اخبار داغ

گزارشی از خطبه های نمازجمعه در لرستان؛

هر اقدام عربستان علیه ایران، باعث نابودی آل سعود می شود / دولتمردان بجای بازی های سیاسی به زلزله زدگان کمک کنند

هر اقدام عربستان علیه ایران، باعث نابودی آل سعود می شود / دولتمردان بجای بازی های سیاسی به زلزله زدگان کمک کنند
خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به یاوه گویی های وزیر امور خارجه سبک مغز عربستان مبنی بر این که در برابر ایران صبرشان به سر رسیده است، گفت: هر اقدامی در منطقه انجام شود، باعث نابودی آل سعود می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای الغدیر خرم‌آباد، ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)،شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)،با بیان این که پیامبر(ص) در مهربانی و محبت اسوه والگو بوده است،گفت: همه ما باید از ایشان درس بگیریم چراکه همه سیره و سنت‌های پیامبر(ص) لازم‌الاجراست و پیروی از آن‌ها برای جامعه ما ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , سفیر افلاک,

 

,

وی، بمباران و نسل‌کشی مسلمانان یمن توسط عربستان را بزرگترین جنایت دانست و گفت: داعش در سوریه پا به فرار گذاشته و عربستان هم لبنان را تحت فشار قرار داده است و مجامع بین‌المللی نیز هیچ چیزی نمی‌گویند.

,

 

,

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به یاوه گویی های وزیر امور خارجه سبک مغز عربستان مبنی بر این که در برابر ایران صبرشان به سر رسیده است، گفت: هر اقدامی در منطقه انجام شود، باعث نابودی آل سعود می شود.

,

 

,

آیت الله میرعمادی با اشاره به  آمار صدمات مصیبت غمبار زلزله غرب کشور اظهار داشت: این اتفاق بسیارغمناک بود اما پیام رهبرمعظم انقلاب سبب ایجاد التیام شد و بلافاصله دولت و ملت بسیج شده و به مردم زلزله‌زده کمک کردند.

,

 

,

وی،زلزله را یک آزمون برای صبر و تحمل عنوان کرد و گفت:مردم ما در این آزمایش بسیار خوب کمک کردند و مردم لرستان نیز انصافا سخاوتمندانه به میدان آمده و کمک‌های نقدی و غیرنقدی فراوانی را برای کرمانشاه فرستادند.

,

 

,

امام جمعه خرم آباد با اشاره به تخریب ۳۱ هزار واحد مسکونی در این حادثه  تصریح کرد: دولت به تنهایی از عهده جبران خسارت‌ها برنمی آید،زلزله‌زدگان اکنون نیازمند چادر، پتو و کمک‌های نقدی هستند مردم ولایت‌مدار لرستان، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای آسیب‌دیدگان دریغ نکنند.

,

 

,

آیت الله میرعمادی با اشاره به26 آبان ماه سالروز آزادسازی سوسنگرد و نقش برجسته مقام معظم رهبری در آن رویدادمهم،خاطرنشان کرد: مقاومت، ولایت‌مداری، بصیرت و دشمن‌شناسی از مهم ترین درس های آن عملیات است.

,

 

,

اجرای قوانین مقاوم سازی بناها ضعیف است/ شعارها برای مقاوم سازی فراموش نشود

, اجرای قوانین مقاوم سازی بناها ضعیف است/ شعارها برای مقاوم سازی فراموش نشود ,

حجت الاسلام "حسن ترابی" امام جمعه بروجرد در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به زلزله اخیر غرب کشور گفت:436 نفر در این زلزله جان باختند و هزاران نفر مصدوم شدند و خسارت مالی شدید را به همراه داشت و جاماندگان این حادثه علاوه بر غم از دست دادن عزیزان خود در شرایط بدی به سر می برند.

,

 

,

خطیب جمعه بروجرد تصریح کرد: تا کنون زلزله قابل پیش بینی نبوده است و می توان با اقدامات پیشگیرانه از خسارت آن بکاهیم، با مقاوم سازی، آموزشها و ایجاد آمادگی می توان در برابر این حوادث خسارت مالی و جانی را کاهش داد.

,

 

,

به گفته وی تا کنون کار عمده ای برای مقاوم سازی بناهای روستایی نشده گرچه قوانین زیادی وجود دارد اما در اجرا مشکلاتی وجود دارد و کنترل های لازم برای بناها ضعیف است و اکثر شهرها با مشکل بافت فرسوده مواجه هستند و ساختمان های جدید هم سست و نامقاوم هستند و با یک زلزله این بناها فرو می ریزند و با هر زلزله مقاوم سازی ابنیه ها موضوع روز محافل است و شعارهایی داده می شود اما مدتی بعد مدیران این موضوع را فراموش می کنند.

,

 

,

حجت الاسلام ترابی با اشاره به عدم استاندارد برخی مصالح ساختمانی گفت: نظارت جدی وجود ندارد و بیشتر مهندسین ناظر به وظایف خود عمل نمی کنند و هم دولت و دولتمردان باید به این مسئله بپردازند و هم خودمان باید تلاش کنیم.

,

 

,

وی بیان کرد: همبستگی ملی را در این روزها می بینیم و دولت و ملت بعد از زلزله غرب کشور به صحنه آمدند و به یاری زلزله زدگان شتافتند و مرحله امداد و نجات و اسکان به خوبی انجام شد و مردم به خوبی کمک کردند.

,

 

,

 دولتمردان بجای بازی های سیاسی به زلزله زدگان کمک کنند

,  دولتمردان بجای بازی های سیاسی به زلزله زدگان کمک کنند,

حجت الاسلام محمد علی ارزنده  درخطبه های نماز جمعه این هفته  ظهر ضمن عرض تسلیت  بمناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) وشهادت امام حسن (ع)، امام رضا (ع) وهمچنین عرض تسلیت برای  جانبختگان حادثه تلخ زلزله استان کرمانشاه گفت : همه انسانها باید از حوادث  درس عبرت بگیرند چرا که همه ما در فقر مطلق بسر می بریم وهمیشه درمعرض هزاران حوادث قرار داریم.

,

 

,

وی ادامه داد: عده ای از افراد در مناطق زلزله زده که اعضای خانواده خود را ازدست داده با این همه مصیبت در صحبتهای خود اظهار می کنند که راضی به رضایت خداوند هستند و حتی زنی که  از زیر آور نجات پیدا کرده نگران حجابش است این نمونه ها  نشان دهنده اوج  بزرگی ومتدین بودن مردم این مناطق می باشد.

,

 

,

 خطیب نماز جمعه الیگودرز ضمن قدردانی از کمک های مردم وخیرین شهرستان به زلزله زدگان گفت:طبق گزارش سازمان هواشناسی چند روز آینده شاهد بارش در مناطق زلزله زده هستیم و وظیفه همه ماست که برای هموطنان هر گونه کمک مادی در حد توان  انجام دهیم ویا  لوازم و امکاناتی که نیاز دارند به مراکز جمع آوری اهدانماییم.

,

 

,

حجت الاسلام ارزنده اضافه کرد:متاسفانه دولت برای حیات دو تیم فوتبال  کمک ۱۰۰‌ میلیارد تومانی می کند ولی برای حیات مردم  زلزله زده ای که در مقابل دشمنان ایستادند و حماسه ها خلق کردند هیچگونه اعتباری در اختیار مسوولین  قرار نمی دهد تا بتوانند به حادثه دیدگان  کمک نمایند و نشان از نگاه تبعیض آمیز دولت به بحرانها است.

,

 

,

امام جمعه الیگودرزبیان کرد: متاسفانه برخی  اعلام می کنند که زلزله را نباید سیاسی کنیم  ولی خود بجای کمک به مردم بازیهای سیاسی راه می اندازند.

,

 

,

حجت الاسلام ارزنده گفت: بر اساس آمار تنها دو نفر در واحدهای مسکن مهرجان خود را ازدست داده اند ولی عده ای با راه اندازی بازیهای سیاسی بدنبال مقصرنشان دادن دولت های قبل هستند این در حالی است که دولتمردان  بیمارستانی را که در سال جاری افتتاح نمودند و در زلزله بصورت صد در صد آن را تخریب کرد پیمانکاران را مقصر می دانند.

,

 

,

وی به خدمات وتلاش های نیروهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در امدادرسانی به زلزله زدگان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر نیروهای نظامی وامدادی در منطقه نبودند معلوم نبود که حادثه دیدگان چگونه وضعیتی داشتند دولتمردان بجای  بازیهای سیاسی  به فریاد زلزله زدگان برسند.

,

 

,

بیشترین کمک های مردمی لرستان به مناطق زلزله زده مربوط به شهرستان دلفان بوده است/ ولنگاری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان موج می زند

, بیشترین کمک های مردمی لرستان به مناطق زلزله زده مربوط به شهرستان دلفان بوده است/ ولنگاری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان موج می زند,

حجت الاسلام جمیاری امام جمعه شهرستان دلفان در خطبه دوم نماز جمعه  این هفته به مصیبت زلزله اخیر در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان شهرستان دلفان در امر کمک رسانی به مردم زلزله زده یک کاری جهادی را انجام دادند و با اینکه مردم منطقه ما در محرومیت به سر می برند ، اما بنا بر اخبار واصله بیشترین کمک های مردمی استان لرستان مربوط به شهرستان دلفان بوده است و این جای تقدیر دارد.

,

 

,

وی افزود: مشکلات مردم زلزله زده همچنان ادامه خواهد داشت و با توجه به فرا رسیدن فصل سرما از مردم شریف دلفان تقاضا دارم که کمک های خود را تا ساخت یک سرپناه برای این عزیزان همچنان ادامه دهند.

,

 

,

حجت الاسلام جمیاری ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که بهترین راه برای رساندن کمک های خود به مناطق زلزله زده تحویل آنان به دستگاه های مربوطه همچون سپاه ، هلال احمر و... است زیر این ارگان ها شناخت بهتری نسبت به آن مناطق دارند و مطمئنا کمک های مردمی با عدالت بیشتری توزیع خواهد شد.

,

 

,

وی افزود: همدلی و همکاری دولت، ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر و... در این بحران برای همه مردم نمایان شد و این جای شکر دارد و جالب اینجاست که وقتی ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا قصد ارسال کمک به زلزله زدگان را داشتند وزارت خزانه داری آمریکا مانع آن شد و مبلغ جمع آوری شده را بلوکه کرد و در اینجا نیز بار دیگر دشمنی آمریکا با ملت ایران نمایان شد.

,

 

,

امام جمعه نورآباد به شهادت یک سرباز مرزبان دلفانی اشاره کرد و اظهار داشت: 8 مرزبان غیور کشورمان هفته گذشته شهید شدند که شهید حسین زاده از اهالی شهرستان ما بود که در شهر کوهدشت به خاک سپرده شد و باید ما خود را مدیون این شهداء بدانیم.

,

 

,

حجت اسلام جمیاری در ادامه سخانان خود به مشکلات شهرستان دلفان اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی شهرستان در هفته گذشته با موتورسیکلت های مزاحم به شدت برخورد کرد که جای تقدیر دارد و امیدواریم که این اقتدار همچنان ادامه داشته باشد.

,

 

,

وی در پایان با اشاره به ولنگاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان گفت: به مدیر کل اداره ارشاد تذکر دادم که چرا اداره این شهرستان در ماه محرم و صفر هیچ حرکت معنوی را انجام نداده است؟  چه حرکت اسلامی را این اداره انجام داده است؟ این اداره به تغییر و تحول نیاز دارد و اگر قرار است این اداره به این روال حرکت کند این شهرستان اصلا نیازی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.

,

 

,

دولتمردان وعده های خود به زلزله زدگان را عملی سازند/ بسیج خار چشم دشمنان است

, دولتمردان وعده های خود به زلزله زدگان را عملی سازند/ بسیج خار چشم دشمنان است,

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: آنچه پیامبر گرامی اسلام در طول حیاتشان بر آن تاکید داشتند، حفظ وحدت بود.

,

 

,
وی افزود: امروز نیز حفظ وحدت باید سرلوحه امور باشد و نباید وحدت را فدای منافع حزبی و سیاسی کرد و باید همچون سیره نبی مکرم اسلام(ص)، بر اصول و ارزش ها ثابت قدم باشیم.
,
 
,
 
,
خطیب جمعه الشتر ضمن تشکر از ابراز همدردی مردم ایران اسلامی با زلزله زدگان کرمانشاه، گفت: مردم ایران و نهادهای حکومتی در روزهای اخیر، صحنه های زیبایی از همبستگی و وحدت را به نمایش گذاشتند.
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: البته در این میان، معاندین و دشمنان درصدد اختلاف افکنی و شیطنت بودند اما مردم ایران و همه دستگاه ها و نهادهای حکومتی با حفظ روحیه اتحاد اجازه توطئه افکنی به دشمنان را ندادند چرا که می دانند، دشمنان خیر و صلاح ملت را نمی خواهند و همواره به دنبال منافع شیطانی خود بوده اند.
,
 
,
 
,
امام جمعه الشتر با تاکید بر اینکه دولتمردان بایستی وعده های خود به مردم کرمانشاه را عملی سازند، بیان داشت: اکنون وقت دعواهای سیاسی نیست؛ مردم از دعواهای سیاسی خسته شده اند لذا اگر کسی مدعی دلسوزی مردم است باید صادقانه در راه خدمتگزاری به مردم قدم بردارد و گره ای از کار آنان را بگشاید.
,
 
,
 
,
وی ضمن تبریک هفته بسیج، این نیرو را خار چشم دشمنان نام برد و گفت: روحیه بسیجی برگرفته از روحیه حضرت ابراهیم بت شکن است که با اخلاص در راه خدای متعال، نمادهای شرک و شیطانی را از بین برد و راه سعادت را روشن ساخت.
,
 
,
 
,
حجت الاسلام موسوی افزود: امروز بسیج هر جا که احساس تکلیف نماید، حضور دارد همچنانکه در هشت سال دفاع مقدس جانانه به میدان آمد و از کشور دفاع کرد.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه بسیج پایگاهی مطمئن برای دفع توطئه های دشمنان است، ادامه داد: امنیت امروز جامعه مدیون وجود روحیه بسیج است لذا دشمنان از وجود بسیج و روحیه بسیجی ناراضی هستند.
,
 
,
 
,

مسئولان با مدیریت جهادی مشکلات زلزله زدگان کرمانشاه مرتفع کنند/عربستان به دنبال شیطنت در منطقه است

حجت الاسلام محمد سوری امام جمعه پلدختر در خطبه های نماز جمعه  این شهرستان با اشاره به زلزله بزرگ اخیر در کرمانشاه اظهار داشت: مسئولان با مدیریت جهادی ،سریع وجامع  به وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه از لحاظ امنیتی،خدماتی  و اورژانسی رسیدگی کنند.

 

وی با تسلیت این ضایع دردناک به خانواده های داغدار بیان کرد:ملت ایران اسلامی در حرکتی بی نظیر پس از اعلام نیازمندی به یاری هموطنان آمدند و همدردی خود را با کمک های نقدی و غیر نقدی اعلام کردند.

 

امام جمعه پلدختر با قدردانی از نهادهای متولی که از همان ساعات اولیه در منطقه حضور پیدا کردند افزود: بنا بر اطلاعاتی میدانی از کرمانشاه، آسیب دیدگان به پتو، پوشاک و مواد غذایی مانند برنج، حبوبات و روغن نیاز دارند که مسئولین باید برنامه ریزی کنند این کمک ها از طریق مجاری قانونی به دست زلزله زدگان برسد.

 

حجت الاسلام سوری با بیان اینکه هرچند عمق این حادثه زیاد و بسیار سنگین و تاسف بار بود افزود:اما ملت ایران اسلامی با انسانیت، وحدت و نوع دوستی مردم در این حادثه به دنیا نشان دادند که این ملت در هر برهه ای پشت سرهم هستند.

 

وی با بیان اینکه سرما وبارندگی در راه است گفت:مسئولان برای اسکان موقت زلزله زدگان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

امام جمعه پلدختر در بخش دیگری از سخنان خود به استعفای حریری نخست وزیر لبنان اشاره کرد و گفت:عربستان با این سناریوسازی جدید قصد آشوب در منطقه را دارد.

 

سوری تاکید کرد: عربستان و رژیم صهیونیستی بدنبال این هستند محبوبیتی که حزب الله لبنان در میان تشیع وسنی پیدا کرده را کم رنگ کنند.

 

وی با تاکید براینکه مسئولان کشور باید آمادگی کامل در برابر یاوه گویی های عربستان و رژیم صهیونیستی داشته باشند یادآورشد: مسئولان نظامی و انتظامی کشور ما باید هوشیار نیرنگ های دشمنان نظام باشند تا دشمن جرات تعرض نداشته باشد.

انتهای پیام/

,

مسئولان با مدیریت جهادی مشکلات زلزله زدگان کرمانشاه مرتفع کنند/عربستان به دنبال شیطنت در منطقه است

, مسئولان با مدیریت جهادی مشکلات زلزله زدگان کرمانشاه مرتفع کنند/عربستان به دنبال شیطنت در منطقه است,

حجت الاسلام محمد سوری امام جمعه پلدختر در خطبه های نماز جمعه  این شهرستان با اشاره به زلزله بزرگ اخیر در کرمانشاه اظهار داشت: مسئولان با مدیریت جهادی ،سریع وجامع  به وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه از لحاظ امنیتی،خدماتی  و اورژانسی رسیدگی کنند.

,

 

,

وی با تسلیت این ضایع دردناک به خانواده های داغدار بیان کرد:ملت ایران اسلامی در حرکتی بی نظیر پس از اعلام نیازمندی به یاری هموطنان آمدند و همدردی خود را با کمک های نقدی و غیر نقدی اعلام کردند.

,

 

,

امام جمعه پلدختر با قدردانی از نهادهای متولی که از همان ساعات اولیه در منطقه حضور پیدا کردند افزود: بنا بر اطلاعاتی میدانی از کرمانشاه، آسیب دیدگان به پتو، پوشاک و مواد غذایی مانند برنج، حبوبات و روغن نیاز دارند که مسئولین باید برنامه ریزی کنند این کمک ها از طریق مجاری قانونی به دست زلزله زدگان برسد.

,

 

,

حجت الاسلام سوری با بیان اینکه هرچند عمق این حادثه زیاد و بسیار سنگین و تاسف بار بود افزود:اما ملت ایران اسلامی با انسانیت، وحدت و نوع دوستی مردم در این حادثه به دنیا نشان دادند که این ملت در هر برهه ای پشت سرهم هستند.

,

 

,

وی با بیان اینکه سرما وبارندگی در راه است گفت:مسئولان برای اسکان موقت زلزله زدگان اقدامات لازم را انجام دهند.

,

 

,

امام جمعه پلدختر در بخش دیگری از سخنان خود به استعفای حریری نخست وزیر لبنان اشاره کرد و گفت:عربستان با این سناریوسازی جدید قصد آشوب در منطقه را دارد.

,

 

,

سوری تاکید کرد: عربستان و رژیم صهیونیستی بدنبال این هستند محبوبیتی که حزب الله لبنان در میان تشیع وسنی پیدا کرده را کم رنگ کنند.

,

 

,

وی با تاکید براینکه مسئولان کشور باید آمادگی کامل در برابر یاوه گویی های عربستان و رژیم صهیونیستی داشته باشند یادآورشد: مسئولان نظامی و انتظامی کشور ما باید هوشیار نیرنگ های دشمنان نظام باشند تا دشمن جرات تعرض نداشته باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه