتکاران استان اصفهان با هزینه ۷۵ میلیون تومان به اتمام رسیده است که مبلغ ۲۵ میلیارد بدهکار است که امید است با همت مردم خیر شهرستان طارم این بدهی جبران شود.

,

امام جمعه شهرستان طارم ضمن گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: اولین واقف در اسلام خود پیامبر اسلام است بنابراین کسانی که به امید احسان دارایی هایی را وقف کرده اند باید تلاش کنند تا وقفیات حفظ شده و از بین نرود.

,

خطیب جمعه طارم گفت: زلزله کرمانشاه مردم ایران را داغدار کرد که تعداد ۴۳۶ نفر کشته بیش از ۹ هزار زخمی همراه با آوارگی و خرابی در فصل سرد پاییز داشت گفتنی است کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر شهرستان طارم آماده جمع آوری کمک های نوع دوستانه مردم این شهرستان برای هموطنان زلزله زده هستند.

,

حجت الإسلام صادقی پور با اشاره به مسائل سیاسی روز جهان تصریح کرد: جای تعجب از کشور مستکبر آمریکاست که گاها می گوید ما با کشور ایران دشمن نیستیم در حالیکه از ملت ایران بنام تروریست یاد کرده و در مواقع بحران اجازه کمک به هیچ کشوری را نمی دهد همانگونه که وزارت خزانه داری اروپا هرگونه کمک به زلزله زدگان کرمانشاه را ممنوع اعلام کرده است.

,

وی ضمن گرامیداشت آغاز هفته مبارک بسیج یادآور شد: در مقام و منزلت بسیج همین مقدار کافی است که معمار کبیر انقلاب اسلامی می فرماید بنده افتخارم اینست که خود بسیجی ام و رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرماید: تا بسیج است نظام اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و این برکت و یادگار امام راحل است.

,

امام جمعه شهرستان طارم به جمع آوری پرداخت بهای آب بمقدار ۷۰۰ میلیون تومان توسط بهره برداران و کشاورزان طارم به استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: در استانهای بالا دست و پایین دست شهرستان طارم سد وجود دارد در حالیکه این شهرستان بعنوان قطب کشاورزی استان زنجان بلاتکلیف مانده است.

,

صادقی پور تصریح کرد: شهرستان طارم با داشتن ۲۲ رودخانه دائمی برای استان گیلان آب تولید می کند در حالیکه خود هزینه بهای آب پرداخت می کند این کوتاهی در حق مردمان این شهرستان است شایسته است مسئولین تدابیری در این زمینه بیندیشند.

,

گفتنی است مراسم قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(س) از دیگر برنامه های قابل اجرا در نماز جمعه این هفته شهرستان طارم بود.

,

تدابیر و درایت مقام معظم رهبری نقشه های دشمنان را خنثی کرده است

, تدابیر و درایت مقام معظم رهبری نقشه های دشمنان را خنثی کرده است, تدابیر و درایت مقام معظم رهبری نقشه های دشمنان را خنثی کرده است,

حجت الاسلام زاهدی پور امروز در خطبه های نماز جمعه ماهنشان اظهارداشت: دشمن غربی ایران همواره برای مقابله با این نظام بر محورهای اساسی و پایه های نظام سرمایه گذاری می کند، اما به برکت درایت ها و مدیریت مقام معظم رهبری در سناریوهای خود موفق نیست.

,

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه، شهدا و مردم ولایی  با بصیر در تحولات جهان اسلام و منطقه همیشه نقش مثبت و نگاه اتحاد محوری داشته است.

,

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به بحران های منطقه گفت: ایران اسلامی در سال‌های اخیر نیز با هدف حمایت از ملت‌های منطقه در عراق و سوریه نیز در نبرد مستقیم علیه تکفیری‌های تروریست شرکت داشته است و غیور مردان ایرانی هم با همفکری رهبر انقلاب و سربازان انقلابی بحران ها و تشنج ها را در خارج از مرزهای ایران دفع می کنند.

,

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به استعفای اجباری و اقامت بازداشت‌ گونه حریری در عربستان  و تلاش برای ایجاد اختلاف در لبنان و دیگر منطقه ، اظهارداشت: تحولات اخیر در منطقه به‌ویژه عراق و سوریه و ناکام ماندن جبهه استکبار از اجراى نقشه مرموز و شوم خاورمیانه جدید، از سویی و شکست مفتضاحانه ائتلاف به اصطلاح ضد یمن در برابر ارتش مردمی دست خالی یمن، موجب شده آمریکا به ایجاد جبهه‌ای جدید با نقش آفرینی عربستان و رژیم اشغالگر قدس به عنوان دو عامل ابزاری خود در آمریکا فکر کند.

,

وی افزود: از طرفی اظهارات همزمان وزیر خارجه عربستان و فرانسه، در ضدیت با ایران اسلامی نشان داد که این جبهه جدید جهت مقابله با جبهه مقاومت و به ویژه مرکز آن یعنی ایران اسلامی تشکیل می‌شود. البته چون قدرت و عرضه لازم را ندارند، سعی می‌کنند به نوعی  جبهه ایران اسلامی را در خارج از مرزهای آن تحت فشار قرار دهند. بنابر این لبنان مهمترین و حساس‌ترین عرصه هست.

,

خطیب جمعه ماهنشان گفت: توجه کنیم که برخی سطحی‌نگران و یا خوباخته‌های داخلی هم متوجه موضوع نیستند. و ساده لوحانه فکر می‌کنند که اگر عقب نشینی کنند، دشمن هم عقب نشینی خواهد کرد.

,

حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: آن‌ها فکر می‌کنند که قطع فعالیت‌های ایران در منطقه، ایران را آرامتر خواهد کرد؛ این در حالی است که امنیت و آرامش ایران در پرتو همین فعالیت‌هاست. با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب ما بحران‌ها را در خارج از ایران مدیریت می‌کنیم. این هنر است.

,

وی با بیان اینکه اقدامات عربستان در منطقه از طرفی نشان از درماندگی عربستان در بحران‌های داخلی است، افزود: امروز جنگ قدرت و شبه کودتا در عربستان به معنای واقعی شکل گرفته است. چندین نفر از مقامات عربستان در بازداشت هستند. و سران مرتجع عربستان در تلاشند با اقدامات مذبوحانه در تلاشند ضمن راضی کردن اربابان غربی خود، ذهنیت جامعه جهانی را از جنایات داخلی  خود منصرف سازند.

,

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: آن چه که باید دولت‌ها و ملت‌های منطقه بدانند این است که حمایت از مظلومان و استکبارستیزی بهترین راه برای عزتمندی است.

,

کمک به زلزله زدگان کرمانشاه مورد توجه قرار گیرد

, کمک به زلزله زدگان کرمانشاه مورد توجه قرار گیرد, کمک به زلزله زدگان کرمانشاه مورد توجه قرار گیرد,

حجت الاسلام علی موسوی در خطبه های نماز جمعه قیدار گفت: زلزله بزرگ و مصیبت ‏بارى که در غرب کشور و بیشتر در استان کرمانشاه اتفاق افتاد و موجب خساراتهای جانى و مالى زیادی شد همه مردم ایران را عزادار کرد و موجب تأثر و ناراحتی همه شد.

,

وی افزود: این حوادث ناگوار طبیعی، از طرف خداوند متعال، امتحان و آزمون همگانی است از یک جهت آزمایشی است برای مصیبت‏دیدگان و بازماندگان تا مراتب صبر و تحملشان در مقابل حوادث آزموده شود که به همه بازماندگان و مصیبت دیده گان تسلیت عرض می کنیم و از خداوند برای آنها صبر و اجر مسئلت می نمایم و از طرفی برای همه مردم در سراسر کشور، به ویژه برای مسئولین آزمایش عظیمى است که در مصیبت برادران و خواهران خود قدر خود را شریک مى‏دانند و در قبال آنها احساس مسئولیت می کنند به کمک آنها می شتابند

,

امام جمعه قیدار به رحلت نبی مکرم اسلام شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیه السلام نیز اشاره کرد و گفت: آشنایی و بازخوانی روش و آداب زندگی و خلق و خوی پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام یکی از ضروریات عصر ماست و رسول خدا(ص) والاترین الگوی کمالات انسانی عالی ترین نمونه تربیت و اخلاق اسلامی است.

,

وی با بیان اینکه تنها نسخه درمان دردها و مشکلات امروز مسلمانان، بازخوانی سیره واقعی پیامبر(ص) است افزود: بزرگترین مشکل جهان اسلام همین به تعبیر حضرت امام اسلام آمریکایی است که مصداق کامل آن اسلام عربستانی است که در خدمت و ابزار دست استکبار آمریکا و اسرائیل است.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: ولی ما اعلام می کنیم  عربستان سعودی کوچکتر از آن است که ما را تهدید عربستان بازنده به تمام معنا در منطقه است این قتل عام مردم یمن و فاجعه انسانی درست کردن در یمن نشانه استیصال و ناتوانی رژیم آل سعود است.

,

وی افزود: عربستان خیلی کوچکترین از آن است که حریف ایران باشد.

,

امام جمعه قیدار به هفته بسیج و سالروز  تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام در سال 58 نیز اشاره کرد و گفت: بسیج مثل خود انقلاب از الطاف و آیات الهی و یک پدیده بی سابقه است.

,

وی افزود: حضرت امام در پنجم آذر ماه در مدتی کمتر از یک ماه بعد از انقلاب دوم که خطر حمله نظامی را احساس کردند فرمان تاریخی تشکیل بسیج را دادند و تمام توطئه های دشمن را خنثی کردند. و این حاکی از هوشیاری و درایت بی نظیر حضرت امام را نشان می دهد

,

بسیج و بسیجی مطابق نیازها و ضرورت های زمان حرکت می کند و در هر عرصه ای که نیاز باشد، به صحنه می آید.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: حضرت امام ره ثمره طنین‏ اندازشدن تفکر بسیجی بر کشور را  قطع شدن چشم طمع دشمنان و جهانخواران از کشور می دانستند و می فرمودند تنها با پشتوانه بسیج ممکن است‏ مسؤولین به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا می‏شود به زندگی مسالمت‏آمیز توأم با صلح و آزادی رسید و پیامد غفلت از تشکیل ارتش ۲۰میلیونی‏ را سقوط در دام ابرقدرت جهانی می دانستند

,

وی افزود: حضرت امام بسیج را تنها منحصر به ایران اسلامی نمی دانستند و می فرمودند باید هسته‏های مقاومت را در تمامی جهان به‏وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. و ما الان شاهد تشکیل بسیج و هسته های مقاومت در عراق و سوریه و لبنان و بحرین و یمن هستیم که دشمن را این هسته های مقاومت به وحشت انداخته است.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: بسیج در مقطع کنونی سه وظیفه بسیار مهم را بر عهده دارد، مبارزه با نفوذ، مبارزه با آسیب های اجتماعی و کمک برای تحقق اقتصاد مقاومت. دشمن نمی خواهد ما در عرصه های اقتصادی روی پای خود بایستیم و به خودکفا و خود اتکا برسیم بهترین راهکار در رابطه با مقابله با جنگ اقتصادی دشمن اقتصاد مقاومتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه