اخبار داغ

رییس اداره اوقاف شهرضا خبر داد:

مساجد وقفی شهرضا سنددار می‌شوند

مساجد وقفی شهرضا سنددار می‌شوند
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: یکی از مهمترین موقوفات شهرستان مساجد و حسینیه ها و تکایا هستند که باید سنددار شوند به همین منظور اقدامات اجرایی در این زمینه انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛حجت الاسلام رضا ابراهیمی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا، بیان کرد: وقف یکی از بهترین انواع صدقات جاریه است که سبب ماندگار شدن نام و مال افراد خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی ادامه داد: موقوفات زیادی در شهرضا وجود دارد که یکی از مهمترین آنها موقوفه شاهنظر است که برای آستان امامزاده شاهرضا وقف شده است.

,

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: بر اساس آخرین آمار موجود در شهرستانهای شهرضا و دهاقان 774 موقوفه وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها در شهرستان شهرضا قرار دارد.

,

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: از مجموع موقوفات شهرستان 663 موقوفه متصرفی است که تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود و 11 عدد هم غیرمتصرفی است.

,

وی ادامه داد، مجموع رقبات شهرستان نیز دو هزار و 995 عدد است که از این تعداد یکهزار و 931 عدد متصرفی و 986 عدد غیرمتصرفی هستند.

,

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا، بیان کرد: در دو شهرستان شهرضا و دهاقان مجموعا 17 بقعه متبرکه وجود دارد که از این تعداد 13 عدد در شهرضا و چهار عدد در دهاقان قرار دارد.

,

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: در سامانه جامع مساجد کشور 310 مسجد، 33 حسینیه و 12 تکیه به نام شهرستان شهرضا به ثبت رسیده است.

,

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 76 سند مالکیت برای اوقاف شهرستان شهرضا اخذ شده و این در حالی است که شمار موقوفات سنددار این شهرستان تا پایان سال به 50 درصد شمار موقوفات خواهد رسید.

,

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: در دهه وقف امسال 9 نفر از مبلغان مذهبی به مناطق مختلف اعزام و برای تبیین فرهنگ وقف تبلیغ می کنند.

,

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: در سال جاری دو موقوفه جدید در شهرستان به ثبت رسیده است که یکی از انها یک باب منزل ویژه حوزه علمیه امام صادق(ع) و دیگری یک مسجد و مجموعه فرهنگی قرآنی است.

,

وی گفت: از مجموع 774 موقوفه شهرستان تعداد 461 موقوفه دارای سند ملکیت و 202 موقوفه نیز فاقد سند هستند این در حالی است که یکی از مهمترین موقوفات شهرستان نیز مساجد و حسینیه ها و تکایا هستند که باید سنددار شوند به همین منظور اقدامات اجرایی در این زمینه انجام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه