اخبار داغ

مشروح بیانات خطیبان جمعه شهرستانهای استان مرکزی

تجلی مدیریت جهادی سریع و جامع در خدمت رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه/دولت به فکر حل مشکلات اصلی کشور باشد

تجلی مدیریت جهادی سریع و جامع در خدمت رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه/دولت به فکر حل مشکلات اصلی کشور باشد
خطیبان جمعه در شهرستانهای استان مرکزی با تاکید برلزوم خدمات رسانی فوری به زلزله زدگان کرمانشاه از مسئولین خواستند در شرایط بحرانی به جای پرداختن به دعواهای سیاسی،به مشکلات اساسی مردم رسیدگی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛خطیبان جمعه در شهرستانهای استان مرکزی با تاکید برلزوم خدمات رسانی فوری به زلزله زدگان کرمانشاه از مسئولین خواستند تا ضمن توجه به ضرورت برنامه ریزی اساسی برای پیشگیری و مقاوم سازی مناطق مسکونی در کشور، در شرایط بحرانی به جای پرداختن به دعواهای سیاسی،به مشکلات اساسی مردم رسیدگی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آیت الله دری نجف آبادی

, آیت الله دری نجف آبادی,

مسلمانان با اتحاد و همدلی شاخ استکبار جهانی را خواهند شکست/دولت و مجلس برای مقاوم سازی مناطق مسکونی اقدام اساسی کنند

, مسلمانان با اتحاد و همدلی شاخ استکبار جهانی را خواهند شکست/دولت و مجلس برای مقاوم سازی مناطق مسکونی اقدام اساسی کنند, مسلمانان با اتحاد و همدلی شاخ استکبار جهانی را خواهند شکست/دولت و مجلس برای مقاوم سازی مناطق مسکونی اقدام اساسی کنند, مسلمانان با اتحاد و همدلی شاخ استکبار جهانی را خواهند شکست/دولت و مجلس برای مقاوم سازی مناطق مسکونی اقدام اساسی کنند,

آیت الله دری نجف آبادی گفت:مناطق مسکونی در سراسر کشور استاندارد مناسبی ندارد و با کوچکترین حادثه ای امکان بروز خسارت های فروان وجود دارد ؛ دولت و مجلس شورای اسلامی باید در زمینه پیشگیری و مقاوم سازی منازل مسکونی اقدامات اساسی را در دستور کار قرار دهند.

,

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از اراک امروز؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک ضمن تسلیت سالروز رحلت آخرین فرستاده خدا، حضرت محمد مصطفی (ص) و همچنین سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)گفت: ملت ایران با تأسی از روش و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) درس استقامت و مقاومت را آموخته و هرگز تسلیم ظلم و زور نخواهد شد.

, دیار آفتاب, اراک امروز, ؛,

دری نجف آبادی به زمین لرزه غرب کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه این حادثه خسارت های فراوان جانی و مالی را به بار آورد و همه ملت ایران را داغدار کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه حادثه زلزله کرمانشاه حادثه ملی است اظهار کرد: همه مردم و مسئولین باید دست به دست هم بدهند تا در یک اقدام خداپسند، یاری گرحادثه دیدگان باشند تا هر چه زودتر مشکلات مردم این منطقه کم شود.

,

امام جمعه اراک با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی که در لحظات اولیه بعد از حادثه زلزله کرمانشاه پیام تسلیت صادر و همه دستگاه ها را برای خدمت رسانی به زلزله زدگان بسیج کردند افزود: این اقدام به موقع نشان از بینش و قدرت رهبر انقلاب اسلامی دارد.

,

وی ادامه داد: هرچند در ابتدا کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه مناسب نبود و این امر مسائل حاشیه ای را به همراه داشت ولی در ادامه کمک های مردمی و دستگاه های مختلف در خدمت رسانی به مردم زلزله کرمانشاه به خوبی انجام شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تقدیر از خدمات ارزنده سپاه روح الله استان مرکزی در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه بیان کرد: سپاه روح الله استان مرکزی تا کنون خدمات خوبی را به زلزله زدگان ارائه داده و کمک های مختلفی را به زلزله زدگان کرده است و از طرف دیگر کمک های مردمی را هم به خوبی برای زلزله زدگان ارسال کرده است.

,

امام جمعه اراک اظهار کرد: درشرایطی که در آستانه فصل سرما قرار داریم باید کمک های مردمی و دستگاه های مختلف همچنان ادامه داشته باشد تا مردم این منطقه کمتر در معرض آسیب قرار گیرند.

,

دری نجف آبادی بیان کرد: علاوه بر کمک های مردم و دستگاه های مختلف، موکب های استان مرکزی نیز در مناطق لزله زده مستقر شده اند و روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم به زلزله زدگان ارائه می کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه وضعیت مناطق مسکونی در سراسر کشور استاندارد مناسبی ندارد و با کوچکترین حادثه ای امکان بروز خسارت های فروان وجود دارد گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی باید در زمینه پیشگیری و مقاوم سازی منازل مسکونی اقدامات اساسی را در دستور کار قرار دهند.

,

امام جمعه اراک تاکید کرد: باید ساخت و ساز اصولی و بر اساس ضوابط و شرایط در دستور کار مسئولین قرار گیرد تا در زمان وقوع حادثه شاهد این میزان خسارات نباشیم.

,

وی به تخریب بیمارستان نوساز در زلزله کرمانشاه هم اشاره ای کرد و گفت: باید پیمانکار و دست اندرکاران این بیمارستان به شدت مجازات شوند تا درس عبرتی  برای سایر افرادی که از این کم کاری ها انجام می دهند باشد.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: نظام مهندسی باید به دقت و به دور از مسائل حاشیه کارها و نظارت های خود را به دقت انجام دهد و با وعده های مختلف از مسئولیت خود شانه خالی نکند.

,

بسیج؛چراغ راه جامعه

, بسیج؛چراغ راه جامعه,

دری نجف آبادی به آغاز هفته بسیج هم اشاره ای کرد و گفت: بسیج برای کشور افتخار است و از بنیانگذار این مکتب،امام(ره) در جامعه تقدیر و تشکر می کنیم که چنین نیروی با ارزشی را در کشور تدارک دیدند.

,

امام جمعه اراک بسیج را به عنوان چراغ راه جامعه عنوان کرد و افزود: امروز بسیج در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و...  به خوبی ورود پیدا کرده است.

,

وی با تاکید بر اینکه همه ملت ایران از بسیجیان دفاع می کنند و خود را بسیجی می دانند بیان کرد: همه ملت ایران پشتیبان بسیج و ارزش های اسلامی هستند و از آنها حمایت می کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به توطئه هایی که آل سعود، آمریکا و کشورهای اروپایی بر علیه ایران و لبنان انجام می دهند اشاره  کرد و گفت: خوشبختانه با ایستادگی و مقاومت هایی که مردم و ملت های مسلمان داشته اند تا این لحظه تمامی توطئه های دشمنان خنثی شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه صدام با آن همه حمایت هایی که از سوی کشورهای مختلف شده بود در نهایت نابود شد خاطرنشان کرد: ملت های مسلمان با اتحاد و همدلی شاخ استکبار جهانی را خواهند شکست.

,

امام جمعه خمین :

, امام جمعه خمین :,

نیروهای دولتی، ارتش و سپاه جلوه زیبایی از هم‌افزایی در حادثه زلزله به نمایش گذاشتند/قاچاق کالا تولید کننده داخلی را فلج کرده است

, نیروهای دولتی، ارتش و سپاه جلوه زیبایی از هم‌افزایی در حادثه زلزله به نمایش گذاشتند/قاچاق کالا تولید کننده داخلی را فلج کرده است, نیروهای دولتی، ارتش و سپاه جلوه زیبایی از هم‌افزایی در حادثه زلزله به نمایش گذاشتند/قاچاق کالا تولید کننده داخلی را فلج کرده است, نیروهای دولتی، ارتش و سپاه جلوه زیبایی از هم‌افزایی در حادثه زلزله به نمایش گذاشتند/قاچاق کالا تولید کننده داخلی را فلج کرده است,

امام جمعه خمین به حادثه تلخ زلزله در غرب کشور اشاره کرد و گفت: این حادثه تمام ایران را داغدار کرد اما مردم، نیروهای دولتی، ارتش، سپاه پاسداران و بسیج به دستور رهبر معظم انقلاب، با تمام توان وارد میدان شدند و از آسیب‌دیدگان حمایت کردند.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان خمین در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به تقابل جبهه استکبار و جبهه انقلاب گفت: جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا تاکنون توطئه‌های زیادی علیه جبهه انقلاب انجام داده است.

, دیار آفتاب, پایگاه خبری خمین نیوز,

وی افزود: اقداماتی نظیر حمایت از گروهک‌های تکفیری و داعش برای حمله به عراق و سوریه، توطئه اقلیم کردستان عراق، گروگانگیری سعد حریری توسط رژیم آل‌سعود به منظور مقابله با حزب‌الله لبنان را می‌توان بخشی از اقداماتی برشمرد که جبهه استکبار تا به امروز علیه جبهه انقلاب انجام داده است.

,

امام جمعه شهرستان خمین اظهار کرد: با وجود این توطئه‌ها، جبهه انقلاب با محوریت جمهوری اسلامی ایران و با مدیریت ولی فقیه این توطئه‌ها به فضل الهی را خنثی کرده و دشمن را شکست داده است.

,

حسینی ادامه داد: این توطئه‌ها همچنان ادامه دارد، اما جبهه انقلاب با مدیریت ولایت فقیه، روز به روز مقتدارنه توطئه‌های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی می‌کند.

,

راهپیمایی اربعین نشان از قدرت جبهه انقلاب و پشتوانه این جبهه است

, راهپیمایی اربعین نشان از قدرت جبهه انقلاب و پشتوانه این جبهه است, راهپیمایی اربعین نشان از قدرت جبهه انقلاب و پشتوانه این جبهه است,

وی همچنین به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: راهپیمایی اربعین نشان از قدرت جبهه انقلاب و پشتوانه این جبهه است چراکه شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچون مدافعان حریم اهل بیت(ع) هستند که هر لحظه آمادگی جانبازی دارند.

,

نیروهای دولتی، ارتش و سپاه جلوه زیبایی از هم‌افزایی در حادثه زلزله به نمایش گذاشتند

, نیروهای دولتی، ارتش و سپاه جلوه زیبایی از هم‌افزایی در حادثه زلزله به نمایش گذاشتند, نیروهای دولتی، ارتش و سپاه جلوه زیبایی از هم‌افزایی در حادثه زلزله به نمایش گذاشتند,

حسینی در ادامه امام جمعه خمین به حادثه تلخ زلزله در غرب کشور اشاره کرد و گفت: این حادثه تمام ایران را داغدار کرد اما مردم، نیروهای دولتی، ارتش، سپاه پاسداران و بسیج به دستور رهبر معظم انقلاب، با تمام توان وارد میدان شدند و از آسیب‌دیدگان حمایت کردند. هنوز هم به حمایت آنها نیاز است.

,

وی همچنین به هتاکی یکی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی اراک به اهل بیت(ع) اشاره و بیان کرد: دکتر ولایتی به خوبی اقدام و این استاد هتاک را اخراج کرد، بقیه مسئولین نیز باید در چنین مواردی مقتدارنه عمل کنند.

,

قاچاق کالا تولید کننده داخلی را فلج کرده است

, قاچاق کالا تولید کننده داخلی را فلج کرده است, قاچاق کالا تولید کننده داخلی را فلج کرده است,

امام جمعه خمین با اشاره به قول دولت به منظور جلوگیری از قاچاق کالا اشاره و تصریح کرد: مسئولین باید به قول خود عمل کنند نه اینکه در مواردی از برخورد با نورچشمی‌ها امتناع کنند. بلکه باید تصمیم جدی در برخورد با این افراد بگیرند چراکه قاچاق کالا تولید کننده داخلی را فلج کرده است.

,

حسینی همچنین به عدم انتخاب شهردار خمین انتقاد کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر خمین باید اختلافات را کنار بگذارند و شهردار قوی انتخاب کنند تا به مسائل شهر رسیدگی شود.

,

وی همچنین از آزادسازی سوسنگرد به عنوان یک حماسه بزرگ یاد کرد.

,

امام جمعه شازند:

, امام جمعه شازند:,

نوع‌دوستی ملت ایران برای کمک به زلزله‌زدگان جای تقدیر دارد/مسئولان برای راه‌اندازی کارخانه قند امروز و فردا نکنند

, نوع‌دوستی ملت ایران برای کمک به زلزله‌زدگان جای تقدیر دارد/مسئولان برای راه‌اندازی کارخانه قند امروز و فردا نکنند, نوع‌دوستی ملت ایران برای کمک به زلزله‌زدگان جای تقدیر دارد/مسئولان برای راه‌اندازی کارخانه قند امروز و فردا نکنند, نوع‌دوستی ملت ایران برای کمک به زلزله‌زدگان جای تقدیر دارد/مسئولان برای راه‌اندازی کارخانه قند امروز و فردا نکنند,

امام جمعه شازند برای چندمین بار به موضوع تعطیلی کارخانه قند اشاره کرد و گفت: مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برای راه‌اندازی کارخانه قند شازند از امروز و فردا کردن، دست بردارند.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: مسائل و مظالم و جریاناتی که بر پیامبر اسلام (ص) و امت آن حضرت گذشت قابل مقایسه با آنچه بر پیامبران پیشین گذشته بود، نیست.

, دیار آفتاب, شازند ما،, شازند ما،,

وی افزود: همه حوادث و رویدادهایی که دو و نیم قرن پس از رحلت رسول اکرم (ص) بر امت اسلامی گذشت یک محور داشته است و آن هم مظلومیت فرزندان پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و یکی از این مظلومین امام حسن (ع) بود.

,

امام جمعه شازند تصریح کرد: مظلومیت امام حسن (ع) بعد از شهادت امام علی (ع) آغاز شد و در تمام فرزندان و خاندان آن حضرت گسترش یافت به طوری که جنایتکاران بدترین رفتار و ظالمانه ترین شکنجه ها را بر فرزندان آن حضرت روا داشتند و آنان را به شهادت رساندند.

,

, , , ,

 

,

موسوی همچنین پیامبر مکرم اسلام را، رسول مهربانی ها دانست و افزود: حضرت محمد(ص) پیامبر مهربانی ها است و امت اسلامی باید از این خصلت پیامبر اسلام(ص) الگو گرفته و مهربانی و عطوفت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه تلخ زلزله غرب کشور بیان کرد: کمکهای مردمی به مناطق زلزله زده از سراسر کشور بی سابقه و وصف ناپذیر است و این گویای حس نوع دوستی مردم ایران اسلامی است.

,

امام جمعه شازند یادآور شد: مردم عزیز همچنان به روند کمک های نوع دوستانه خود به هم وطنان ادامه دهند و آنها را به واحدهای هلال احمر جهت اعزام به مناطق زلزله زده تحویل دهند.

,

موسوی برای چندمین بار به موضوع تعطیلی کارخانه قند اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برای راه‌اندازی کارخانه قند شازند از امروز و فردا کردن، دست بردارند. و با همکاری و تمام توان نسبت به راه اندازی مجدد این واحد اقدام کنند چرا که افراد زیادی از طریق این کارخانه ارتزاق می کردند که الان در زندگی با مشکل مواجه شده اند.

,

امام جمعه آشتیان:

, امام جمعه آشتیان:,

دور جدید توطئه جدید غربی - عربی با محوریت سعودی ها در منطقه/ نوعدوستی مردم در زلزله غرب کشور حرکتی جهادی و باارزش است

, دور جدید توطئه جدید غربی - عربی با محوریت سعودی ها در منطقه/ نوعدوستی مردم در زلزله غرب کشور حرکتی جهادی و باارزش است, دور جدید توطئه جدید غربی - عربی با محوریت سعودی ها در منطقه/ نوعدوستی مردم در زلزله غرب کشور حرکتی جهادی و باارزش است, دور جدید توطئه جدید غربی - عربی با محوریت سعودی ها در منطقه/ نوعدوستی مردم در زلزله غرب کشور حرکتی جهادی و باارزش است,

امام جمعه آشتیان گفت: باید از نوعدوستی ملت ایران تشکر کرد و با مدیریت بهینه بیشترین خدمات را به حادثه دیدگان داد و التیامی بر درد آنان بود.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سفیر آشتیان؛ حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: واقعه زلزله در غرب کشور دلخراش بود اما مردم با نوعدوستی و حرکتی جهادی ارزش های اخلاقی، انسانی و دینی را به نمایش گذاشتند.

, دیار آفتاب, سفیر آشتیان,

وی افزود: باید از نوعدوستی ملت ایران تشکر کرد و با مدیریت بهینه بیشترین خدمات را به حادثه دیدگان داد و التیامی بر درد آنان بود.

,

نیشابوری گفت: مردم باید در کمک به زلزله زدگان به نیازهای اساسی در شرایط سرما توجه داشته باشند و کمک های هدفمند به این مناطق ارسال شود.

,

در زلزله اخیر مردم ایران به ندای رهبری معظم انقلاب لبیک گفتند 

, در زلزله اخیر مردم ایران به ندای رهبری معظم انقلاب لبیک گفتند , در زلزله اخیر مردم ایران به ندای رهبری معظم انقلاب لبیک گفتند ,

امام جمعه آشتیان بیان کرد: وحدت و همدلی سرمایه بزرگی در التیام دردهای زلزله است اما همه باید توجه کنیم که در ساخت و سازها نیز با رعایت استاندارد از وسعت خسارات در حوادث قهری جلوگیری کرده و آن را به حداقل برسانیم.

,

وی بیان کرد: در زلزله اخیر مردم ایران به ندای رهبری معظم انقلاب لبیک گفتند و به یاری هموطنان شتافتند، از نیروهای مسلح و سپاه پاسداران به خاطر کمکهای فوری و اساسی شان تشکر می شود.

,

باید برای اسکان زلزله زدگان تلاش مضاعف شود 

, باید برای اسکان زلزله زدگان تلاش مضاعف شود , باید برای اسکان زلزله زدگان تلاش مضاعف شود ,

نیشابوری گفت: باتوجه به اینکه فصل سرما نزدیک است باید برای اسکان زلزله زدگان تلاش مضاعفی شود و ستاد مدیریت بحران با سرعت عمل بیشتری در بازسازی ها وارد شود.

,

دور جدید توطئه جدید غربی - عربی با محوریت سعودی ها در منطقه

, دور جدید توطئه جدید غربی - عربی با محوریت سعودی ها در منطقه, دور جدید توطئه جدید غربی - عربی با محوریت سعودی ها در منطقه,

امام جمعه آشتیان گفت: توطئه جدید غربی - عربی با محوریت عربستان بعد از ناکام ماندن استکبار در منطقه و عدم موفقیت در جنگ های نیابتی، ایران هراسی، شیعه هراسی، فتنه داعش و تکفیری با راهبری آمریکا و اسرائیل با محوریت سعودی ها راه افتاده است.

,

نیشابوری افزود: قدرت حزب الله سبب امنیت لبنان و منطقه شده است و تمام سنی ها و قومیت ها از حزب الله حمایت می کنند و همه پشتیبان حزب الله هستند.

,

امام جمعه آشتیان گفت: مردم لبنان فهمیده اند که به عربستان نمی توان اعتماد کرد و ملت لبنان و حزب الله از این فتنه هم عبور می کنند و پیروز خواهند شد.

,

ادامه محاصره یمن عملی غیر انسانی است 

, ادامه محاصره یمن عملی غیر انسانی است , ادامه محاصره یمن عملی غیر انسانی است ,

وی بیان کرد: حمایت از مردم مظلوم یمن وظیفه دینی است و مجامع جهانی باید در قبال جنایات در یمن حساس باشند و آن را محکوم کنند.

,

نیشابوری خاطر نشان کرد: ادامه محاصره یمن عملی غیر انسانی است و با هیچ منطقی سازگار نیست جز منطق آل سعود که منطق جاهلیت است و متاسفانه امروز فریاد ملت مظلوم یمن به جایی نمی رسد.

,

امام جمعه فرمهین:

, امام جمعه فرمهین:,

آمادگی همه جانبه در برابر زلزله یک ضرورت همیشگی/ دولت به فکر حل مشکلات اصلی کشور باشد

, آمادگی همه جانبه در برابر زلزله یک ضرورت همیشگی/ دولت به فکر حل مشکلات اصلی کشور باشد, آمادگی همه جانبه در برابر زلزله یک ضرورت همیشگی/ دولت به فکر حل مشکلات اصلی کشور باشد, آمادگی همه جانبه در برابر زلزله یک ضرورت همیشگی/ دولت به فکر حل مشکلات اصلی کشور باشد,

امام جمعه فرمهین گفت: ۸۰ درصد کشور ما روی گسل زلزله قرار دارد و آمادگی همه جانبه در برابر زلزله یک ضرورت است.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: پیامبراسلام(ص) مظهر رحمت برای همه بشریت و اسوه ای برای تمام تاریخ بوده است. اگرچه عده ای سعی در مخدوش نمودن چهره پیامبر اسلام داشته اند اما روز به روز بر پیروان آن حضرت و عاشقان و دلدادگانش اضافه می شود.

, دیار آفتاب, فراهان خبر,

پیامبر(ص) مظهر رحمت الهی است 

, پیامبر(ص) مظهر رحمت الهی است , پیامبر(ص) مظهر رحمت الهی است ,

وی افزود: آسمان ها و زمین و دریاها و همه موجودات عالم از برکت این رسول خدا  بهره مند و متنعم و همه مخلوقات مرهون آفرینش پیامبر(ص) هستند.

,

فیض کرمیان شیوه ی تبلیغ و دعوت پیامبر اکرم(ص) در مدت ۲۳ سال را یکی از عوامل اصلی در موفقیت مکتب اسلام در برابر شرک جاهلی دانست.

,

امام جمعه فرمهین اظهار کرد: پیامبر(ص) مظهر رحمت الهی است و با خردورزی و اخلاق‏‏ مداری توانست رسالت خود را جهانی کند.

,

حس نوع دوستی مردم کشورمان قابل تحسین است 

, حس نوع دوستی مردم کشورمان قابل تحسین است , حس نوع دوستی مردم کشورمان قابل تحسین است ,

وی با اشاره به مشارکت و همدلی مردم به زلزله زدگان غرب کشور گفت: حس نوع دوستی مردم کشورمان قابل تحسین است از همان لحظات اولیه زلزله به یاری زلزله زدگان شتافتند و این موج کمک ها باید ادامه داشته باشد.

,

فیض کرمیان بیان کرد: دنیا محل مصیبت و بلا است و زلزله هم یکی از این بلایا که برای کسانی که غافل از یاد خدا بودند، عذابی است و برای آن ها که به یاد خدا هستند سبب ارتقای تقوی الهی است.

,

امام جمعه فرمهین ادامه داد: بلاهای دنیوی برای همه ما امتحان و آزمونی است تا از خواب غفلت بیدار شویم و برای زلزله قیامت آماده شویم.

,

آمادگی همه جانبه در برابر زلزله یک ضرورت است

, آمادگی همه جانبه در برابر زلزله یک ضرورت است, آمادگی همه جانبه در برابر زلزله یک ضرورت است,

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کشور ما روی گسل زلزله قرار دارد، گفت: کشور ما در معرض زلزله قرار دارد و آمادگی همه جانبه در برابر زلزله یک ضرورت است.

,

فیض کرمیان افزود: دولت برای اینکه وقوع زلزله و حوادث غیرمترقبه در کشورمان با کمترین خسارت، تلفات جانی و مالی پشت سر گذاشته شود باید برنامه ریزی کند.

,

سکونتگاه های روستایی شهرستان فراهان در برابر زلزله مقاوم نیستند

, سکونتگاه های روستایی شهرستان فراهان در برابر زلزله مقاوم نیستند, سکونتگاه های روستایی شهرستان فراهان در برابر زلزله مقاوم نیستند,

امام جمعه فرمهین گفت: سکونتگاه های روستایی شهرستان فراهان در برابر زلزله مقاوم نیستند و باید بحث پیشگیری و آمادگی مردم و ایمنی آنان در مقابل حوادث غیرمترقبه بیش از پیش مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

,

نوسازی و بهسازی سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی وظیفه قانونی دولت 

, نوسازی و بهسازی سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی وظیفه قانونی دولت , نوسازی و بهسازی سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی وظیفه قانونی دولت ,

وی گفت: دولت موظف است سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها را مقاوم سازی کند و تحقق این مسئله نیاز به کار جهادی دارد.

,

فیض کرمیان بیان کرد: متاسفانه در شهرستان استقبال خوبی از تسهیلات نوسازی منازل روستایی نمی شود و پایین بودن سطح درآمد مردم و ناتوانی در پرداخت اقساط یکی از دلایل عدم استقبال مردم است.

,

امام جمعه فرمهین افزود: شوراهای اسلامی روستاها باید نسبت به اطلاع رسانی مردم برای مقاوم سازی و پرداخت تسهیلات مقاوم سازی اقدام کنند.

,

دولت به فکر حل مشکلات اصلی کشور باشد 

, دولت به فکر حل مشکلات اصلی کشور باشد , دولت به فکر حل مشکلات اصلی کشور باشد ,

وی افزود: دولت باید به جای خرید هواپیما و قرار داد توتال به فکر مسائل اصلی کشور باشد و با تکیه بر توان داخلی مشکلات اصلی مردم را حل کند.

,

فیض کرمیان افزود: پیشگیری مقدم بر درمان است و اگر زلزله به عنوان یک خطر بالقوه و بالفعل هر روز در سطح کشور اتفاق می افتد، نباید از این واقعیت تلخ و خطر زلزله غافل شویم.

,

سیج یک جریان فکری همیشه جاری در طول تاریخ انقلاب است 

, سیج یک جریان فکری همیشه جاری در طول تاریخ انقلاب است , سیج یک جریان فکری همیشه جاری در طول تاریخ انقلاب است ,

امام جمعه فرمهین با اشاره به آغاز هفته بسیج گفت:  بسیج یک جریان فکری همیشه جاری در طول تاریخ انقلاب است و سیجیان در تمام عرصه ها اقتدار و عظمت خود را نشان داده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: ایستادگی ملت با بصیرت ایران و تفکر بسیج همچون سدی اجازه زیاده‌ خواهی‌ به دشمنان اسلام را نمی دهد و داشتن روحیه بسیجی در بین آحاد مردم باعث خنثی شدن توطئه آنان شده است.

,

امام جمعه دلیجان:

, امام جمعه دلیجان:,

دعواهای سیاسی به جای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه ناجوانمردی است

, دعواهای سیاسی به جای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه ناجوانمردی است, دعواهای سیاسی به جای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه ناجوانمردی است, دعواهای سیاسی به جای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه ناجوانمردی است,

امام جمعه دلیجان با اشاره به اینکه دعواهای سیاسی به جای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه ناجوانمردی است افزود: همه باید تلاش کنند با اقدامات و کمک هایی که صورت می گیرد هر چه زودتر آرامش را به منطقه برگردانند.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  پیام دلیجان؛ حجت الاسلام محمد تقی کرامتی امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه دلیجان ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر(ص)، سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) گفت: یکی از وظایف مسلمانان کمک به آسیب دیدگان است که در قرآن و روایت های مختلف اهل بیت(ع) هم به آن تاکید فراوانی شده است.

, دیار آفتاب, پیام دلیجان؛,

کرامتی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه که منجر به بروز خسارت های فراوان جانی و مالی به تعدادی از هموطنان شده است اظهار کرد: امروز وظیفه همه مردم است که به یاری این مردم زلزله زده بشتابند.

,

وی با تاکید بر اینکه حادثه زلزله کرمانشاه باید محور وحدت و همدلی ملت ایران باشد گفت: مردم و مسئولین باید دست به دست هم بدهند و با کمک های خود زمینه را برای مسائل حاشیه ای به دست دشمنان ندهند.

,

امام جمعه دلیجان با اشاره به اینکه دعواهای سیاسی به جای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه ناجوانمردی است افزود: همه باید تلاش کنند با اقدامات و کمک هایی که صورت می گیرد هر چه زودتر آرامش به منطقه برگردد.

,

کرامتی در ادامه به تلاش های آمریکا برای جلوگیری از فروش هواپیما به کشور اشاره کرد و گفت: این اقدام آمریکا نقض صریح برجام است .

,

وی ادامه داد: شرکت توتال هم که در بیش از ۵۰ درصد از قرادادهای نفتی کشور شریک است اخیرا اعلام کرده است که با اجازه آمریکا قرارداد را اجرایی می کند که این موارد همه بیانگر این است که آمریکا و هم پیمانانش هیچگاه قابل اعتماد نیستند.

,

امام جمعه دلیجان اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل ایستادگی در برابر زیاده خواهی های استکبار عنوان و خاطر نشان کرد: در این صورت است که می توان روی پای خود ایستاد و در برابر توطئه های دشمنان در امان بود که متاسفانه برخی از مسئولین دولتی هنوز اقتصاد مقاومتی را  جدی نگرفته اند.

,

امام جمعه کمیجان تاکید کرد

, امام جمعه کمیجان تاکید کرد,

ریشه کن شدن بیکاری؛ با فرهنگ سازی و ترمیم پایه های اقتصادی کشور/مدیریت جهادی سریع و جامع در خدمت رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه

, ریشه کن شدن بیکاری؛ با فرهنگ سازی و ترمیم پایه های اقتصادی کشور/مدیریت جهادی سریع و جامع در خدمت رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه, ریشه کن شدن بیکاری؛ با فرهنگ سازی و ترمیم پایه های اقتصادی کشور/مدیریت جهادی سریع و جامع در خدمت رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه, ریشه کن شدن بیکاری؛ با فرهنگ سازی و ترمیم پایه های اقتصادی کشور/مدیریت جهادی سریع و جامع در خدمت رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه,

امام جمعه کمیجان گفت: بیکاری ام الامراض همه مشکلات یک جامعه است؛این دردی است که ریشه کن شدن آن؛ جز با فرهنگ سازی و ترمیم پایه های اقتصادی کشور امکان پذیر نخواهد بود.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان به درس هایی از مکتب تربیتی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: دین اسلام  به عنوان آخرین آئین الهی و پیامبر اسلام به عنوان رسول خاتم در تنظیم روابط اجتماعی و خصوصی جایگاه رفیعی برای اخلاق قائل شده است.

, دیار آفتاب, سلام کمیجان,

وی در ادامه افزود: سبک و شیوه رفتار پیامبر اکرم (ص) در حیات اجتماعی، اخلاقی و سیاسی خود دارای اصول و شاخص هایی است که این سبک و سیره را از سیره های دیگر متمایز می سازد.

,

نجات بشر؛ اولویت رسالت پیامبر اسلام (ص)

, نجات بشر؛ اولویت رسالت پیامبر اسلام (ص), نجات بشر؛ اولویت رسالت پیامبر اسلام (ص),

حجت الاسلام مقدسی پور بیان کرد: اولویت رسالت پیامبر اسلام (ص) نجات بشر از غل و زنجیر های خرافه ها، تعصبات قومی، شرک و بت پرستی، فتنه و فساد و... حکومت فاسد و استبدادی بود.

,

, , , ,

ظهور بسترهای مناسب مقابله با آسیب های اجتماعی

, ظهور بسترهای مناسب مقابله با آسیب های اجتماعی, ظهور بسترهای مناسب مقابله با آسیب های اجتماعی,

امام جمعه کمیجان با اشاره به نشست های اخیر مسئولان نظام در زمینه آسیب های اجتماعی گفت: مهم ترین آسیب های اجتماعی در کشور اعتیاد، حاشیه نشینی، فساداخلاقی، طلاق، بیکاری و... است. آسیب ها همچون زنجیره در هم تنیده و مرتبط به یکدیگر هستند و نمی توان برای تبیین آن به یک عامل فردی، خانوادگی و یا اجتماعی بسنده کرد.

,

بحران بیکاری؛ معضل بزرگ جامعه

, بحران بیکاری؛ معضل بزرگ جامعه, بحران بیکاری؛ معضل بزرگ جامعه,

وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در حال حاضر جامعه با آن دست به گریبان است، بحران بیکاری است. بیکاری معضل بزرگ جامعه است که به همراه خود پیامدهای ناخوشایندی را برای خانواده و فرد بیکار به بار می آورد.

,

ریشه کن شدن بیکاری؛ با فرهنگ سازی و ترمیم پایه های اقتصادی کشور

, ریشه کن شدن بیکاری؛ با فرهنگ سازی و ترمیم پایه های اقتصادی کشور, ریشه کن شدن بیکاری؛ با فرهنگ سازی و ترمیم پایه های اقتصادی کشور,

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: بیکاری ام الامراض همه مشکلات یک جامعه است؛ جامعه زمانی می تواند پویا شود و به رشد اقتصادی دست یابد و از تخلفات عاری شود که افراد در آن جامعه دارای شغل شوند. این دردی است که ریشه کن شدن آن؛ جز با فرهنگ سازی و ترمیم پایه های اقتصادی کشور امکان پذیر نخواهد بود.

,

نگرانی غرب از افزایش توان موشکی گروه های مقاومت

, نگرانی غرب از افزایش توان موشکی گروه های مقاومت, نگرانی غرب از افزایش توان موشکی گروه های مقاومت,

خطیب نماز جمعه کمیجان بیان کرد: پیشرفت روزافزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه تسلیحات موشکی، این کشور را به یکی از قدرت های بلامنازع این حوزه در عرصه نظامی جهان تبدیل کرده است. توان موشکی جمهوری اسلامی ایران همواره سرتیتر خبرگزاری های مختلف بین المللی است که موجب نگرانی کشورهای غربی به ویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و ... است.

,

حجت الاسلام مقدسی پور گفت: افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و تهدید عناصر هم پیمان با مستکبرین جهانی و نیز افزایش توان موشکی گروه های مقاومت هم پیمان با جمهوری اسلامی؛ همواره زمینه ساز نگرانی دولت های غربی است.

,

مدیریت جهادی سریع و جامع در خدمت رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه

, مدیریت جهادی سریع و جامع در خدمت رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه, مدیریت جهادی سریع و جامع در خدمت رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه,

امام جمعه کمیجان با اشاره به زلزله ۷.۳ دهم ریشتری کرمانشاه و یاری مردم نوع دوست ایران به مردم زلزله زده؛ گفت: عمق و گستردگی حادثه در کرمانشاه بسیار زیاد است و متاسفانه مردم با مشکلات فراوان روبه رو هستند که البته مدیریت جهادی سریع و جامع در حوزه های امنیتی و خدماتی و اورژانسی را می طلبد.

,

حجت الاسلام مقدسی پور خاطرنشان کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری ؛ لازم است دولتمردان در بسیج امکانات و خدمات دهی به مردم منطقه تسریع نمایند.

,

امام جمعه محلات:

, امام جمعه محلات:,

کمکهای مردم به زلزله زدگان ثمره پرورش در مکتب اهل بیت(ع)/آل سعود با جنایت در یمن نشان داد لیاقت لقب خادم حرمین را ندارد

, کمکهای مردم به زلزله زدگان ثمره پرورش در مکتب اهل بیت(ع)/آل سعود با جنایت در یمن نشان داد لیاقت لقب خادم حرمین را ندارد, کمکهای مردم به زلزله زدگان ثمره پرورش در مکتب اهل بیت(ع)/آل سعود با جنایت در یمن نشان داد لیاقت لقب خادم حرمین را ندارد, کمکهای مردم به زلزله زدگان ثمره پرورش در مکتب اهل بیت(ع)/آل سعود با جنایت در یمن نشان داد لیاقت لقب خادم حرمین را ندارد,

امام جمعه محلات گفت:مقایسه کمک مردم و مسئولین ایران به زلزله زدگان با محاصره و جنایت آل سعود در یمن به خوبی تفاوت پرورش در مکتب اهل بیت(ع) و بهره بردن از اخلاق حسنه اسلامی را مشخص می کند.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه شهر محلات، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر محلات با اشاره به سالروز شهادت نبی مکرم اسلام گفت: از مهمترین نکاتی که باید در سالروز رحلت پیامبر اسلام به آن دقت کرد، توجه ویژه پیامبر اکرم به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.

, دیار آفتاب, پایگاه خبری صبح محلات,

وی ادامه داد: با وجود سفارش‌های فراوان پیامبر اکرم(ص) در خصوص این دو امام بزرگوار و همچنین در خصوص حضرت فاطمه زهرا(س) شاهد بد رفتاری‌های فراوان برخی به اصطلاح پیروان اسلام با این بزرگواران بلافاصله پس از رحلت پیامبر اسلام بودیم.

,

 

,

, , , ,

مستاجرین موقوفات و ناظرین بر وقف باید امانت دار مال واقف باشند

, مستاجرین موقوفات و ناظرین بر وقف باید امانت دار مال واقف باشند, مستاجرین موقوفات و ناظرین بر وقف باید امانت دار مال واقف باشند,

ربانی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به قرار گیری در دهه وقف با اشاره به جایگاه والای وقف به عنوان صدقه جاریه در اسلام، در سفارشی به ناظرین وقف و مستاجرین موقوفات بیان کرد: وقف دارای جایگاه والایی در اسلام است و ناظر بر اجرای دقیق نیت واقف و همچنین امانت دار وقف نیز همانند واقف در روز قیامت از ثواب وقف بهره خواهند برد.

,

خطیب جمعه محلات افزود: احتیاط در وقف بسیار سخت‌تر از احتیاط در مال شخصی است و مستاجرین باید خود را امانت دار و پاسخگو در روز قیامت بدانند.

,

زلزله از امتحانات الهی برای همه مردم و مسئولین است

, زلزله از امتحانات الهی برای همه مردم و مسئولین است, زلزله از امتحانات الهی برای همه مردم و مسئولین است,

امام جمعه محلات در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته محلات با اشاره به وقوع زلزله در منطقه غرب کشور گفت: چنین حوادثی آزمونی الهی برای مصیبت دیدگان و برای همه مردم و مسئولین است و نباید آن را بلایی الهی به واسطه گناهان دانست.

,

ربانی ادامه داد: امام علی(ع)، چنین حوادثی را برای کافرین مصیبت و بلا، برای مومنین امتحان الهی، برای انبیاء مایه ارتقاء درجه به واسطه صبر و برای اولیای الهی، راه رسیدن به کرامت می‌داند.

,

کمک‌های بی نظیر مردم پرورش یافته در مکتب اهل بیت(ع) به زلزله زدگان

, کمک‌های بی نظیر مردم پرورش یافته در مکتب اهل بیت(ع) به زلزله زدگان, کمک‌های بی نظیر مردم پرورش یافته در مکتب اهل بیت(ع) به زلزله زدگان,

وی، ضمن تشکر از مردم و مسئولین به واسطه کمک به زلزله زدگان حادثه گفت: مردم و مسئولین پرورش یافته در مکتب اهل بیت(ع) به خوبی در حال کمک به مردم هستند ولی همچنان نیازها بر طرف نشده و به فرموده رهبر انقلاب همه باید با روحیه جهادی و بسیجی برای خدمت و کمک به زلزله زدگان وارد عرصه شوند.

,

قبول مسئولیت کمک به زلزله زدگان سه روستا توسط ناحیه مقاومت بسیج محلات

, قبول مسئولیت کمک به زلزله زدگان سه روستا توسط ناحیه مقاومت بسیج محلات, قبول مسئولیت کمک به زلزله زدگان سه روستا توسط ناحیه مقاومت بسیج محلات,

خطیب جمعه محلات همچنین با اشاره به قبول مسئولیت کمک به سه روستای زلزله زده توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان محلات اظهار کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته بخش اعظمی از برنامه پذیرایی از عزاداران سالروز وفات پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) نیز برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده هزینه خواهد شد.

,

 

,

حکام آل سعود با جنایت در یمن نشان دادند از خوی اسلام هیچ بویی نبرده و لیاقت لقب خادم حرمین را ندارند

, حکام آل سعود با جنایت در یمن نشان دادند از خوی اسلام هیچ بویی نبرده و لیاقت لقب خادم حرمین را ندارند, حکام آل سعود با جنایت در یمن نشان دادند از خوی اسلام هیچ بویی نبرده و لیاقت لقب خادم حرمین را ندارند,

وی در بخش پایانی سخنان خود با بی نظیر خواندن کمک‌های خوب مردم و مسئولین به زلزله زدگان با اشاره به جنایات حکام آل سعود در یمن بیان کرد: حکام آل سعود ضمن بمباران و کشتار زنان و کودکان یمنی با محاصره این کشور مانع ورود کمک‌های غذایی و دارویی به یمن می‌شوند.

,

امام جمعه محلات خاطر نشان کرد: حکام آل سعود با جنایات خود نشان داند از خلق و خوی پیامبر اکرم و اسلام هیچ بویی نبرده و لیاقت حکومت بر بخشی از جامعه اسلامی و لیاقت لقب خادم حرمین را ندارند.

,

امام جمعه ساوه

, امام جمعه ساوه,

مردم از مسئولین، عدالت و قاطعیت برخورد با مفاسد را می خواهند/ غرب زبان سردار سلیمانی را بهتر می فهمد نه دیپلماسی

, مردم از مسئولین، عدالت و قاطعیت برخورد با مفاسد را می خواهند/ غرب زبان سردار سلیمانی را بهتر می فهمد نه دیپلماسی, مردم از مسئولین، عدالت و قاطعیت برخورد با مفاسد را می خواهند/ غرب زبان سردار سلیمانی را بهتر می فهمد نه دیپلماسی, مردم از مسئولین، عدالت و قاطعیت برخورد با مفاسد را می خواهند/ غرب زبان سردار سلیمانی را بهتر می فهمد نه دیپلماسی,

امام جمعه ساوه گفت:مصلحت نظام در عدالت است نه تبعیض و از دستگاه قضایی می خواهیم با مفسدان در هر سمتی که هستند برخورد شود، مردم انتظار دارند هر چه زودتر تکلیف پرونده بعضی برادران مسئولین مشخص شود.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: وقتی  دزدی یکی از اشراف برای رسول اکرم(ص)  ثابت شد دستور قطع دستش را دادند با وجود اینکه بعضی آن را مصلحت نمی دانستند، مردم ما از مسئولین توقع چنین عدالت و قاطعیتی را در برخورد با مفاسد دارند.

, دیار آفتاب, نارخبر،,

وی با تسلیت وفات رسول اکرم (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن(ع) افزود: از سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) می توان به اتحاد و و انسجام حول قرآن و ولایت و اقتدار و ایستادگی در مقابل دشمنان پی برد.

,

حسینی با اشاره به یاوه گویی های ترامپ ضد ایران بیان کرد: غرب زبان سردار سلیمانی را بهتر می فهمد و دیپلماسی را با هدف تضعیف ایران مطرح می کند.

,

وی ادامه داد: چرا بعضی روزنامه های زنجیره ای همگام با غرب به جای اتحادآفرینی موجب تفرقه و دودستگی درمیان مردم می شوند ، مگر راکتور اراک از سیمان پر نشد پس چرا آمریکا به تعهدش عمل نمی کند.

,

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: وقتی خانم «کاندولیزا رایس»  الگوی لیبی را برای ایران مناسب می داند ، آن وقت روزنامه های زنجیره ای و آن استاد دانشگاه در راستای همان سیاست غربی گام بر می دارند.

,

وی افزود: نامه خفت بار سال ۲۰۰۳ به دولت آمریکا نتیجه ای جز محور شرارت خواندن ایران نداشت.

,

حسینی با اشاره به نامه جام زهر نمایندگان مجلس ششم تصریح کرد: ملت ما عاشورایی هستند و هشت سال جنگ تحمیلی با صدام و مستکبران جهانی را با موفقیت پشت سر گذاشتند پس چرا ما را از جنگ مبی ترسانید.

,

وی ادامه داد: ترامپ اگر عرضه جنگ داشت با کره شمالی می جنگید ، ملت و مسئولین ما به آمریکا اعتمادی ندارند و مذاکره مجدد برجامی را نمی پذیرند.

,

امام جمعه ساوه گفت: مصلحت نظام در عدالت است نه تبعیض و از دستگاه قضایی می خواهیم با مفسدان در هر سمتی که هستند برخورد شود، مردم انتظار دارند هر چه زودتر تکلیف پرونده بعضی برادران مسئولین مشخص شود.

,

وی با اشاره به مفاسد شهرداری ساوه افزود: پرونده مشکلات پیش آمده در شورای شهر و شهرداری نیز باید زودتر رسیدگی شود و مردم نتیجه برخورد با متخلفین را ببینند.

,

امام جمعه تفرش:

, امام جمعه تفرش:,

امام حسن(ع) با نرمش قهرمانانه زمینه قیام حسینی را پدید آورد

, امام حسن(ع) با نرمش قهرمانانه زمینه قیام حسینی را پدید آورد, امام حسن(ع) با نرمش قهرمانانه زمینه قیام حسینی را پدید آورد, امام حسن(ع) با نرمش قهرمانانه زمینه قیام حسینی را پدید آورد,

امام جمعه تفرش گفت: امام حسن(ع) در اداره ی شرایط بحران که از روی بی بصیرتی خودیها و دشمنی معاویه پیش آمد، توانست جامعه اسلامی را مدیریت کند و با نرمش قهرمانانه زمینه قیام حسینی را پدید آورد.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه تفرش در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته با اشاره به ویژگیهای امام حسن(ع) گفت: امام حسن(ع) برای نیازمندان و محرومان پناهگاه و مامن خوبی بود. همه تلاش خود را برای کاستن آلام دردهای مردم انجام می داد. در جنگ با دشمن مبارزی قوی و بی مانند بود.

, دیار آفتاب,

خدامی ادامه داد: امام حسن(ع) در رهبری و فرماندهی دانا، حکیم و مقتدر و در سخنوری بی نظیر بود. در اداره ی شرایط بحران که از روی بی بصیرتی خودیها و دشمنی معاویه پیش آمد، توانست جامعه اسلامی را مدیریت کند و با نرمش قهرمانانه زمینه قیام حسینی را پدید آورد. بردبار، با وقار، متواضع، بلند همت، باتدبیر و مدبر بود. پیامبر(ص) در وصف امام حسن(ع) فرمود: «اگر عقل به صورت مردی مجسم می شد، همانا آن مرد امام حسن(ع) است.»

,

وی با اشاره به سیره و روش عملی امام رضا(ع) اظهار کرد: ابراهیم ابن عباس می گوید که «هیچ گاه ندیدم که امام رضا(ع) در سخن برکسی جفا ورزد یا سخن کسی را پیش از تمام شدن قطع کند». همواره متبسم بود. در سفره طعام، اول برای نیازمندان غذا می داد؛ بیشتر اوقات شب بیدار و کمتر می خوابید.

,

امام جمعه تفرش افزود: امام رضا(ع) کارهای خیر و انفاق پنهان بسیار داشت. میهمان را به کار نمی گرفت. در تبیین مبانی قرآنی بسیار کوشا و همگان را دعوت به تدبر در قرآن می کرد. طراح و معرف مبانی ولایت، امامت و غدیر بود. همواره ضرورت وجود امام را در جامعه مطرح می کرد، سبک مدیریت و قلمرو امامت را مبرهن می ساخت. اهل استدلال در معرفی مبانی اسلام بود. با همه مخالفان مناظره می کرد تا حقانیت اسلام را ثابت کند.

,

خدامی با تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه گفت: مردم شهرستان نهایت همیاری را درباره جمع آوری کمکهای لازم مانند پتو، چادر، لباس گرم، کنسرو، زیرانداز، موکت و فرش برای خانواده های زلزله زده کرمانشاه انجام دهند چراکه زلزله، حادثه ای عمیق و گسترده است که بازماندگان این حادثه، نیازمند اقلام متعددی هستند.

,

وی با گرامیداشت ایام ورود مقام معظم رهبری به شهرستان تفرش در سال ۷۹، اظهار کرد: باید توجه ویژه تری به ظرفیت بی نظیر امامزاده محمد(ع) جد مقام معظم رهبری شود و مسئولان میراث فرهنگی و اوقاف در مسقف کردن حیاط امامزاده، تلاش کنند تا این قطب فرهنگی شهرستان، مورد استفاده و بهره بردای بیشتر قرار گیرد.

,

خطیب نماز جمعه تفرش با اشاره به دهه وقف افزود: وقف یک سنت حسنه است که دارای ثواب دنیوی و اخروی است. از طریق وقف مسکن می توان بخشی از نیازمندیهای زوجهای جوان را فراهم کرد.

,

خدامی با گرامیداشت هفته بسیج گفت: تفکر بسیجی، مدیریت همراه با محبت، نوعدوستی، مومنانه، انقلابی، جهادی و بی منت در همه امور جامعه است که ترویج این تفکر یکی از نیازهای جامعه است.

,

وی با محکومیت توطئه غربی، عبری و عربی در بحران آفرینی منطقه، گفت: این توطئه با استعفای مفتضح سعد حریری و با هدف پوشش نهادن بر شکستهای عربستان در منطقه، به خصوص شکست دوباره تروریستهای داعش در عراق و سوریه نمایان شد.

,

امام جمعه تفرش با تاکید بر افزایش توان موشکی کشور در مقابله با تهدیدات نظام سلطه، گفت: توان موشکی کشور باید افزایش یابد چراکه عوامل منطقه ای نظام سلطه با این نوع ادبیات و عملیات سرجایشان می نشینند.

,

خدامی با اشاره به تاسیس اتحادیه اروپا در تهران، گفت: به دلیل پیوستگی سیاستهای اروپا با آمریکا و سایر ادله مقبول که ناشی از عملکرد اروپا در قبال ایران اسلامی است، باید مسئولین احتیاط و دور اندیشی بیشتری در خصوص تاسیس اتحادیه اروپا در تهران داشته باشند.

,

وی به لزوم توجه به سیره و سنت محمدی(ص) اشاره و خاطر نشان کرد: سنت و سیره محمدی می تواند منجر به وحدت، همبستگی دنیای اسلام و همه نیروهای انقلابی، فرهنگی و مردم و مسئولان شود تا دشمنان بیشتر ناامید شوند.

,

تقدیر از فعالان برگزاری محافل دینی و مذهبی در هیئات حسینی در ایام محرم و صفر، هفته کتاب و کتابخوانی، گرامیداشت شب اول ربیع الاول و لیله المبیت و گرامیداشت سالروز آزادی سوسنگرد از دیگر محورهایی بود که امام جمعه تفرش به آنها اشاره کرد.

,

خدامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه، تواضع را یکی از نشانه های متقین برشمرد و گفت: مشی تنها اشاره به راه رفتن ظاهری ندارد بلکه معنای آن معنای کلی است و شامل همه رفتارهای متقین می شود که همراه با تواضع است. یعنی سلوک فردی، اجتماعی و مدیریتی فرد باتقوا آمیخته با تواضع است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه