اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

مردم در جمع‌آوری وجوهات نقدی برای زلزله‌زدگان مشارکت کنند/سیره عملی پیامبر گرامی اسلام(ص) باید الگوی مردم و مسئولان باشد

مردم در جمع‌آوری وجوهات نقدی برای زلزله‌زدگان مشارکت کنند/سیره عملی پیامبر گرامی اسلام(ص) باید الگوی مردم و مسئولان باشد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مردم در جمع‌آوری وجوهات نقدی برای زلزله‌زدگان مشارکت کنند

, مردم در جمع‌آوری وجوهات نقدی برای زلزله‌زدگان مشارکت کنند, مردم در جمع‌آوری وجوهات نقدی برای زلزله‌زدگان مشارکت کنند,

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه، با اشاره به سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع)، اظهار داشت: در زندگی سیاسی، اجتماعی، دینی و فردی باید به سبک زندگی این بزرگواران توجه کنیم تا شاهد تشکیل جامعه اسلامی با مبانی دینی باشیم.

,

وی، افزود: استفاده از دنیا به قصد ضرورت و نیز بهره‌مندی از نعمات دنیوی بنا به نیاز از جمله مبانی زندگی اهل‌بیت(ع) بود که امروز هم باید توسط مردم مورد توجه باشد.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: افراد دین‌مدار و مسلمانان باید در راه حفظ دین خود تلاش بیشتری داشته باشند و در این مسیر از معارف نبوی و اهل‌بیت(ع) بهره جویند.

,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در زلزله اخیر کرمانشاه، بیان داشت: کمک به همنوعان به‌خصوص مسلمانان جزو وظایف هر فردی در ایران اسلامی است و باید به این امر تاکید بیشتر شود.

,

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به حضور فرماندهان سپاه استانی و شهرستانی اعزامی از آذربایجان‌غربی در محل وقوع حادثه، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه‌شده توسط مسئولین حاضر، میزان کمک‌های ارائه‌شده توسط مردم در زمینه خوراکی و سایر اقلام به اندازه کافی بوده و به همین دلیل نیاز چندانی به این موارد نیست.

,

وی، اضافه کرد: در حال حاضر نیاز اصلی مردم مناطق زلزله‌زده چادر برای اسکان موقت و نیز وجوه نقدی برای آغاز ساخت و ساز اسکان‌های دائمی است که باید مورد توجه خیرین و مردم باشد.

,

امام‌جمعه ارومیه، ابراز داشت: خوشبختانه مردم ایران اسلامی نشان دادند که در کنار هموطنان خود هستند و در این زمینه نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

,

وی، انتقاد از هیئات مذهبی و سازمان‌های متولی برگزاری مراسمات مذهبی را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید اجتماعات مردم عظیم در مناسبت‌های مختلف مورد توجه باشد ولی متاسفانه شاهد هستیم که اقدامات جزیره‌ای اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

,

وی، در بخش پایانی سخنان خود، در خصوص فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی نیز گفت: متاسفانه در جامعه ما توجه چندانی به انی مقوله نشده و شاهد هستیم که در سبد خانوار هیچ توجهی به موضوع کتاب و مطالعه نمی‌شود.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ضمن درخواست از مدیران برای آموزش‌های لازم به مردم، از خانواده‌ها نیز درخواست کرد تا کودکان و نوجوانان را بیش از پیش در کنار کتاب و موضوعات فرهنگی تعلیم دهند.

,

سیره عملی پیامبر گرامی اسلام(ص) باید الگوی مردم و مسئولان باشد/ مردم در کمک به زلزله زدگان، اتحاد و همدلی خود را نشان دادند

, سیره عملی پیامبر گرامی اسلام(ص) باید الگوی مردم و مسئولان باشد/ مردم در کمک به زلزله زدگان، اتحاد و همدلی خود را نشان دادند, سیره عملی پیامبر گرامی اسلام(ص) باید الگوی مردم و مسئولان باشد/ مردم در کمک به زلزله زدگان، اتحاد و همدلی خود را نشان دادند,

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تقدیر از حضور پرشور مردم در پایگاه های کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور، اظهار کرد: مردم نوع دوست و خونگرم ایران اسلامی باردیگر همدلی و اتحاد خود را به نمایش گذاشتند.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: مردم ما نشان دادند که بصیر و آگاه بوده و ترک، کرد و فارس و لر و … در کنار یکدیگر تا آخرین لحظه هستند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه ما به عنوان امت اسلامی و دینی باید از مبانی دینی و اسلامی درس و الگو بگیریم، گفت: باید از رفتار و عمل پیامبر گرامی اسلام(ص) در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و…. الگو گرفته و بر آن اساس عمل کنیم و این را بدانیم که پیامبر گرامی اسلام(ص) بهترین الگو برای ما هستند.

,

حسن زاده تصریح کرد: پیامبرگرامی اسلام(ص) تا جایی که ممکن بود با دشمنان مدارا کرده و حکیمانه رفتار می کردند و هیچ وقت تقابل را شروع نکرد و در مدینه نیز همزیستی مسالمت آمیز و توام با احترام را داشتند.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای تبلیغ و توسعه دین اسلام و مقابله با برخی دشمنان؛ پیمان ها و عهدنامه های را بستند  و این رفتار نیز الگوی ماست.

,

وی  با بیان اینکه متاسفانه امروز عده ای انسان های جاهل می گویند ما در اول انقلاب می گفتیم نه شرقی، نه غربی ولی امروز با غرب دشمنیم ولی با شرق نه،  اظهار کرد: ما هنوز هم بر سر آن شعار هستیم و امروز شرق به سمت ما آمده است و باید از آن برای ختثی کردن دشمنان دیگر استفاده کنیم.

,

حسن زاده تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) با برخی فکرها و اندیشه ها، مخالفان خود را خنثی می کردند و برای اینکه حکومت اسلامی به پیش رود باید مخالفان را آگاه ساخت.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه نباید  جو جامعه را متشنج کرد، افزود:  آزادی بیان زمانی مشروع است که در مقابل حکومت اسلامی نایستی و لذا نباید به بهانه آزادی بیان؛ جو جامعه را متشنج کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه امروز زمان اتحاد و همدلی است، گفت: با اتحاد و همدلی می توان توطئه دشمنان را خنثی کرد.

,

حسن زاده با بیان اینکه مسئولان میاندوآب هم همدل و متحد هستند، تصریح کرد: در میان مسئولان ارشد میاندوآب هیچ اختلافی وجود ندارد ولی عده ای خائن بوده و ۳۸ سال هست که در میاندوآب به دنبال اختلاف افکنی و سواستفاده هستند.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: این افراد به این طرف و آن طرف رفته و حرف هایی می زنند و اختلاف افکنی می کنند و باید در مقابل آنها هوشیار و بصیر بود.

,

وی با بیان اینکه باید متحد و همدل بوده و از پیامبرگرامی اسلام(ص) درس بگیریم، اظهار کرد: باید مراقب بود و این را در نظر داشت که کسانی که سخن چینی می کنند، اول از همه باید نسبت به آنها بی اعتماد بود.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه عده ای انسان های جاهل و بی دین می خواهند زلزله را به میز محاکمه تبدیل کنند، افزود: هر دولت در زمان خودش خدماتی را انجام داده و تلاش خود را کرده است و مردم نیز بصیر و آگاه هستند و متحد بوده و جواب محکمی به دشمنان و اختلاف افکنان می دهند.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه همه باید زیرپرچم ولایت حرکت کنند، تصریح کرد: همه زیر پرچم ولایت حرکت کرده و هر کس در هر جا و هر مسئولیت که دارد باید از دوقطبی کردن جامعه پرهیز کرده و مانع نفوذ دشمن شود.

,

بسیج مدرسه عشق است/ کمک به همنوعان یکی از مهمترین امورات است

, بسیج مدرسه عشق است/ کمک به همنوعان یکی از مهمترین امورات است, بسیج مدرسه عشق است/ کمک به همنوعان یکی از مهمترین امورات است,

حجت الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: انسان ها، سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) را سرلوحه خود قرار دهند تا در دنیا و آخرت خشنود شوند.
وی تصریح کرد: باید اتاق فکری در شهرستان تشکیل شده و تمام مشکلات بررسی و راه حل های مناسبی انتخاب شود.
امام جمعه پلدشت با اشاره به زلزله چند روز گذشته کرمانشاه افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، تمام مسئولان موظف هستند به هموطنان زلزله زده کمک کرده و مشکلاتشان را حل کنند.
به گفته وی هر شخصی در حد توان باید به این عزیزان رسیدگی کند.
طالبی با اشاره به ثواب کمک کردن به همنوعان گفت: کمک به همنوعان یکی از مهمترین امورات است و این امر بزرگ ثواب بسیاری دارد.
وی با اشاره به نقشه شوم دشمن در ایجاد اختلاف بین مسلمانان اظهار کرد: دشمنان با تمام توان در تلاش هستند تا در بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و باید نسبت به این مسائل آگاه باشیم.
خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به ۲۹ آبان آغاز هفته بسیج افزود: باید همه ما تلاش کنیم تا روحیه بسیج در کشورمان حفظ شود و در این روز ثابت می کنیم که همه ما سرباز مقام معظم رهبری هستیم.
امام جمعه پلدشت افزود: بسیج مدرسه عشق و مکتب است، بسیجیان همیشه در صحنه بوده و مایه افتخار ملت ایران هستند.

,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

صادرکنندگان قطعنامه اخیر سازمان ملل علیه ملت ایران جنایت کاران و بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند

, صادرکنندگان قطعنامه اخیر سازمان ملل علیه ملت ایران جنایت کاران و بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند, صادرکنندگان قطعنامه اخیر سازمان ملل علیه ملت ایران جنایت کاران و بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند,

حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه صادرکنندگان قطعنامه اخیر سازمان ملل علیه ملت ایران را جنایت کاران و بزرگترین ناقضان حقوق بشر و حمایت کنندگان از تروریست های قاتل انسانها در جهان دانست
به گزارش آذرباخیش ،حجت الاسلام شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه کردن نمازگزاران به رعایت کردن تقوا اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در نوع خطبه ها و دستورالعمل های حکومتی خویش مسلمانان و کارگزاران را به رعایت تقوا توصیه فرموده است از جمله در خطبه ۱۷۶ می فرماید:به عمل بشتابید باز هم به عمل سپس عاقبت را در نظر بگیرید باز هم عاقبت و استقامت داشته باشید باز هم استقامت بعد صبر کنید باز هم صبر به ورع بشتابید باز هم ورع شما مقصدی دارید پس به مقصد خود برسید.

,
,

خطیب در بخش دوم خطبه اول موضوع آرامش از دیدگاه روایات اهل بیت(ع) را مورد بررسی قرار داد و در ادامه راستگویی ،اجرا کردن عدالت ،انس گرفتن با قرآن ،وفاداری ،رعایت کردن حقوق دیگران ،مقاومت در برابر سختی ها ،تندرستی و سلامتی ،وجود امنیت ،مونس همراه را از جمله عوامل آرامش و آسایش انسان از دیدگاه اهل بیت(ع)برشمرد.

,

مسئول مدارس علمیه خوی با تسلیت ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر (ص) بزرگوار و سبط اکبر حضرت امام مجتبی(ع) ویژگی هی اخلاقی پیامبر بزرگوار را با استناد به روایات اهل بیت به ترتیب زیر برشمرد و گفت : تمامی اعمالش توأم با ذکر خدا بود ،با فقرا و نیازمندان مأنوس بود،برخورد مساوی با هم نشینان خود،بدی را با بدی پاسخ نمی داد،هنگام نشستن بیشتر رو به قبله می نشست،بخشنده ترین مردم بود،به همه مردم سلام می کرد،تعریف کنندگان می گفتند مانند او را ندیده ایم،زندگی او کم هزینه بود و همانند پزشکان جهت هدایت مسیان مردم می رفت.

,

حجت الاسلام شکوری با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه اظهار داشت طبق اظهار نظر کارشناسان مربوطه این زلزله یکی از بزرگـترین زلـزله های جهـان اسـت .

,

وی ادامه داد مقام معظم رهبری با صدور پیام در اولین لحظات زلزله ،مکلف ساختن سپاه ،ارتش ،بسیج و سایر مسئولان بر اقدام سریع عملی ،برگزاری جلسه با سران قوا و سایر دست اندرکاران و اعزام نمایندگانی به کرمانشاه بیشترین نقش و عنایت را در این زمینه مبذول داشته اند و تمامی مسئولان،ارگان ها و نهادها ،مراکز درمانی ،بهداشتی ،هلال احمر ،نیروهای مسلح ،بسیج ،صدا و سیما نهایت تلاش خود را در جهت خدمات رسانی انجام می دهند .

,

حجت الاسلام شکوری گفت: مردم متعهد و نوع دوست کشور هر کدام در حد وسع و تـوان خـود از کـمک دریـغ نـمی کنند و باید چنین گفت که نوع دوستی مردم ایران در جهان بی نظیر است
بسی جای تأسف است بعضی انسان های نادان در فضاهای مجازی فعالیت های تخریبی ،شایعه پراکنی و جوسازی دارند فقط از خداوند می خواهیم که آنان را هدایت بفرماید.

,
,

خطیب جمعه در پایان خطبه دوم با اشاره به قطعنامه اخیر سازمان ملل علیه ایران که با ابتکار کانادا و تعدادی از کشورهای غربی صادر شده اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم موارد اتهام علیه جمهوری اسلامی را در چند جمله خلاصه کنیم می توان گفت اتهام اصلی ایران عبارتند از :برخورد با جاسوسان نوعاً غربی ،قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر و جریان های سیاسی برانداز همانند بهاییان و تروریست های مورد حمایت استکبار جهانی .

,

خطیب در ادامه گفت ۹۸ کشور عضو سازمان ملل به این قطعنامه رسوا رأی مثبت ندادند چون می دانند طراحان این قطعنامه خودشان جنایت کاران و بزرگترین ناقضان حقوق بشر و حمایت کنندگان از تروریست های قاتل انسانها در جهان هستند .

,

حجت الاسلام شکوری اضافه کرد بسی جای تأسف است که متجاوز از ده سال است که کشورهای استکباری غربی به سرکردگی آمریکا ،رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به صورت روزمره مسلمانان مظلوم افغانستان ،عراق ،یمن ،بحرین ،سوریه ،پاکستان و لبنان را به صورت روزمره قتل عام می کنند در حالی که هیچگونه قطعنامه ای از ناحیه سازمان ملل رسوا صادر نمی شود .

,

وی گفت رسواتر از همه اینها این است که خود کشورهای غربی از منافقین آدم کش حمایت می کنند در حالی که ۱۷ هزار نفر انسان بی گناه را در ایران قتل عام کرده و هزاران نفر از مردم عراق را در دوران صدام کشته اند .

,

کمک هموطنان از هر قوم و قبیله‌ای به زلزله زدگان نشان از اتحاد ایران اسلامی است

,

امام جمعه موقت شهرستان بوکان در خطبه‌های آئین سیاسی عبادی نماز جمعه این شهرستان با تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و تلست به مصیبت زدگان زلزله کرمانشاه اظهار داشت: زلزله کرمانشاه حادثه ناگواری بود که در آن بسیاری از هموطنان عزیزمان را از دست دادیم و اما هموطنان ما با همدلی و همدردی به یاری مصیبت زدگان شتافتند.

,

ماموستا خالد رسول‌زاده افزود: مردم نوع دوست ما از هر نقطه‌ای از کشورمان به کمک مصیبت زدگان رفتند و نشان دادند که در غم هموطنان خود شریک هستند و آنها را فراموش نمی‌کنند و بدین گونه سبب دلجویی از حادثه دیدگان شدند.

,

رسول‌زاده خاطر نشان کرد: مردم ما نشان دادند که حوادث طبیعی سبب اتحاد بیشتر آن‌ها می‌شود و در هر حادثه‌ای چه سیاسی و طبیعی با همدیگر متحد و غم‌خوار همدیگر هستند و نیازی به بیگانگان ندارند و با هماهنگی و همکاری هم از هر قوم و قیبله و نژادی دوباره ویرانه‌ها را می‌سازند.

,

خطیب جمعه بوکان با اشاره به کمک‌‌های صورت گرفته به زلزله زدگان کرمانشاه تاکید کرد: خوشبختانه کمک‌های شایان توجهی به آسیب زدگان شده است اما باید به نیازهای اسای آن‌ها توجه شود و چه مسئولین و چه خیرین باید در فکر سرپناه برای آن‌ها باشند چون باتوجه به فصل سرما سرپناه نیاز اساسی آن‌ها است که باید تامین شود.

,

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به رحلت پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: آخر ماه صفر مصادف شده با رحلت پیامبر اکرم (ص) که پیام آور صلح و دوستی بودند و باید اصول دین اسلامی را که ایشان زندگی خود را صرف آن کردند در زندگی قرار بدهیم و بر اساس آن زندگی کنیم.

,

امام جمعه موقت بوکان بیان کرد: زندگی و رحلت پیامبر اکرم(ص) سراسر فضیلت و مهربانی بود و همراه صلح و دوستی و تلاش برای ایجاد اتحاد و برابری و برادری بود و باید ما هم اتحادی را که شاخصه و شناسه اسلام و دین اسلام است را برقرار کنیم و با اتحاد خود جواب دندان شکن به دشمنان اسلام و ایران اسلامی بدهیم.

,

جوجه خاندان آل سعود گنده تر از دهان خود صحبت میکند

, جوجه خاندان آل سعود گنده تر از دهان خود صحبت میکند, جوجه خاندان آل سعود گنده تر از دهان خود صحبت میکند,

حجت الاسلام رنجبر ای امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت :

,

امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند: برای اینکه انسان در دنیا سیادت پیدا کنند باید اهل سخاوت و بخشش تقوا و صیانت نفس باشد.

,

وی افزود: یک عارف از پیامبر پرسید یا پیامبر به من یک توصیه و عمل بیاموز که خداوند و مردم را دوست داشته و مال و ثروتم افزوده و بدنم سالم و از مریضی دور و عمر طولانی و در قیامت با شما محشور شوم ؟

,

پیامبر اکرم در جواب فرمودند: می خواهی خدا تو را دوست بدارد فقط خدا را دوست گرفته و جز خدا از کسی نترس اهل تقوا ،مراقبت و صیانت باش ؛اهل تهمت غیبت افترا و شایعه نباش
برای اینکه مردم تو را دوست گیرند به مردم بی منت خوبی و خدمت کن و چشم طمع در مال و ثروت مردم نداشته باش
اگر میخواهی ثروت و مالت زیاد شود مال خود را پاک کرده خمس ، زکات ، کفارات و دیونی که از قبل داری را پرداخت کرده و رد مظلمه کن.
اگر میخواهی بدن سالمی داشته باشی صدقه بده که ضامن سلامتی صدقه می باشد هر کاری که انجام می دهی ازدواج می کنی، تجارت ،خرید و فروش میکنی یا زمانی که بچه دار میشویم صدقه بده.
اگر میخواهی عمری طولانی داشته باشی صله رحم کن چراکه عمر طولانی صله رحم را می‌طلبد.
و در آخر اگر میخواهی با من محشور شوی سجده های خود را طولانی کند یعنی برای نماز وقت زیاد بگذار چرا که اولین چیزی که در قیامت می پرسند نماز است.

,
,
,
,
,
,

رنجبری در ادامه با اشاره به خبر تلخ زلزله کرمانشاه تصریح کرد: برادران و خواهران و فرزندان با ایمان زیر خاک مانده و جان به جان آفرین تسلیم کردند خداوند انشالله برای بازماندگان صبر عنایت کنند.

,

وی بیان داشت: پیامی که رهبر ابلاغ کرد و مسئولین و نمایندگانی که فرستادند از همه خواستند که به کمک زلزله‌زدگان بشتابند که همه از خرد و کبیر ، پیر و جوان به این پیام رهبر لبیک گفته و در کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه کمک کردند .
رنجبری در ادامه با اشاره به اجتماع باشکوه پیاده روی اربعین گفت: با اینکه افرادی از جمله تروریست های داعش تهدید به حمله و بمب گذاری کرده بودند باز هم این اجتماع عظیم در پیاده روی اربعین به صورت باشکوه برگزار شد و رهبر انقلاب شخصا از مسئولین ایرانی و عراقی و نیروهای امنیتی عراق به خصوص جوانان حشد الشعبی تقدیر و تشکر کرد .

,
,

امام جمعه ماکو با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه بیان داشت: افرادی دنبال مقصر هستند ؛تعدادی سازندگان مسکن مهر را مقصر قلمداد کرده و تعدادی ساخت بیمارستان زیر را سوال میبرند باید توجه داشت که با این حرف‌ها نباید دیده مردم را نسبت به کشور عوض کرد چراکه در این وضعیت که تعدادی از هموطنان زیر آوار مانده و تعدادی مصدوم شدند وقت صحبت اینگونه حرفا نیست.

,

رنجبری در در پایان با اشاره به سخنان توهین آمیز ولیعهد عربستان گفت :این جوجه خاندان کودک کش آل سعود بزرگ تر از دهان خود صحبت می کنند و نمی نمی‌داند که بزرگ آنها صدام حسین با کمک شرق و غرب با آن همه ادعا در مقابل ایران هیچ غلطی نتوانست بکند

,

لازم به ذکر میباشد قبل از خطبه های نماز جمعه عموم مردم و نمازگزاران فاصله بین دفتر امام جمعه تا مسجد جامع را به مناسبت رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) عزاداری کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه