اخبار داغ

کاهش نیاز کشور به واردات روغن خوراکی باکاشت ۹۰۰ هکتاری کلزا در رودان +تصویر

کاهش نیاز کشور به واردات روغن خوراکی باکاشت ۹۰۰ هکتاری کلزا در رودان +تصویر
کاشت ۹۰۰ هکتاری دانه ها روغنی کلزا در شهرستان رودان مقدار واردات روغن خوراکی از خارج از کشور را کاهش خواهد داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز؛ کلزا گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و رطوبتی ودرمناطق معتدله رشد می کند و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی می باشد ویکی از با کیفیت ترین دانه های روغنی به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودان نیوز,

روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول و همچنین درصد بسیار پایین اسید اروسیک، از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است و بین ارقام و در شرایط مختلف، تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می شود.

,

دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست می باشد که محل رویش این گیاه در ابتدا در کرانهٔ شرقی دریای مدیترانه بوده ، گر چه استفاده از آن، سابقه ای بسیار طولانی داشته است و کلزا نیز مانند سایر گیاهان دیگر مورد حمله و خسارت آفات و بیماری های مختلف قرار می گیرد که شدت و ضعف آن  در مناطق گوناگون متفاوت می باشد.

,

در هر هکتار بیش از ۲ هزار ۵۰۰ کیلو کلزا برداشت می کنم

, در هر هکتار بیش از ۲ هزار ۵۰۰ کیلو کلزا برداشت می کنم, در هر هکتار بیش از ۲ هزار ۵۰۰ کیلو کلزا برداشت می کنم,

غلامرضا انباز کشاورزی که به کاشت کلزا در منطقه ماشنگی بخش رودخانه رودان مشغول است در گفت و گو با خبرنگار رودان نیوز گفت: کلزا یکی از محصولاتی است که در کشور نیاز به آن احساس می شود و با توجه به تولید روغن توسط این محصول در واقع ما در تولید روغن خوارکی فعالیت داریم.

, رودان نیوز,

وی افزود : هر ساله بیش از ۶۰ هکتار از زمین های کشاورزی خود را به کاشت کلزا اختصاص می دهم و با بهره گیری از مشاوره کارشناسان خبره جهاد کشاورزی در کاشت این محصول موفق عمل کرده ایم و محصولی با کیفیت را با توافق نامه خرید تضمینی به دولت تحویل می دهیم .

,

کشاورز و صادر کننده نمونه استان هرمزگان در ادامه اظهار کرد: مراحل کاشت ،داشت و برداشت این محصول کاملاً ارگانیک بوده و با اعتقاد بر کمک به اقتصاد مقاومتی هر ساله کاشت این محصول ارزشمند را ادامه می دهم چرا که هر چه این محصول در کشور بیشتر کاشت شود نیاز به واردات روغن خوراکی به کشور کاهش پیدا می کند.

,

غلامرضا انباز با تشویق کشاورزان به کاشت این محصول تصریح کرد: به سایر کشاورزان توصیه می کنم به جای کاشت محصولاتی که سطح زیر کشت آنان در شهرستان گسترده و بازار خرید آن کم  به کاشت محصولی مثل کلزا روی آورده که از این طریق به ثبات بازار خرید و فروش کمک کرده اند و از طرفی دیگر محصول آنان توسط دولت به صورت تضمینی خریداری می شود.

,

۹۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی رودان به کاشت کلزا اختصاص دارد

, ۹۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی رودان به کاشت کلزا اختصاص دارد, ۹۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی رودان به کاشت کلزا اختصاص دارد,

عباس مویدی مدیر جهاد کشاورزی رودان در گفت و گو با خبرنگار رودان نیوز گفت: در ۹۰۰ هکتار از مزارع بخش رودخانه رودان بذر کلزا کاشت می شود که در این خصوص با یارانه دولت حدود ۶ هزار کیلو گرم بذر از نوع داخلی و خارجی بین کشاورزان توزیع شده است.

, رودان نیوز ,

وی  افزود: در این سطح زیر کشت در فصل برداشت پی بینی می شود بیش از ۱۵۰۰ تن محصول کلزا از مزارع بخش رودخانه برداشت شود و شهرستان رودان با حمایت کشاورزان خوشبختانه رتبه اول را در سطح استان را به خود در کاشت این محصول ارزشمند و مورد نیاز اختصاص داده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان در ادامه اظهار کرد:کشت محصول کلزا از اوایل آبان ماه آغاز می شود و برداشت آن از نیمه دوم فررودین ماه تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و در فصل نگه داری کارشناسان جهاد کشاورزی به مشاوره های لازم به کشاورزان خواهند پرداخت.

,

عباس مویدی در پایان با بیان اینکه کلزا فقط در بخش رودخانه رودان کاشت می شود خاطر نشان کرد: توزیع بذر یارانه دار و همچنین خرید تضمینی این محصول از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی برای حمایت از از کشت این محصول ارزشمند در سطح شهرستان رودان است.

, , , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه