اخبار داغ

رئیس هیئت قایقرانی بوشهر:

پروژه بزرگترین مجموعه ورزش های آبی در حد کلنگ زنی باقی ماند/ کلنگ آقای وزیر پیش ما جا ماند

پروژه بزرگترین مجموعه ورزش های آبی در حد کلنگ زنی باقی ماند/ کلنگ آقای وزیر پیش ما جا ماند
رئیس هیئت قایقرانی بوشهر در ادامه افزود: متاسفانه وزیر کشور کلنگ بزرگترین مجموعه ورزش های آبی خاورمیانه یا ایران را زد و رفت و از آن لحظه تا کنون هیچ کاری انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی زارعی رئیس هیئت قایقرانی بوشهر در گفت و گو با سپاس؛  با اعلام روند رو به رشد این هیئت گفت: در بندر گناوه کمیته روئینگ در حال فعالیت است و انشاء الله در آینده‌ای نزدیک کمپ قایق‌های روئینگ خود را در بندر گناوه مستقر خواهیم کرد. بندر امام حسن در شهرستان دیلم نیز پایگاه استعدادیابی کمیته بادبانی ما هست که در آنجا نیز فعالیت خوبی در حال انجام است. در آینده‌ای نزدیک در شهرستان دشتستان رشته کاناپلو را راه‌اندازی خواهیم کرد و در بندر دیر و عسلویه نیز به‌زودی کمیته آب‌های آرام ما فعال خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

زارعی در خصوص پیشینه فعالیت‌های هیئت قایقرانی استان تصریح کرد: قبل از 2 سال اخیر به مدت 9 سال به عبارتی از سال‌های 85 تا 94 هیئت قایقرانی هیچ‌گونه فعالیتی نداشته و هیچ‌گونه باشگاهی تأسیس و تیمی به مسابقات اعزام نشده است. زمانی که ما هیئت را به دست گرفتیم تنها یک دفتر اندیکاتور به ما دادند و هیچ‌چیزی در اختیار نداشت. اما اکنون در شهر و استان بوشهر چیزی حدود 10 باشگاه فعال است. تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون قایقرانی، این هیئت و منطقه ویژه انرژی پارس امضا و با توافقی که با وزارت نفت خواهد شد، هیئت قایقرانی پیشرفت خوبی خواهد داشت.

,

وی در خصوص فعالیت‌های سال‌های اخیر این هیئت اظهار داشت: در این 2 سالی که زمام امور را به دست گرفتیم، از پایه شروع کرده و در استعدادیابی‌های خود حدود 250 ورزشکار دختر و پسر را شناسایی کردیم اما به دلیل کمبود امکانات ما نمی‌توانیم این افراد را جذب کنیم. ماقبل از این 10 تا 12 سال مدال‌های متعدد داشتیم، اما بعدازاین مدت‌زمان مدال آقای زنده پی اولین مدال به‌دست‌آمده از مسابقات آسیایی به شمار می‌رود.

,

رئیس هیئت قایقرانی استان بوشهر در خصوص آتش‌سوزی اخیر در این هیئت گفت: در هیئت قایقرانی تعدادی از افراد حضور داشتند که سنگ‌اندازی می‌کردند و نمی‌گذاشتند هیئت راه رو به رشد خود را پیش بگیرد. با آمدن آقای حسینی آن افراد را اخراج و شهرستان‌ها و کمیته‌های خود را فعال کردیم. در آن زمان یک نوع حس حسادت نسبت به دست آوردهای ما بود.

,

آتش‌سوزی کاملاً عمدی بود زیرا ما مقداری بنزین و بشکه پیدا کردیم که دال بر عمدی بودن این قضیه دارد. ما پیگیری‌هایی از طریق اطلاعات سپاه امام صادق و پلیس آگاهی داشتیم و هم‌اکنون نیز پیگیر این موضوع هستیم. متأسفانه تاکنون مدرکی به دست نیاورده‌ایم که بدانیم کار چه کسی بوده است. این آتش‌سوزی حدود 300 تا 350 میلیون خسارت داشته است و در آن قایق‌ها، امکانات و دفترهای هیئت در آتش سوخت.

,

زارعی برای دستگیری مسببان این حادثه مسئولان امر را مورد خطاب قرارداد و گفت: ما از مسئولان امنیتی خواهشمندیم این موضوع را بیش‌ازپیش پیگیری کنند زیرا رسانه‌های بیگانه خبر این حادثه را منتشر کرده و بر روی آن مانور دادند. من لازم می‌دانم بگویم که ماموران آگاهی از ما خیلی حمایت و کمک کردند، اما ما دوست داریم ماموران امنیتی و اطلاعاتی نیز پیش‌قدم شوند و به ما کنند. درصورتی‌که مسببان این حادثه مشخص و دستگیر شوند و جبران خسارت شود، پیشرفت هیئت قایقرانی بوشهر جهش 10 ساله خواهد داشت.

,

وی در خصوص مشکلاتی که هیئت قایقرانی استان با آن روبرو شده است به خبرنگار سپاس گفت: هیئت قایقرانی هیچ‌گونه بودجه‌ای در اختیار ندارد که بتواند به کمکی به ورزشکاران بوشهری بکند. ما تنها می‌توانیم برای بلیط ها، ایاب و ذهاب، خوردوخوراک و اسکان بچه‌ها بودجه‌ای را تأمین کنیم. حتی اگر بخواهیم هدیه‌ای برای ورزشکاران در نظر بگیریم باید از جیب شخصی خود مبلغی را جمع کنیم. حقیقتا بچه‌های بوشهر بسیار مظلوم هستند زیرا با کمترین امکانات بهترین نتایج را کسب می‌کنند.

,

وقتی کمپ قایقرانی آتش گرفت ما به همه ارگان‌های دولتی ازجمله استانداری، فرمانداری، اداره بندر، شهرداری، پارس جنوبی و دیگر ارگان‌ها نامه زدیم. اما تاکنون هیچ کمکی به هیئت قایقرانی شده است. وقتی‌که به آن‌ها مراجعه می‌کنیم نیز به ما می‌گویند، هیچ بودجه‌ای در اختیار نداریم.

,

اداره ورزش و جوانان برای رشته‌های دیگر هزینه‌های میلیاردی می‌کند، اما برای رشته قایقرانی حتی یک زمین 200 متری در کنار ساحل برای قایق‌ها اختصاص نمی‌دهد. آن‌ها از ما می‌خواهند این زمین را ما در اختیار آنان قرار دهیم درحالی‌که این وظیفه هیئت قایقرانی نیست زیرا این هیئت نمی‌تواند زمین شخصی در کنار ساحل داشته باشد و حتم زمین باید دولتی باشد.

,

رئیس هیئت قایقرانی بوشهر در ادامه افزود: متأسفانه وزیر کشور وقتی به بوشهر آمد، کلنگ بزرگ‌ترین مجموعه ورزش‌های آبی خاورمیانه یا ایران را زد و رفت و از آن لحظه تاکنون هیچ کاری انجام‌نشده و خود کلنگ وزیر نیز پیش ما مانده است. استاندار قبلی به همراه وزیر در مراسم کلنگ زنی حضور داشته و قول داد که از حمایت خواهد کرد، اما متأسفانه از آن روز تا کنونی هیچ کاری صورت نگرفته است.

,

زارعی در پایان خواهان حمایت جدی مسئولان از این هیئت شد و بیان کرد: از مسئولان می‌خواهم از این رشته مدال‌آور حمایت کنند. این رشته در المپیک بعد از دوومیدانی با 52 مدال بیشترین مدال را به خود اختصاص داده است. دور از انتظار نیست که بچه‌های بوشهر بخواهند در المپیک شرکت کرده و مدال‌های رنگارنگ کسب کنند. اما تنها حمایت مسئولان را می‌خواهیم. ورزشکاران بوشهری همچون محمدجواد ترکی و حامد خدری همه زندگی خود را پای این رشته گذاشتند و مدال‌های رنگارنگ کسب کردند اما درنهایت می‌بینیم که بیکار هستند. ما تنها حمایت مسئولان را می‌خواهیم تا بچه‌ها دلسرد نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه