اخبار داغ

تاکیدات امروز ائمه‌ جمعه استان تهران:

کمک به مردم زلزله زده غرب کشور در اولویت مسئولان باشد/ وحدت ملت لبنان توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

کمک به مردم زلزله زده غرب کشور در اولویت مسئولان باشد/ وحدت ملت لبنان توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند
ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های نماز جمعه رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت گفتند و ضمن تبیین سیره نبوی تاکید کردند: کمک به مردم زلزله زده غرب کشور در اولویت مسئولان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ نماز عبادی _ سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, تهران نیوز,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

,

ائمه جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت گفتند و به تبیین سیره نبوی پرداختند. همچنین در ادامه ائمه جمعه از حضور به موقع مردم در صحنه در کنار نیروهای ارتشی و سپاهی در یاری رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه قدردانی کردند و به ادامه کمک ها تاکید کردند.

,

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, تهران نیوز, تهران نیوز,

 

,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:,

, , ,

امام جمعه تهران: وحدت ملت لبنان توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

, امام جمعه تهران: وحدت ملت لبنان توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند, امام جمعه تهران: ,

 آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت، گفت: حادثه زلزله اخیر غرب کشور مردم را عزادار کرد، در بعضی از احادیث اشاره شده کسی که دیوار بر او خراب شود و از دنیا برود ثواب شهادت را می‌برد.

,

وی ادامه داد: مردم، دولت، نهادهای مختلف برای زلزله زدگان کمک‌هایی فرستادند و خداوند را شاکریم که مردم ما مهربانند.

,

خطیب موقت نماز جمعه تهران حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ذکر کرد و گفت: پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی شب را صبح کند و به گرفتاری‌های مسلمانان اهمیت ندهد، مسلمان نیست بنده این حدیث را برای کسانی گفتم که توان مالی دارند اما به زلزله زده‌ها کمک نکردند.

,

آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه مسلمان بودن آثاری دارد که باید نمود پیدا کند، تاکید کرد: کسانی که توان مالی دارند کارهای بزرگی همچون خانه‌سازی برای زلزله زدگان را بر عهده گیرند و به بهترین شکل مسکن‌ آنان را بسازند.

,

وی افزود: گاهی در فضای پرجاذبه کمک و حماسه خدمت صدای کثیفی از دهان فرد شروری در گوشه‌ای از دنیا بلند می‌شود و می‌گوید به زلزله زدگان ایران کمک نکنید این بدبختی دنیا ست که رئیس جمهور آمریکا آنقدر لجن‌مال صحبت می‌کند.

,

خطیب موقت نماز جمعه تهران به دخالت‌های عربستان در لبنان اشاره و بیان کرد: عربستان نقشه‌ها و طرح‌هایی برای کشورهای اسلامی دارد و آن قدر ذلیل و بدبخت است که به اسرائیل می‌گوید من بودجه تو را می‌دهم و به فلان کشور حمله کن.

,

آیت‌الله امامی‌کاشانی تأکید کرد: ماجرای استعفای سعد حریری نشان می‌دهد که دشمنان طرح‌هاو برنامه‌هایی برای منطقه دارند.

,

وی به فضای آرام و وحدت مردم لبنان اشاره کرد و گفت: عربستان می‌خواهد فضای لبنان را متشنج کند اما مردم و طوایف لبنانی بیدارند و وحدت آنان به معنای خنثی کردن توطئه‌های آل سعود، اسرائیل و آمریکایی‌ است.

,

خطیب موقت نماز جمعه تهران به بخش‌هایی از سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله اشاره کرد و گفت: از بیان خوب آقای نصرالله تشکر می‌کنیم که گفت وقتی سعد حریری به لبنان بیاید همه از او استقبال خواهیم کرد.

,

آیت‌الله امامی‌کاشانی این اقدام سیدحسن نصرالله را به معنای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دانست و ادامه داد: امروز انسجام و اتحاد همه کشورهای اسلامی ضروری است چراکه این وحدت توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

,

وی ادامه داد: ملت‌ها باید اقدامات دولت‌های پست و عقب افتاده مانند حکام آل سعود را محکوم کنند و با یکدیگر متحد باشند.

,

خطیب موقت نماز جمعه تهران به وحدت و انسجام داخلی کشور اشاره و خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه در کشور ما مسئله ولایت فقیه مطرح است که محور و قطب وحدت، شجاعت و فداکاری است.

,

, ,

 

,

* امام جمعه فیروزکوه: کمک به مردم زلزله زده غرب کشور در اولویت مسئولان باشد / بسیج فرزند طیب و طاهر انقلاب اسلامی است

, * امام جمعه فیروزکوه: کمک به مردم زلزله زده غرب کشور در اولویت مسئولان باشد / بسیج فرزند طیب و طاهر انقلاب اسلامی است, * امام جمعه فیروزکوه: ,

حجت الاسلام والمسلمین نجفی، امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه، در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت ایام سالگرد شهادت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت مظلومانه سبط اکبر پیامبر(ص) و شهادت غریبانه هشتمین پیشوای معصوم، گفت: برای پیگیری سیره پیغمبر (ص) یکی از راه ها روایت هایی است که از این بزرگواران به یادگار مانده است؛ باید این روایت ها را در زندگی خود جاری کنیم.

,

وی افزود: مردم حجاز در زمان پیامبر (ص) در فقر فرهنگی کامل بسر می بردند؛ پیامبر (ص) زمانی آمد که جهل شبه جزیره عربستان را گرفته بود؛ طبق روایتی از پیامبر(ص) علامت های جاهل این است که در قلب او محبت و دوستی خدا وجود ندارد، خدا را مراقب و ناظر بر خود نمی بیند، حیا ندارد، یاد و ذکر خدا را در زندگی خود ندارد، خیانت در امانت می کند، اسرار مردم را فاش می کند، نعمت های خداوند را در راه حرام هزینه می کند.

,

امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه اذعان داشت: برخی از مدیران و مسئولین را می بینید که وقتی وارد اتاق او می شوید به شما نظر و اعتنایی نمی کند، طبق گفته پیامبر این فرد جاهل است؛ کسی که خدا به او مقام و منزلت داده به جای خدمتگذاری مردم، به خود مغرور می شود و به مردم نظر تحقیر دارد.

,

وی در خطبه دوم این نماز پرفیض خاطرنشان کرد: مهم ترین حادثه ای که افکار ایران اسلامی را این روزها به خود جلب کرده است زلزله غرب کشور است؛ رهبری در پیام خود همه مسئولین را موظف به رفع حاجات زلزله زدگان دانستند؛ هر کسی به اندازه وسع و توان خود کمک کند.

,

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با اشاره به تبلیغات سوء رسانه های معاند تاکید کرد: تبلیغات رسانه های معاند در راستای منحرف کردن افکار عمومی است؛ دشمن همانند سگ دیوانه است که به او سنگ بزنید پارس می کند و چه به او سنگ نزنید پارس می کند، ما باید بیدار باشیم.

,

وی به توطئه عربی-غربی با محوریت عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: سرمایه های بسیاری برای گسترش و توسعه داعش و تکفیری ها هزینه شد و این توطئه با همت بزرگمردان ایران اسلامی نقش بر آب شد؛ ایمان داشته باشید تا زمانی که ارتباط ما با خدا وصل باشد هیچ قدرتی نمی تواند ما را شکست دهد؛ قدرت در دست خدا است.

,

امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه با اشاره به هفته بسیج تصریح کرد: این نیروی اسلامی در تمام جبهه ها فعالیت دارند و از مرزهای اسلامی دفاع می کنند؛ بسیج فرزند طیب و طاهر انقلاب اسلامی است؛ طبق گفته رهبری اگر حضور بسیج در ۸ سال دفاع مقدس نبود امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود، تا بسیج هست نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد.

,

 

,

, ,

 

,

* امام جمعه شهر جدید پرند: عربستان می‌خواهد حزب‌الله لبنان را خلع سلاح کند / این آمریکا، آمریکای گذشته نیست

, * امام جمعه شهر جدید پرند: عربستان می‌خواهد حزب‌الله لبنان را خلع سلاح کند / این آمریکا، آمریکای گذشته نیست, * امام جمعه شهر جدید پرند:,

حجت الاسلام احمد پاشاکی، امام جمعه شهر جدید پرند در آیین عبادی سیاسی روز جمعه شهر پرند که با حضور آحاد مردم و خداجوی این شهر در مصلی بزرگ پرند برگزار شد، اظهار کرد: یکی از صفاتی که مردم می توانند از ائمه اطهار(ع) یاد گرفته و فرا بگیرند برخورد مناسب و اخلاق نیکو با مردم است، این رفتار باید در تمام جوامع اسلامی الگوگیری شود تا مردم به سعادت واقعی برسند.

,

حجت الاسلام پاشاکی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، این هفته را بر دلاور مردان بسیجی تبریک گفت و ادامه داد: بسیج واژه ای است که امروز توانسته با جام فشانی‎های عده ای  از جوانان عطر شهادت را دوباره به جامعه بیاورد، باید قدر بسجیان کشور را دانست چرا که این ها در لحظات دشوار در کنار مردم هستند.

,

امام جمعه شهر پرند با بیان اینکه باید روحیه استکبار ستیزی در کشور ادامه داشته باشد، تأکید کرد: از رفتارهایی که آمریکا در قبال کره شمالی داشته است معلوم می شود که این دولت دیگر نمی تواند چون گذشته باشد و کدخدایی بودن را از دست داده است.

,

وی در بخش پایانی اظهاراتش در نماز جمعه شهر پرند به استعفای سعد الحریری اشاره و تصریح کرد: این رفتار سعدالحریری نشان می دهد که او مجبور بوده است، در حقیقت این یک حرکت عربستانی اسراییلی است تا بتوانند فشارها را بر حزب الله لبنان بیشتر کنند و این نیروی ارزشمند را خلع سلاح کنند.

,

 

,

, ,

 

,

* امام جمعه پاکدشت: عربستان منفور ترین رژیم در دنیای اسلام/ نظر رهبر معظم انقلاب بر عدم وقف قراء پن‌جگانه

, * امام جمعه پاکدشت: عربستان منفور ترین رژیم در دنیای اسلام/ نظر رهبر معظم انقلاب بر عدم وقف قراء پن‌جگانه, * امام جمعه پاکدشت:,

حسن لزومی امام جمعه پاکدشت با اشاره به زلزله استان کرمانشاه گفت: دولت به اندازه توانش به امور رسیدگی کرد ،مسئولین دست در دست هم و همینطور نیروهای مسلح   کنار هم به مردم کمک کردند اما متاسفانه گستره گرفتاری و خرابی  بسیار زیاداست.

,

لزومی در باره منویات مقام معظم رهبری درباره زلزله کرمانشاه بیان داشت: ایشان از این واقعه متاثر و ناراحت هستندو از مردم خواسته اند که به زلزله زدگان کمک کنند، همچنین این اتفاق یک پیام داشت تا مسئولین در خصوص مقاوم سازی خانه های مردم جدی باشند

,

امام جمعه پاکدشت با منفور خواندن رژیم آل سعود  در دنیای اسلام تصریح کرد: این خاندان کثیف با بدنامی و ظلم  روی کار آمده است و یکی از دلایل منفور بودن آنها  بمب باران مردم فقیر یمن درچندسال اخیر است ، اوج نوکری آل سعود  درخواست از رژیم صهیونیستی جهت حمله به کشور لبنان است.

,

حسن لزومی امام جمعه پاکدشت در باره تهدیدات عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت : اگر یک روزی عربستان بی‌عقلی کند و بخواهد به کشور ایران حمله کند اثری دیگر از آل‌سعود باقی نخواهد ماند.

,

رئیس شورای فرهنگ و عمومی پاکدشت با اشاره به تصمیم وزارت امور خارجه ایران جهت راه اندازی  دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت: ما به  اروپا و  آمریکا اعتماد نداریم ،در ائتلاف علیه سوریه همه اروپاییان حضور داشتند،  مسئولین امور خارجه مواظب باشند اینها دوست نفت مردم و  به دنبال سرمایه‌های کشور هستند .

,

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه بیان داشت: ضمن گرامیداشت هفته بسیج  امام راحل (ره) در این باره می فرمایند: “من به اخلاص بسیجیان غبطه می خورم” و همچنین از ستاد اربعین در استان تهران جهت مدیریت برپایی راهپیمایی عظیم اربعین و خدمات شایسته که به مردم کشور ارائه شده است تقدیر و تشکر می نماییم.

,

لزومی با اشاره مسأله اوقاف در پاکدشت اظهار داشت: این دعوا یک اختلاف نظر طلبگی بوده و  نه یک دعوای سیاسی، در این موضوع هیچ کس به دنبال مسائل سیاسی ویا محبوبیت بین مردم نبوده و بنده به عنوان یک طلبه که امام جمعه در این شهرستان هستنم نظر به تعیین تکلیف داشتم اگر اینجا موقوفه است  مردم باید رعایت وقت بکنند و اگر هم وقف نیست مسأله فرق می کند.

,

امام جمعه پاکدشت در ادامه افزود : رئیس محنرم قوه قضاییه جناب آقای آیت الله لاریجانی طی یک نامه ای مستندات را  خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردند با این موضوع : با توجه به ادله شرعیه و مستحکم تاریخی این قراء پنجگانه در پاکدشت موقوفه نیست و مقام معظم رهبری نیز بلافاصله نظر خود را ارائه فرمودند :”نظر رئیس قوه قضاییه را قبول دارم اقدام شود”.

,

حسن لزومی در پایان از مردم خواست اخبار مربوط به اوقاف را از تریبون نماز جمعه پیگیری کنند و هر زمان اجازه داده شود دستخط مقام معظم رهبری ارائه می گردد و مردم عزیز هم برای اجرایی شدن این موضوع صبور باشند.

,

 

,

, ,

 

,

* امام جمعه اسلامشهر: عربستان با استعفای حریری به دنبال تضعیف جبهه مقاومت است

, * امام جمعه اسلامشهر: عربستان با استعفای حریری به دنبال تضعیف جبهه مقاومت است, * امام جمعه اسلامشهر: ,

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌قلی پور امام‌جمعه موقت اسلامشهر در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ آبان ماه با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: تقوای حقیقی یعنی هیچ امری از خداوند فروگذار نشوند و انسان به حرام‌های الهی نزدیک نشود شاید برای غیرمعصوم این مورد میسر نباشد مگر افرادی اندک منتها خداوند مؤمنین را به این سمت دعوت می‌کنند.

,

وی با اشاره به رحلت جان‌گداز پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر اکرم ندای وحدت سر داده و از اختلاف نهی کرده است و فرمودند اختلاف هلاکت است. ایشان دستور دادند همگی مسلمانان به این ریسمان الهی چنگ بزنند حبل الهی در روایت و تفسیر دارای چند معنی است قرآن کریم، دین اسلام، وجود مقدس پیامبر اکرم و اهل‌بیت. همه این‌ها وسیله اتصال زمین به آسمان هستند.

,

حجت‌الاسلام قلی پور اضافه کرد: خداوند در چند آیه از قرآن کریم مأموریت و رسالت پیامبر را تزکیه و تعلیم معرفی می‌کند ایشان هم خودشان و هم عزیزترین عزیزانشان در پای این مأموریت به شهادت رسیدند، امام حسین در کربلا با عزیزان خود برای بقای دین جان خود را از دست دادند. ما اکنون وارث این کتاب و مکتب هستیم و وظیفه سنگینی هست بر گردن کسانی که متولی تعلیم و تربیت هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) ۲۳ سال، شبانه‌روز برای هدایت مردم تلاش کردند ایشان ۱۳ سال در مکه و ۱۰ سال در مدینه مردم را به اسلام دعوت کردند به برکت هدایت و رسالت پیامبر اکرم (ص) اسلام در تمام جزیره العرب گسترش پیدا کرد اکنون نیز این نور در حال گسترش است.

,

امام‌جمعه موقت اسلامشهر اشاره به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور و داغدار شدن بسیاری از مردم این منطقه گفت: بسیاری از مردم کمک کردند و مسئولیت اقداماتی انجام دادند ولی این کفایت نمی‌کند در حال حاضر دمای هوای کرمانشاه نزدیک به صفر و زیر سفر است و آنان در چادر زندگی می‌کنند وظیفه مردم و مسئولین است تا جایی که امکان دارد اقدام کنند.

,

وی به توطئه‌های جدید غربی- عربی علی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران را متهم می‌کنند که در کشورها دخالت می‌کنند در حالی که آمریکا و عربستان در امور کشورها دخالت می‌کنند عربستان با دخالت خود مردم عراق و سوریه را گرفتار کرد. یمن را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرد و حتی اجازه حضور سازمان‌های خیریه را نمی‌دهد.

,

خطیب نماز جمعه اسلامشهر ادامه داد: جبهه غربی- عربی نخست‌وزیر لبنان را مجبور به استعفا کردند تا در لبنان اختلاف ایجاد کنند و از این طریق جبهه مقاومت را گرفتار و تضعیف کنند. چند روز است که او را زندانی کرده و ایران را به دخالت در امور کشورها متهم می‌کنند مردم و مسئولین باید هوشیار باشند و این جنایات را محکوم کنند و از توطئه‌های شوم آنان غفلت نکنند.

,

 

,

, ,

 

,

*امام جمعه موقت شهریار: مردم ایران به خوبی موقعیت شناسی کردند / تسویه حساب سیاسی در قضیه زلزله ناشایست است

, *امام جمعه موقت شهریار: مردم ایران به خوبی موقعیت شناسی کردند / تسویه حساب سیاسی در قضیه زلزله ناشایست است, *امام جمعه موقت شهریار:,

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین حیدری امام جمعه موقت شهریار ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم شهریار در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد با اشاره به مصیبت وارده به هموطنان غرب کشور و ایام سوگواری رسول مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: حرکت مردم و مسئولیت در کمک رسانی به زلزله زدگان خیر دنیا و آخرت را برای همه به همراه دارد اما برخی‌ها در این حادثه به دنبال تسویه حساب سیاسی و حزبی بوده و مردم را فراموش کرده‌اند. ولی این را خوب بدانند که اکنون زمان خدمت رسانی است و نظام با کسی که تفرقه افکن باشد تعارف ندارد و نباید هر سخنی را به زبان آورد.

,

امام جمعه موقت شهریار با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج گفت: تقارن ماه ربیع الاول با هفته بسیج بسیار مبارک است و فرهنگ بسیج و بسیجی یعنی گوش به فرمان ولی فقیه و پیشرو در تمام امور انقلاب و و طلایه‌داری پیروی از ولایت و انقلابی بودن که در یک جمله می‌توان گفت بسیج یعنی فرهنگ عزت و اقتدار و حرکت عظیم یک ملت در مقابله با زورگویی و تجاوز دشمن و مردم ما در طول هشت سال دفاع مقدس به خوبی معنای واقعی بسیج را به نمایش گذاشتند.

,

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: مسئولین نیز همپای مردم در برهه‌های گوناگون تاریخی و اتفاقات همراه شده و برخی آقایان از خواب غفلت بیدار شوند و مانند مردم موقعیت شناس به وظایف خود عمل کنند و به طور مثال همین حادثه زلزله نمونه بارزی برای خلوص نیت و خدمت رسانی به مردم رنج دیده است تا با اقدام جهادی قدری از درد مردم را کاهش دهند.

,

 

,

, ,

 

,

* امام جمعه موقت شهر قدس: حرکت مهربانانه مردم در سراسر کشور تجلی وحدت ایرانیان بود

, * امام جمعه موقت شهر قدس: حرکت مهربانانه مردم در سراسر کشور تجلی وحدت ایرانیان بود, * امام جمعه موقت شهر قدس:,

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدتقی موحد ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه شهر ستان قدس اظهار کرد: خودم و همه شما نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم، چراکه تقوا محافظ و هدایت‌گر ما به سمت رستگاری است و در آیات و روایات بسیاری آمده است که شرط قبولی بندگی همین تقواست و این را نیز همه باید بدانند که رعایت تقوا یعنی اینکه واجبات را انجام داده و محرمات را ترک کنند و رعایت حدود الهی را در تمام امور خود جاری کنند، چراکه موجب می‌شود رحمت از آسمان و زمین بر روی همگان باز شود.

,

وی افزود: خداوند در سوره احزاب آیه ۲۱ عنوان فرموده‌ است «پیامبر اکرم(ص) الگوی ابدی است» این بدین معناست پیامبر اکرم(ص) نه تنها برای جامعه ایمانی بلکه برای جهان بشریت الگوست، مسلماً براى کسانی که در زندگى رسول خدا سرمشق نیکوئى بود، براى آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد مى کنند اینها پیامبر اکرم(ص) را الگو قرار می دهند و هدف این است که خداوند صادقان را به خاطر صدقشان پاداش دهد، و منافقان را هرگاه اراده کند عذاب می کند و اگر توبه کنند توبه آنها را می پذیرد چرا که خداوند آمرزنده و مهربان است.

,

امام جمعه موقت شهرستان قدس ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: پیامبراکرم(ص) میان اصحاب می‌نشست به گونه‌ای اگر فردی غریب وارد می‌شد، آن حضرت را نمی‌شناخت، ایشان پس از فتح مکه سخت‌‏ترین دشمنان خود را عفو کرد، حتی زن کافری را که با تهیه غذای مسموم، توطئه قتلش را چیده بود، عفو کرد و پیامبرعظیم‌الشأن اسلام سخنان مخالفان خود را آنچنان گوش می‏داد که آن‌ها خیال می‏کردند پیامبر ساده و زودباور است و در جنگ‌ها و سختی‌ها خود و اهل بیتش را بر سایر رزمندگان مقدم می‌داشت.

,

موحد در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره مناسبت بعدی آغاز ماه ربیع‌الاول و همزمان با آن آغاز هفته بسیج است، بسیج یک فرهنگ است که اگر بخواهیم در یک جمله تعریف کنیم پیشرو بودن در تمام زمان‌ها اصل مهّمی است که بسیج به خوبی در هر لحظه، پیش‌رو و طلایه‌دار آن بوده است.

,

وی با اشاره به حادثه زلزله در کرمانشاه تصریح کرد:‌ این حادثه همه ما را داغدار کرد، شدت زلزله و پراکندگی جغرافیایی مناطق و روستاهایی که در اثر آن دچار آسیب شده بودند، کار امدادرسانی را با مشکل مواجه کرد.

,

امام جمعه موقت شهرستان قدس در پایان با تقدیر از مشارکت‌های مردمی در ارسال کمک به زلزله‌زدگان گفت: حرکت مهربانانه مردم در سراسر کشور که تجلی وحدت ایرانیان بود، سبب دلگرمی و کاهش آلام مردم مصیبت‌دیده شد.

,

 

,

, ,

 

,

* امام جمعه موقت ورامین: امروز انقلاب اسلامی گرفتار احمق های سیاسی شده است

, * امام جمعه موقت ورامین: امروز انقلاب اسلامی گرفتار احمق های سیاسی شده است, * امام جمعه موقت ورامین: ,

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) دارای اخلاق حسنه بود و در رفتار اجتماعی با اصول اخلاقی رفتار می کرد، چنانچه قرآن حضرت را دارای خلق عظیم می داند، همچنین پیامبر در امور اجتماعی با افراد مشورت می کرد؛ اما متأسفانه مشاهده می شود که امروز در جامعه ما مدیران خود را بی نیاز از نظر دیگران می دانند.

,

وی ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگیهای پیامبر اسلام (ص) رسیدگی به امور مستضعفین جامعه و حل مشکلات مردم بود، ما هم باید با تأسی از ویژگی های رسول مکرم اسلام (ص) امورات مسلمین چه در داخل کشور و چه در خارج از آن مورد توجه قرار دهیم، چگونه فردی می تواند خود را مسلمان بداند اما نسبت به زلزله زدگان بی تفاوت باشد و یا ظلم و ستم بر مسلمانان میانمار را ببیند و ساکت باشد.

,

امام جمعه موقت ورامین سپس با اشاره به عمق فاجعه زلزله کرمانشاه عنوان کرد: این حادثه بسیار بزرگ بود و در آن خانه های بسیاری از مردم از بین رفت و بیش از ۴۰۰ نفر جان باختند و تعداد بسیار زیادی مجروح شدند، و بسیاری در این هوای سد آواره شدند؛ بنابراین باید همه مردم و مسئولان در حل مشکلات این عزیزان و کاهش غم و اندوه آنها تلاش کنند، و لازم است که نیروهای امدادی و مسئولان با حضور در صحنه از نزدیک شرایط را ببیند و مدیریت کنند.

,

محمودی با بیان اینکه برخی افراد از شرایط به وجود آمده در جهت اغراض سیاسی خود استفاده میکنند خاطرنشان کرد: مسئولات عالی رتبه کشور باید در اظهار نظرهای خود دقت کنند چرا که اشتباهات آنان موجب سوء استفاده ضد انقلاب می شود، و از این سخنان و مواضع به عنوان ابزاری برای موج سواری استفاده می کنند.

,

وی در ادامه با اشاره به مواضع سخیف امریکا مقابل حادثه زلزله کرمانشاه اظهار داشت: این از خباثت امریکا است که در چنین شرایطی مانع کمک و حمایت گروه های خیریه و افراد مختلف به زلزله زدگان می شود، چرا که کمک به این افراد یک وظیفه انسانی است؛ ولی دولتمردان امریکا بویی از انسانیت نبرده اند و این اوج خصومت امریکا را با ملت ایران نشان می دهد؛ اینجاست که برخی افراد در داخل باید دست از اعتماد به امریکا بردارند و این موضوعی بود که مقام معظم رهبری مدت ها قبل به آن اشاره فرمودند.

,

امام جمعه موقت ورامین افزود: زمانی که مقام معظم رهبری سخن از غیرقابل اعتماد بودن امریکا به میان آوردند برخی افراد بدون توجه به فرمایشات ایشان اصرار بر مذاکره با امریکا داشتند و اکنون نیز دست از مواضع خود برنداشته و بحث مذاکره موشکی را به میان می آورند و ما نمیدانیم که این افراد مزدور دشمن هستند و یا جاهل؛ اما این افراد بدانند که مردم ما تحت هر شرایطی زیر پرچم ولایت از ارزش ها پاسداری می کنند و هرگز اجازه نفوذ به بیگانگان را نمی دهند.

,

محمودی در پایان با بیان اینکه دو گروه انحرافی و جریان فتنه در روزهای اخیر رفتار بسیار نامناسبی از خود نشان داده اند خاطرنشان کرد: این افراد باید بدانند که با جوسازی و شایعه پراکنی نمی توانند از قانون فرار کنند؛ البته برخی دستگاه ها هم در برخورد با این افراد کوتاهی میکنند و از طرفی در مدیریت فضای مجازی کوتاهی می کنند که اگر اینگونه نبود این افراد تا این اندازه اجازه جولان نمیافتند.

,

 

,

, ,

 

,

* امام جمعه خیرآباد: ملت ایران ثابت کردند که در کمک کردن به هم نوعان پیشتاز هستند

, * امام جمعه خیرآباد: ملت ایران ثابت کردند که در کمک کردن به هم نوعان پیشتاز هستند, * امام جمعه خیرآباد: ,

حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه نماز جمعه این هفته خیرآباد گفت: عواملی وجود دارد که اگر دقت صورت نگیرد باعث فروپاشی خانواده می‌شود، یکی از این عوامل اعتیاد است که به گفته کارشناسان یکی از مخربترین عوامل بنیان خانواده است. 
وی افزود: متاسفانه امروز اعتیاد به یکی از آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است که همت مسئولان و افراد جامعه را برای ریشه کن شدن این عامل می‌طلبد، از این نکته نیز نباید غافل شد که دست استکبار در تشدید اعتیاد در جامعه دیده می‌شود.
امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: آمار نشان می‌دهد خانواده‌ای که سرپرست آن به اعتیاد دچار شده از افراد آن خانواده دچار مشکلات عاطفی معنوی و مادی شده اند و بعد از مدتی این خانواده از هم پاشیده است.
وی خاطرنشان کرد: فرد معتاد آرام آرام از افراد خانواده جدا می‌شود و وظایفی که بر عهده بوده است بر زمین می ماند و از همین جا مشکلات شروع می شود.
حجت الاسلام طزری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام که در تمام ائمه معصوم (ع) نیز وجود داشت و قرآن به صراحت به آن اشاره می کند و حسن خلق یا خوش اخلاقی است که این درسی برای ما و پیروان راستین پیامبر اسلام است به گونه‌ای که تاثیر اخلاق پیامبر(ص) در مسلمان کردن دیگران بیش از تاثیر شمشیر بوده است.
حجت الاسلام طزری افزود: قرآن کریم پیامبر اکرم صلی الله را مایه رحمت برای عالمیان معرفی می‌کنند، از طرف دیگر به او دستور می‌دهد با کسانی که در مسیر اسلام مانع ایجاد می‌کنند قتال و جنگ کند و موانع را برطرف سازد.
وی ادامه داد: خداوند در خصوصیت پیامبر(ص) می‌فرماید «اشداء و علی الکفار رحماء بینهم» دستور به شدت وحدت در مقابل کفار و دشمنان می دهد و نسبت به مومنین دستور رحمت می دهد.
امام جمعه خیرآباد گفت: امروزه عده‌ای سعی دارند که پیامبر(ص) را فقط مایه رحمت معرفی کنند تا از این طریق با هر حرکت و با هر دشمنی با نرمی و عطوفت صحبت کند و کاهاً  بحث مذاکره و معامله با او را باز کنند.
وی افزود: آیا در زمانی که ایران اسلامی دچار آسیب شده و عده‌ای از هموطنان در حادثه زلزله جان خود را از دست داده و عده‌ای هم منزل و کاشانه آنان ویران شده و برخی از کشورها اعلام آمادگی برای کمک می‌کنند آمریکا اعلام کند که حق کمک ندارید چرا که ایران تحریم است.
وی اضافه کرد: با این استکبار چه باید کرد، اگر پیامبر اسلام امروز بود چه می کرد، آیا باز هم صحبت از مذاکره با آمریکا را بیان می‌کرد و صحبت از رحمانیت پیامبر(ص) می کرد.
حجت الاسلام طزری تصریح کرد: ملت بزرگ ایران نشان دادند که در کمک کردن به هم نوعان خود هستند و نیازی به دیگران ندارند و آمریکا را دشمن اصلی خود می‌دانند و تنها راه نجات را مقابله و ایستادگی در مقابل آنان می‌دانند.
امام جمعه خیرآباد ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج به همه بسیجیان، گفت: بسیج شجره با برکتی بود که توسط امام راحل در ایران اسلامی غرس شد و در طول دوران دفاع مقدس تاکنون از ثمرات آن بهره مند شده ایم.
وی بیان کرد: امروز این شجره طیبه در کشورهای مسلمان دیگر نیز غرس شده است و برکاتی را به همراه داشته است که پیروزی‌های اخیر در سوریه و عراق به برکت بسیج بود و آمریکا از همین امر بسیار ناراحت است و به دنبال حذف نیروهای مردمی در عراق است و در ایران اسلامی هم هرچند گاهی دست به تخریب می زند اما باید بدانید که بسیج از مردم است و هیچ گاه از بین نخواهد رفت.
امام جمعه خیرآباد در پایان گفت: از همه مردم عزیز ایران اسلامی خصوصا مردم شریف منطقه خیرآباد که با کمک های نقدی و غیر نقدی خود از دردهای مردم عزیز در استان کرمانشاه کاستند تقدیر و تشکر به عمل می آید.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,

* امام جمعه پیشوا: زلزله کرمانشاه یک امتحان بود

, * امام جمعه پیشوا: زلزله کرمانشاه یک امتحان بود, * امام جمعه پیشوا: ,

حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه  این هفته پیشوا گفت: قران اینگونه بیان می کند که پیغمبر معلم اخلاق بود ، چرا آبروی افراد و مومنین را در فضای مجازی مورد حمله قرار می دهید این از نظر اسلام درست نمی باشد درس از سیره سنت رسول الله ، حضرت علی یاد بگیرید محرم اسرارمردم باشید.
وی افزود: توحید بدون ولایت هیچ ارزشی ندارد و جدا شدن مردم از ولایت ضربه به اسلام است.
امام جمعه پیشوا از همه شهروندان و مسئولان خواستند تکریم و معرفی امامزاده جعفر در برنامه هایشان باشند.
وی گفت حادثه زلزله یک امتحان برای مردم کرمانشاه و دیگر مردم است ، از همه مردم و ارگانها خواستار کمک به زلزله زدگان هستیم.

,
,
,
,

 

,

, ,

 

,

* امام جمعه موقت بخش گلستان: بسیج یک فرهنگ است/ مساجد در جامعه نقش محوری دارند

, * امام جمعه موقت بخش گلستان: بسیج یک فرهنگ است/ مساجد در جامعه نقش محوری دارند, * امام جمعه موقت بخش گلستان:,

حجت الاسلام والمسلمین عارفی امام جمعه موقت بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود با تشویق نمازگزاران به داشتن تقوای اللهی، اذعان داشت: حفظ حکومت اسلامی و تقویت آن بالاترین امور دینی است و اوجب واجبات می باشد و هرکسی بخواهد درمقابل این حکومت سنگ اندازی کند، کافر است.

,

وی در ادامه به جایگاه امام علی (ع) در نزد خداوند اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای تشکیل حکومت اسلامی بسیاری از افراد در فکر کسب جایگاه و مقام در مدینه بودند، اما دیدیم که یک بسیجی مخلص یعنی امیرالمومنین (ع) آمد و با به خطر انداختن جان خود در بستر پیامبر اکرم (ص) خوابید و خود را در نزد خداوند به جایگاهی والا رساند.

,

حجت الاسلام والمسلمین عارفی با ابراز همدردی و عرض تسلیت به زلزله‌زدگان غرب کشور، تببین کرد: انشالله مجروحین این حادثه دلخراش هرچه سریع‌تر سلامت خود را به دست بیاورند و باید بدانیم بنا به گفته رهبر معظم انقلاب (مدظله) هم دولت و هم ملت وظیفه داریم تا به هموطنان خود کمک کنیم.

,

وی با تاکید بر اینکه نقش محوری مساجد در اینگونه موارد نباید فراموش شود، بیان داشت: برخی سعی در هوچی گری دارند و می گویند مساجد نقش خود را در جامعه از دست داده‌اند، درحالی که حتی به میاجد محله خود سر نمی زنند تا ببینند در این مسجاد چه کارهایی درحال انجام است.

,

امام جمعه بخش گلستان همچنین با بیان اینکه امام جمعه کشته شده به چشم مسئولین نیامد، تصریح کرد: رئیس جمهور ما خود یک روحانی است اما هیچگونه حرفی از این روحانی کشته شده نزد و این حادثه را اصلاً به روی خودش هم نیاورد.

,

وی درخصوص تلاش‌های مساجد برای کمک به زلزله‌زدگان، اظهار داشت: کمک‌های مردمی فراوانی از مساجد کشور برای کمک به زلزله‌زدگان ارسال شده است و اکیپ‌های زیادی از بسیجیان از همین شهرستان بهارستان به وسیله مساجد سطح شهرستان برای کمک به این مناطق اعزام سدند.

,

حجت الاسلام والمسلمین عارفی با اشاره به اینکه هفته بسیج نزدیک است، تشریح کرد: بسیج یک فرهنگ می باشد و بنا به گعته رهبر انقلاب تا زمانی که بسیج و تفکر بسیجی زنده است هیچ دشمن داخلی و خارجی این انقلاب را تهدید نخواهد کرد.

,

وی درپایان باتوجه به اینکه بسیجی واقعی باید ایثارگر باشد، خاطرنشان کرد: عده‌ای با چهره‌ای بسیجی گونه و نگاهی کاسب کارانه روی کار می آیند، اما در اصل بسیجی نیستند، چراکه بسیجی ایثارگر است و از خود و منفعت خود برای حفظ آرمان‌های دین و انقلاب و مردم می گذرد.

,

 

,

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

, تهران نیوز پایتخت خبری ایران,

 

,

* امام جمعه شهرری: دخالت عربستان در امور لبنان نشان از دشمنی آلسعود با ایران است

, * امام جمعه شهرری: دخالت عربستان در امور لبنان نشان از دشمنی آلسعود با ایران است, * امام جمعه شهرری:,

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: تقوا پرهیز از گناه است.
امام جمعه شهرری با ابراز تاسف از جان باختن و زخمی شدن جمعی از هومطنان در حادثه غمبار زلزله غرب کشور، بیان داشت: این حادثه موجب شد مردم و ملت ما عزادار و مصیبت زده شوند، بلاهای طبیعی امتحان الهی است و مردم باید در برابر آن صبر و شکیبایی پیشه کنند.
شاهچراغی ادامه داد: در این حادثه نوع دوستی مردم برای کمک رسانی مالی و غیر مالی به هموطنان آسیب دیده جای تقدیر و تشکر دارد بسیاری از مردم با این حال که خودشان محتاج بودند اما از کمک به زلزله زدگان دریغ نکردند.
وی اضافه کرد: مسؤولان نیز در این حادثه خوب به میدان آمدند و در کنار نیرو‌های کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و سایر ارگانها به مردم آسیب دیده رسیدگی کردند، اما باید توجه داشت که این زلزله و امثال آن آخرین زلزله و اتفاق نخواهد بود بنابراین چیزی که به ذهن می‌رسد آن است که مسؤولان باید به استحکام کاری بناهای فرسوده اقدام کنند، امروز ایران و کشور ژاپن از کشورهای زلزله خیز به شمار می‌روند اما چرا آنان در هنگام زلزله با کمترین آسیب روبرو می‌شوند در حالی که ایران با خسارت جانی و مالی مواجه می‌شود و این امر به استحکام کاری آنان بر می‌گردد.
امام جمعه شهرری در ادامه تصریح کرد: در کنار کمک رسانی مدیریت توزیع نیز باید به صورت جدی انجام شود تا مردم از اقلام مورد نیازشان محروم نشوند.
شاهچراغی درباره حوادث منطقه گفت: عربستان دنبال ماجراجویی است تا دیروز داعش بود و امروز در لبنان اقدام به توطئه کرده است و این نشان از احمق بودن حاکمان حجاز دارد که وزیر امور خارجه‌اش از اسرائیل خواسته تا با هزینه عربستان به لبنان حمله کند.
وی افزود: عربستان که خود متجاوز و کودک کش است ایران را متجاوز معرفی می‌کند و خواستار برخورد با ایران است. امروز اگر عربستان در امور لبنان دخالت می‌کند به سبب آن است که ایران با لبنان همکاری دارد و اینان به خاطر آنکه دست ایران را از لبنان کوتاه کنند به طراحی این توطئه اقدام کرده‌اند.
امام جمعه شهرری در پایان با تاکید بر اینکه بازی با ایران بازی با دم شیر است، خاطر نشان کرد: عربستان به سبب ناشی بودن نمی‌تواند ببیند آمریکا بر سر دوستان او چه آورد شما و امثال شما برای آمریکا تاریخ مصرف دارید تاریختان تمام شود همانند دستمال کنارتان می‌افکنند بنابراین به نفعتان است بر علیه ایران نباشد.

,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,

* امام جمعه باقرشهر: کمک‌های مردمی و حضور مردم نشان از همدلی و همدری ملت ایران است

, * امام جمعه باقرشهر: کمک‌های مردمی و حضور مردم نشان از همدلی و همدری ملت ایران است, * امام جمعه باقرشهر: ,

آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: در خطبه‌های اول شرح دعای امام زمان را داشتیم ولی امروز مناسبت خودش را دارد، امروز روز رحلت پیامبر بزرگوار اسلام و روز شهادت امام حسن (ع) است.

,

پیامبربزرگوار اسلام در نیم روز ۲۸ ماه صفر از دنیا رفت

,

آیت اله سید احمد موسوی گفت: توصیه به تقوا را در خطبه دوم از زبان پاک رسول خدا(ص) برای شما عزیزان عرض میکنم؛ ایشان به یکی از اصحابشان فرمودند: تورا توصیه میکنم به تقوای الهی، تقوای الهی هم خواست پروردگار است و هم خواست محمد وآل محود(ص) است، در فرمایشات پیامبر اسلام و اهل بیت اسمت و طهارت فروان می بینیم که دوستانشان، اصحابشان و مردم را توصیه به تقوا میکنند، که در اینجا پیامبر اسلام به یکی از اصحاب خود توصیه میکند که توصیه فقط برای این شخص نیست برای همه ماست. ایشان فرمودند: توصیه میکنم شما را علاوه بر تقوای الهی، به صداقت در گفتار و راستگویی و وفای به عهد و وامانتداری. پیامبر بزگوار اسلام از ما تقوا میخواهد. اینها پیزی است که انسان را با تقوا میکند و ایمان انسان را تقویت میکند.

,

امام جمعه باقرشهر گفت: مناسبت رحلت پیامبر اسلام(ص) و همچنین شهدات امام حسن (ع) و روز یکشنبه نیز شهادات امام رضا(ع) در پیش است و به همین مناسبت به محضر همه شما عزیزان تسلیت عرض میکنم و پیش از خطبه ها نیز از ساعت ۱۰ زیارت حضرت رسول(ص) از راه دور برگزار شده که تقدیر و تشکر میکنیم از کسانی که آمدند و شرکت کردند، مثل سالهای قبل این مراسم در مصلی باقرشهر برگزار شد.

,

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین گفت: اظهار اردات به همه زائران عزیز اربعین در کربلای معلی که واقعا اظهار اردات و خیرمقدم عرض میکنم به کسانی که از زیارت برگشتن زیارتشان قبول درگاه حق و انشاا… خداوند هرسال این راهپیمایی بزرگ را نصیبشان کند، و همچنین از کسانی که از مبداء کهریزک و باقرشهر پیاده روی کردند به سمت حضرت عبدالعظیم حسنی دوباره تقدیر و تشکر میکنم.

,

وی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه گفت: این زلزله که به مدت سی ثانیه اتفاق افتاد و خرابی‌های وسیعی به بار آورد که افرادی در این حادثه جان بداختند و هزاران خانه و ساختمان فروریخته و تخریب شده، بعد از این اتفاق تلخ مقام معظم رهبری به محض اطلاع پیامی صادر کردند که هم پیام تسلیت بود و هم پیامی برای رسیدگی به بازماندگان این حادثه، همینجا باید از مقام معظم رهبری تشکر کرد. ایشان فرمودند: این جانب از اعماق دل حادثه تلخ و مصیبت بار را به ملت ایران به خصوص به مردم عزیز کرمانشاه و بویژه به خانواده‌های مصیبت زده تسلیت عرمض میکنم و از خداوند متعال میخواهم بر صبر و مقاومت و پایدار ی ملت ایران بیفزاید و سپس فرمدند: وظیفه مسئولان آن است که در همین اولین ساعات با همه همت و توان به یاری آسیب‌دیگاه بخصوص کسانی که زیر آورا مانده‌اند بشتابند و از افزاش تلفات جلوگیری کنند.

,

آیت اله سید احمد موسوی در ادامه گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مسئولان ما به سرعت در صحنه حاضر شدند، از سپاه و ارتش بویژه باید تشکر کنیم که در اولین ساعت حضور پیدا کردند و به نجات افراد گرفتار در زیر آوار پرداختند. کمک‌های منطقه بخش کهریزک، باقرشهر و روستاها هم چشمگیر بوده و مردم کمک کردند، تشکر میکنم از بسیجیان عزیز از سپاه پاسداران از بخشداری محترم و بخشدار محترم، شهردارن عزیز و شورایان محترم، شوراهای روستا ها و دهیاران عزیز و همچنین ائعمه جماعات و پایگاه‌های بسیج حسینه‌ها، کمک‌های مردمی فعالت‎های خوبی انجام شد در همین منطقه ما کمک‌ها ارسال شده و درحال جمع ‌آوری است و کمک‌های امروز نماز جمعه نیز کمک برای زلزله زدگان است تا مرحمی بر علام  این عزیزان باشد، اینها چیزی نیست ام مشارکت و همدری ما می رساند  و همین که آنها احساس کنند که ما به فکرشان هستم و همدردشان کمی از دردهایشان میکاهد. همیجا باید طلب مغفرت کنیم برای همه کشته شدگان و همه محرومان و طلب صبر برای بازماندگان این حادثه تلخ است.

,

امام جمعه باقرشهر با اشاره به روز  گتاب و کتابخوانی گفت:  در تقویم روز ۲۴ آبان ماه به روز کتابخوانی درج شده که این میتوان به سطح فرهنگی جامعه ما بیفزاید، برادران و خواهران اهل مطالعه باشید، اهل کتاب و کتاب خوانی باشید.

,

وی در پایان به فرارسیدن هفته بسیج اشاره کرد و گفت: انشاله هفته بسیج را بزرگ و گرامی بداریم و فعالیت های خوبی در آن انجام شود؛ هفته آینده آغاز ماه ربیع الاول است که روز هجرت پیامبر از مکه به مدینه است، متاسفانه بعضی ها در شب اول ربیع جلوی درب مساجد شمع روشن می کنند که به نظر اینجانب کار مناسبی نیست زیرا باعث آسیب زدن به درب مساجد می شود، مژده دادن به یکدیگر امروزه خیلی آسان شده و با موبایل ها میتوانید این کار را به راحتی انجام دهید، شمع روشن کردن جلوی مساجد کار صحیحی نیست چون موجب آسیب زدن به مساجد می شود.

,

 

,

, ,

 

,

* امام جمعه صفادشت: زلزله زدگان کرمانشاه را دریابیم

, * امام جمعه صفادشت: زلزله زدگان کرمانشاه را دریابیم, * امام جمعه صفادشت: ,

امام جمعه صفادشت در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اظهار تاسف از حادثه مصیبت بار زلزله کرمانشاه و غرب کشور این واقعه را به همه ملت عزیز و بازماندگان این حادثه تسلیت گفت و افزود: با همه حادثه ‏دیدگان ابراز همدردی می کنیم و تا اخر کنارشان خواهیم بود و حمایت خواهیم کرد.

,

حسینی با اشاره به عمق و گستردگى حادثه و شدت عوارض گرفتاریهاى مردم در منطقه و با توجه به پیام مقام معظم رهبری گفت : کمک به هموطنانان در غرب کشور در حال حاضر وظیفه همه مسولان و مردم است .
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به ضرورت تغییر نوع نگاه به وقایع تصریح کرد: درست است که بلایا مى‏تواند از گناهان انسانها ناشى شود اما اولا ممکن است علل دیگرى مانند امتحان و ارتقاء درجه و حتى شمول کرامت الهى باشد.
امام جمعه صفادشت با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبرى افزود ؛ لازم است دولتمردان در بسیج امکانات و خدمات‏دهى به مردم منطقه تسریع نمایند؛ به‏ویژه درخصوص تأمین آب و برق و گاز و حل مشکلات مربوطه در این‏خصوص اقدام عاجل صورت بدهند چون مشکل سرما را در پیش داریم
نماینده ولی فقیه در صفادشت در ادامه خطبه های نماز جمعه با مهم بر شمردن و به‏کارگیرى عناصرى با روحیه جهادى و مدیریت بحران در کنار مسؤولان محلی افزود :لازم می دانیم از کلیه نهادها و مجموعه‏هایى که از ساعات اولیه این حادثه با نهایت تلاش به صحنه آمدند و نیز اقدامات مردمى یارى‏رسانى به مردم شریف مناطق زلزله‏زده صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم .
امام جمعه بخش صفادشت در پایان خطبه ها ضمن تقدیر از کمک های مردمی ، شرکتهای شهرک صنعتی و مسولین و بسیجیان و هلال احمر افزود ؛عزم و اراده مسئولان و مردم صفادشت در راستای بازسازی یک روستا در منطقه زلزله زده مایه افتخار و مباحات صفادشتی های عزیز می باشد

,
,
,
,
,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه