اخبار داغ

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان:

90درصد مراکز تجمعی در همدان غیر ایمن هستند/ سینماهای غیر ایمن به زودی پلمپ می شوند

90درصد مراکز تجمعی در همدان غیر ایمن هستند/ سینماهای غیر ایمن به زودی پلمپ می شوند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: از یک ماه قبل به سینماهای همدان سه ماه فرصت داده شده تا نسبت به ایمن سازی اقدام کنند و در غیر اینصورت به مراجع قضایی جهت پلمپ معرفی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،حادثه پلاسکو بهانه ای شد که تا مدتی مسؤولین دستگاه های مختلف نسبت به ایمنی و تجهیزات ساختمان ها در موضوعات مختلف حساس شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

درآن زمان مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان متذکر شد که ۹۵درصد مراکز اداری تجاری و تجمعی همدان غیرایمن هستند واین به آن معناست که در هر ساعت و هر هروز امکان وقوع حادثه ای مانند پلاسکو در شهر همدان وجود دارد.

,

 

,

به بهانه اتفاقات غیر مترقبه ای که عمدتا به دلیل سهل انگاری و کم توجهی به مسائل ایمنی صورت می گیرد، به سراغ مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان رفتیم تا در خصوص اقداماتی که در سال جدید برای ایمن سازی مراکز تجمعی صورت گرفته جویا شویم.

,

 

,

محمدرضا بیاناتی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پایش و نظارت بر ایمن سازی مراکز تجاری اداری به صورت مرتب از سوی آتش نشانی همدان انجام می شود اظهار کرد: متأسفانه طی سال جدید اتفاق محسوس و درخور توجهی در ایمن سازی مراکز تجاری اداری که پیشتر غیرایمن عنوان شده بودند صورت نگرفته است.

,

 

,

وی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی همدان حدود ۶ ماه پیش از حادثه پلاسکو اقدام به پایش کلیه مراکز تجاری، اداری، مدارس، اماکن عمومی، پمپ بنزین ها و ... در همدان کرده بود و بر این اساس غیرایمن بودن ۹۵ درصد این مراکز مشخص و مسجّل شد.

,

 

,

هنوز 90 درد مراکز تجمعی همدان غیر ایمن هستند

, هنوز 90 درد مراکز تجمعی همدان غیر ایمن هستند, هنوز 90 درد مراکز تجمعی همدان غیر ایمن هستند,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیان کرد: آنچه در این مدت، در ایمن سازی مراکز مذکور صورت گرفته شاید کمتر از ۵ درصد باشد.

,

 

,

وی با بیان اینکه وظیفه سازمان آتش نشانی در این موضوع پایش، اعلام و ابلاغ اخطار است گفت: آتش نشانی ابزار اجرایی و اهرم فشاری برای اجرای موارد ایمن سازی ندارد البته معاونت محترم دستگاه قضایی استان همدان اعلام کرده است که اگر آتش نشانی به این نتیجه برسد که مواردی غیرایمنی بسیار بالا و مخاطره سازی دارند پلمپ خواهند شد.

,

 

,

بیاناتی افزود: چنانچه ما بخواهیم بر اساس این دستورالعمل دادگستری همدان نسبت به اعلام مراکز غیرایمن جهت پلمپ اقدام کنیم بسیاری از مراکز اداری و تجاری شهر با نگاه تخصصی آتش نشانی باید پلمپ شوند.

,

 

,

 سینماها تنها دوماه با پلمپ فاصله دارند

,  سینماها تنها دوماه با پلمپ فاصله دارند,  سینماها تنها دوماه با پلمپ فاصله دارند,

 وی یادآور شد: در حال حاضر به سینماهای همدان به عنوان مراکز پرتردد و متراکم از جمعیت از یک ماه قبل فرصت داده شده که ظرف مدت ۳ ماه نسبت به ایمن سازی و تجهیز ابزارهای ضد حریق اقدام کنند که اگر انجام نشود به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

,

 

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه اغلب بیمارستان های شهر نیز با استانداردهای آتش نشانی فاصله دارند تبیین کرد: سازمان آتش نشانی همدان پس از بررسی ها و پایش مراکز مختلف، خطرساز بودن و غیرایمن بودن آنها را به مراجع هفت گانه از جمله مرکز مدیریت بحران استان، مدیریت پدافندغیرعامل، رئیس شورای تأمین، دادگستری و ... ارسال کرده است و همه این مراجع از شرایط موجود اطلاع دارند.

,

 

,

وی به لزوم اخذ تأییدیه از آتش نشانی در احداث ساختمان های جدید اشاره و تشریح کرد: ساختمان های جدید الاحداث موظف هستند آنچه آتش نشانی با بررسی نقشه های اولیه از موارد ایمنی به دست آورده در ساختمان لحاظ کنند و در صورتی که کارشناسان این سازمان رأی به اجرای صحیح و کامل موارد ایمنی دهند تأییدیه و پس از آن نقشه پروانه دریافت می کنند.

,

 

,

اصناف در زمان تمدید پروانه ، نسبت به ایمن سازی اقدام کنند

, اصناف در زمان تمدید پروانه ، نسبت به ایمن سازی اقدام کنند , اصناف در زمان تمدید پروانه ، نسبت به ایمن سازی اقدام کنند ,

بیاناتی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد و مالکین ساختمان ها ادوات و تجهیزات ساختمان ها را از مکان مورد تأیید جدا می کنند و یا برخی هشداردهنده ها را مانند هشدار دهنده دود در ساختمان غیرفعال می کنند.

,

 

,

وی اضافه کرد: ما به کلیه اتحادیه های اصناف نیز اعلام کرده ایم در صورت نیاز به تمدید پروانه صاحبان صنف مذکور را ملزم به دریافت تأییدیه آتش نشانی کنند و آمادگی آن را داریم که آموزش های ایمنی را برای هریک از گروه ها و اقشار مختلف مردمی برگزار کنیم.

,

 

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان ضمن تأکید بر غیرایمن بودن مغازه ها و اصناف تجاری متذکر شد: از کلیه صاحبان اصناف و اتحادیه های صنوف مختلف تقاضا داریم حداقل در زمان تمدید پروانه و جواز کسب نسبت به ایمن کردن محل کسب و کار خود بر اساس استانداردهای سازمان آتش نشانی اقدام کنند تا شاهد فجایعی مانند حادثه پلاسکو در همدان نباشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه