اخبار داغ

روایت تصویری بانوی هرمزگانی از روستای محروم "شمسان"+تصاویر

روایت تصویری بانوی هرمزگانی از روستای محروم "شمسان"+تصاویر
بانوی عکاس هرمزگانی در یک تور عکاسی راهی روستای شمسان از روستاهای محروم بشاگرد می شود که سرنوشت این تور عکاسی ، نمایشگاه عکسی در بندرعباس بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سحر نبی‌زاده، عکاس هرمزگانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده با بیان اینکه در رشته کارشناسی گرافیک محیطی تحصیلات خود را به پایان رسانده ام و در زمینه طراحی گرافیک و تبلیغات مشغول به فعالیت هستم، اظهار کرد: در حال حاضر عکاسی را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرده و نمایشگاه عکسی از سفر به یکی از روستاهای بشاگرد دایر کرده ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سحر نبی‌زاده، عکاس هرمزگانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده با بیان اینکه در رشته کارشناسی گرافیک محیطی تحصیلات خود را به پایان رسانده ام و در زمینه طراحی گرافیک و تبلیغات مشغول به فعالیت هستم، اظهار کرد: در حال حاضر عکاسی را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرده و نمایشگاه عکسی از سفر به یکی از روستاهای بشاگرد دایر کرده ام., فرهنگ کده ,

عکاسی در یکی از محروم‌ترین روستاهای ایران

, عکاسی در یکی از محروم‌ترین روستاهای ایران, عکاسی در یکی از محروم‌ترین روستاهای ایران,

این عکاس هرمزگانی در خصوص فعالیت‌های خود در حوزه عکاسی، افزود: بنده از طریق یکی از دوستان با آژانس "بانوی هنرمند" آشنا شدم و لذا این آژانس بنا است بصورت هلدینگ فعالیت داشته باشد و از زنان هنرمند در سراسر ایران حمایت کند و من به‌عنوان نماینده آژانس در استان هرمزگان شروع به فعالیت کردم و نخستین تور عکاسی ام را از بشاگرد آغاز کردم.

,

نبی‌زاده بیان کرد: در این تور عکاسی به همراه 10 نفر از همکاران یکی از آن‌ها که استاد راهنما در حوزه عکاسی بود برای عکاسی راهی یکی از روستاهای محروم بشاگرد شدیم روستایشمسان  در مرز بین هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد که در زبان محلی از این روستا با عنوان "شمسون" یاد می‌کنند.

,

, ,

وی در ادامه گفت: مسیر روستای شمسان خیلی طولانی و سخت بود و تا جایی که به مسیری صعب‌العبور رسیدیم از میان 10 نفری که رفته بودیم 6 نفر به بندرعباس بازگشتند و تنها 4 نفر به این روستا رفتیم.

,

یک شب در روستای شمسان ماندیم/مردم روستای شمسان همگی کپرنشین بودند 

, یک شب در روستای شمسان ماندیم/مردم روستای شمسان همگی کپرنشین بودند , یک شب در روستای شمسان ماندیم/مردم روستای شمسان همگی کپرنشین بودند ,

عکاس هرمزگانی تصریح کرد: یک شب با دوستان در روستای شمسان بشاگرد ماندیم و عکاسی کردیم و در آنجا انسان های متفاوتی را دیدیم به طور مثال زنان روستا لباس‌های محلی می‌دوختند و سوزن‌دوزی و ملیله‌دوزی می‌کردند و فعالیت کلی مردان نیز نگهداری گوسفند بود و خانواده‌ها از محصولات این گوسفندان استفاده می‌کردند و با توجه به صعب‌العبور بودن مسیرها ماشین‌هایی وجود داشتند که هر ماه یک الی دو بار برای آنها غذا می‌بردند.

,

نبی‌زاده به ابتدایی بودن بافت روستا اشاره کرد و گفت: مردم روستای شمسان همگی کپرنشین بودند و از سازه‌های طبیعی مانند نخل خرما کپر می ساختند و این روستا تا چند سال قبل برق نداشت تا اینکه در دوره آقای احمدی‌نژاد برای این روستا برق رسانی کردند ولی همواره از دیگر امکانات مانند امواج مخابراتی، امواج رادیویی، تلویزیونی و حتی حمام محروم هستند و حتی آب  آشامیدنی ندارند.

,

, ,

بیشترین جمعیت روستای شمسان زنان تشکیل داده اند

, بیشترین جمعیت روستای شمسان زنان تشکیل داده اند, بیشترین جمعیت روستای شمسان زنان تشکیل داده اند,

وی در خصوص جمعیت روستای شمسان بیان کرد: تعداد زیادی از جمعیت این روستا را زنان و کودکان تشکیل داده اند چرا که بسیاری از مردان این منطقه برای کارگری به شهرهایی مانند کیش و بندرعباس رفته بودند و تنها تعداد اندکی از مردان در این روستا حضور دارند و فعالیت دامداری را انجام می دهند و زنان از محصولات آن‌ها مانند شیر و ماست و گوشت برای تغذیه خود استفاده می‌کنند.

,

این عکاس هرمزگانی با بیان اینکه مردم روستای شمسان از نظر رفتاری انسان های آرامی و مهمان نوازی هستند، اظهار کرد: وقتی با زنان این روستای محروم صحبت می‌کردیم هیچ شکایت و گله ای از مسئولان و شرایط زندگی و کمبودهای خود نداشتند چرا که آنان به همان شرایط  عادت کرده بودند و از زندگی خود راضی بودند.

,

وقتی اولین مرکز درمان 5 ساعت تا روستا فاصله دارد

, وقتی اولین مرکز درمان 5 ساعت تا روستا فاصله دارد, وقتی اولین مرکز درمان 5 ساعت تا روستا فاصله دارد,

نبی‌زاده با اشاره به مهم ترین مشکل روستای شمسان، گفت: مردم روستای شمسان در  فقر شدید آهن قرار دارند و بسیار لاغر هستند از لحاظ امکانات درمانی در سطح پایینی قرار دارند چرا که برای رفتن به نخستین مرکز درمانی نزدیک به روستا حداقل باید 5 ساعت از مسیر صعب العبور عبور کرد.

,

, ,

برگزاری نمایشگاه عکس تور بشاگرد
وی در رابطه با سرنوشت عکس‌های روستای شمسان بشاگرد، افزود: عکس‌های روستای شمسان را نخست برای انتشار و برگزاری نمایشگاه عکس به خانه هنرمندان تهران بردم اما با توجه به رفت و آمد و دوری مسیر هنوز نمایشگاه تهران برگزار نشده ولی نمایشگاهی در بندرعباس برگزار کردم و عکس‌ها را به نمایش گذاشتم که اخبار آن هم در سایت بشاگرد نیوز، فرهنگ کده ، هرمز و سایت کشوری دانا رسانه‌ای شد.

, برگزاری نمایشگاه عکس تور بشاگرد, برگزاری نمایشگاه عکس تور بشاگرد,
,

عکاس هرمزگانی با اشاره به برنامه‌های آینده خود،خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه‌ای را برای عکاسی مدلینگ در فضاهای بندرعباس مانند لنج ها، دریا، و... شروع کرده‌ام و از مدل‌های غیربومی در فضای بومی عکس برداری می‌کنم ولی فعالیت اصلی من طراحی گرافیکی و طراحی تبلیغاتی است و بیشتر در حوزه طراحی‌های برندینگ،هنری،تجاری، فرهنگی و تبلیغات فعالیت دارم.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه