اخبار داغ

امام جمعه فریمان:

آمریکا به دنبال جنگ داخلی در لبنان است

آمریکا به دنبال جنگ داخلی در لبنان است
امام جمعه فریمان گفت: آمریکا وقتی دید حریری نتوانست خواسته های آن‌ها را محقق کند و از طرفی انسجام در لبنان بالا گرفت و اتحاد و همگرایی بیشتر بین حزب الله البنان، میشل عون، گروه 14 مارس و هشت مارس ایجاد شد تعجب کردند و درصدد جنگ داخلی در لبنان برآمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، امام جمعه فریمان شب گذشته در مراسم همایش یاوران وقف که همزمان با شام قریبان وفات پیامبر اکرم(ص) در مصلای نماز جمعه بجستان برگزار شد به جایگاه پیامبران پرداخت و پیامبراسلام الگویی برای پیامبران دانست و اظهار کرد: خداوند متعال ۱۲۴ هزار پیامبر برای هدایت مردم کره خاکی فرستاد از این مقدار ۳۱۳ نفر آن شاخص تر و از این ۳۱۳ پیامبر پنج نفر آن دارای شریعت وکتاب بودند که به آنها پیامبران اولوالعزم گفته میشود و در بین این پنج پیامبر یک پیامبر از همه شاخص تر بود و آن پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

حجت الاسلام محمدحسین ایزدی ادامه داد: پیامبر اسلام در قرآن به عنوان یک اسوه، الگو و مقتدا اشاره شده است و این پیامبر که عصاره همه پیامبران خداوند است برای بعد خودشان نگرانی هایی داشتند و این نگرانی ها نازل به امروز ماست، مایی که افتخار مسلمانی داریم.

,

 

,

وی افزود: پیامبر از دو چیز ابراز نگرانی کرد  که آینده معنویی مسلمانان  را به خطر می اندازد، اولین نکته انسان به دنبال احساسات زود گذر است، هوای نفس، دشمن بزرگی برای انسان هاست و هرچی درگیر ان شویم بیشتر مار ا به خود خواهد کشید و  دومین نکته که یک آسیب جدی و جوانان ما را مورد تهدید قرار داده است همین احساس گرایی است که پیامبر ما را از آن پرهیز داشتند.

,

 

,

امام جمعه اسبق بجستان ضمن تاکید به شناخت دشمن تصریح کرد: در قدم اول باید دشمن شناس باشیم و هوای نفس را بشناسیم، پیامبر(ص) میفرمایند؛ بدانید بزرگترین دشمنتان هوای نفس است. هوای نفس دشمن درونی است، با دشمن برونی که شیطان باشد هم صدا و با یک هدف کار میکنند و هدفشان این است که سعادت را از انسان بگیرند و جایگاهشان را تنزل دهند. انسانی که گل سر سبد هستی و اشرف مخلوقات است.

,

 

,

ایزدی ادامه داد: گام دوم و بعد از دشمن شناسی باید برویم و پناهنده خداوند شد و از خدا خواست تا در مواجه با این نفس پیروز شویم، و در مرحله آخر تربیت و مهار کردن نفس است، برای مهار کردن نفس چهار مرحله وجود دارد؛ مرحله اول مشارطه، وقتی انسان به درجه خودشناسی رسید و به خود از منظر خویش نگریست،نه از منظر دیگران، چون خداوند به همه لطف دارد و بدی های ما را به دیگران نشان نمی‌دهد و مشکلات خود را ببینیم و برای این مشکلات برنامه ای بریزیم.

,

 

,

وی به کوتاهی عمر پرداخت و از زود گذری آن گفت و افزود: مشارطه یعنی از همین الان برنامه ای برای خود تنظیم کنیم، ماه صفر تمام شد و اقدامات خیری که انجام داده ایم در ماه بعد این کارهای را افزایش دهیم و شرط کنیم؛ موسی ابن جعفر(ع) فرموند؛ چهار نکته را در مشارطه فراموش نکنید، ارتباط با خداوند، توجه به مادیات دنیا، ارتباط با دوستان و خویشان و لذت های مشروع. بعد از گام اول که مشارطه است به گام دوم مراقبه میرسیم یعنی بعد از مشارطه مراقبت کردن است و باید خودمان از خودمان مراقبت کنیم، سوم محاسبه است و حساب کتاب کند و به حساب خودمون برسید قبل از اینکه به حسابتون برسند، چهارم  ماخذه است و اگر بیراهه رفتیم خودمان را ماخذه کنیم، شهید رجایی عهد کرده بود نماز اول وقت بخوند و اگر به تاخیر انداخت خودش ماخذه میکرد و برای تنبیه خودش فردای آن روز را روزه میگرفت.

,

 

,

امام جمعه فریمان به محاسن وقف پرداخت و اذعان کرد: یکی از بزرگترین خطاهای انسانها حُب دنیا است و انسانهای واقف لذت دل بستگی از مال دنیا را از خودشان دور کردند و نشان میدهند حب دنیا ندارند، پیامبر فرموند انسانها از دنیا میروند ارتباط با دنیا قطع میشود؛ اما سه دسته هستند که هرگز نمی میرند، یعنی ارتباطشون با ذنیا قطع نمیشود  و از دنیا به حسابشون ثواب میرود،کسی که از خود اثر فرهنگی، تربیتی برجا بگذارد، کتابی یا نصیحتی برجا بگذارند دوم کسانی که صدقات جاریه بدهند" با افتخار می توان گفت در این منطقه کم واقف نیست" سوم فرزند صالحی که دعای خیر برای پدر و مادر به دنبال داشته باشد.

,

 

,

ایزدی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هفته بسیج پرداخت و اذعان کرد: بسیجی یک فرهنگ است که اگر خواسته باشی او را تعریف کنید باید بنویسیم پیشرو بودند در همه عرصه های فرهنگی، امروز به برکت این تفکر است آمریکایی که یک روزی چنگ و دندان نشون میداد کشورها به جای خود می نشستند، امروز یکی پس از دیگری توطئه هایش برملا می شود، در جنگ هشت ساله دقت کنید حضور آمریکایی هایی در عراق که باعث تنفر امریکایی در عراق شد، داعش  را پرورش دادند و آوردند که الحمدالله، طومار داعش هم در حال برچیدن است، کردستان عراق مطرح شد و دنبال توطئه در آنجا بودند که آن هم ختم به خیر شد.

,

 

,

امام جمعه فریمان خاطر نشان کرد: آمریکا اخیرا هم آمدند در سوریه وقتی دیدند حریری نتوانستند خواسته های آن‌ها را اعمال کند  به دنبال تفرقه بودند دیدند سالهای اخیر یک همگرایی بیشتر بین حزب الله البنان و آقای میشل عون و گروه ۱۴ مارس و هشت مارس ایجاد شد  تعجب کردند و گفتند لبنایی که ما به دنبال این بودیم که با سوریه قطع ارتباط کند یک روز قبل از اینکه اقای سعد حریری برود به عربستان سفیر لبنان در سوریه معرفی میشود تمام اینها بحثشون این بود که با این اتفاقات یک جنگ داخلی در لبنان راه بیافتند و لطف خداوند بر این شد تا مردم لبنان و حزب الله و دیگر گروه آن  به ترفند امریکایی ها توسط سعودی ها پی بردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه