اخبار داغ

امام جمعه پردیسان؛

یادواره های شهدا خون تازه ای به رگ های جامعه تزریق می کنند

یادواره های شهدا خون تازه ای به رگ های جامعه تزریق می کنند
امام جمعه پردیسان گفت: یادواره ها خون تازه ای به رگهای جامعه تزریق و جامعه را در دوران بدحالی زنده نگه می دارند که همه ی اینها هم از برکات خون شهداست. زیرا شهید زنده است و این حیات او به جامعه حیات دوباره بخشیده و آن را آباد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قم فردا، رهبر معظم انقلاب در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدا فرمودند: "گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه ای داریم..."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

آری، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان والامقام در دوران هشت سال دفاع مقدس از ضروریات امروز جامعه و وظیفه ی تک تک ماست. چرا که یادآوری رشادت ها و فداکاری های شهدا می تواند به تقویت روحیه شهادت و ایثار در جامعه به خصوص بین جوانان و نوجوانان کمک شایانی کند.

,

امروز هم که یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و ۶ هزار شهید استان قم می باشد، ما بر آن شدیم تا به اهمیت و کارکرد یادواره ها در مواجهه با نسل جوان از حیث فرهنگی، اخلاق و اعتقادی بپردازیم. لذا در همین راستا با حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان به گفتگو نشستیم.

,

همه ی ما مدیون خون شهدا هستیم

, همه ی ما مدیون خون شهدا هستیم,

حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص اهمیت و کارکرد یادواره ها در مواجهه با نسل جوان از حیث فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی اظهار داشت: همه ی ما در پدید آمدن انقلاب، عمق بخشی و ادامه یافتن آن مدیون خون شهدا هستیم.

, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: قرآن نیز از شهدا یاد می کند و در سوره آل یاسین مرتب می گوید: "بیاد بیاور، بیاد بیاور" که این نشان می دهد یادآوری کار بسیار خوبی است و شهدا از جمله عناصر موثری هستند که باید یاد آنها را همیشه زنده نگاه داشت. همچنین خداوند در قرآن می فرماید که به موسی گفتیم مردم را به حوادث و وقایع مهم، پیروزی ها، افتخارات، مفاخر و شخصیت ها یادآوری کن.

,

برگزاری یادواره ها فرهنگ شهادت را زنده نگه می دارند

, برگزاری یادواره ها فرهنگ شهادت را زنده نگه می دارند,

قوامی ادامه داد: لذا ما همیشه باید نسبت به مسئله یادآوری توجه داشته باشیم، چرا که فلسفه یادآوری خود یک الگو سازی موثر است تا نسل جوان بداند که چه کسانی باعث شده اند که او اکنون با عزت و افتخار و در امنیت زندگی کند و این یکی از فلسفه های یادواری شهداست.

,

امام جمعه پردیسان بیان داشت: همانطور که روز عاشورا، تاسوعا، اربعین و در کل زندگانی امام حسین (ع) و سایر ائمه اطهار (ع) را بر روی منبرها به یاد مردم می آوریم و از آنها یاد می کنیم و همین یادآوری ها است که فرهنگ شهادت را زنده نگاه می دارد.

,

وی یادآور شد: کارکرد اصلی یادواره ها، یادآوری فرهنگ شهادت و این که به چه علت، چگونه و با چه هدفی باید شهید شد و این شهادت چه تاثیراتی در سطح جامعه خواهد داشت و اصلا شهید چه کسی است و با چه اهدافی به جنگ رفته و خون خود را هدیه می کند.

,

یادواره های شهدا نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می کنند

, یادواره های شهدا نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می کنند,

قوامی ابراز داشت: همچنین یکی از آثار این یادواره ها دلگرمی و احساس عزت است. وقتی که ما می بینیم یک جوان 21 ساله به نام زین الدین یک لشگر را فرماندهی می کند، انسان احساس اعتماد به نفس و عزت می کند و این خود به نسل جوان ما این انگیزه را می دهد که در هر سنی می شود رکورد ها را شکست و قله ها را فتح کرد.

,

امام جمعه پردیسان گفت: یادواره ها و شخصیت برتر یادواره، همچون زین الدین ها به جوانان ما این انگیزه را می دهد که می توان یک شبه ره صد ساله را طی کرد، هرچند سن بالایی هم نداشته باشند. لذا یادواره ها به جوانان خط می دهد که شما هم می توانید به آن مقامات برسید و فعل توانستن را صرف کنید.

,

وی تصریح کرد: از دیگر آثار برگزاری یادواره ها این است که نسل های جوان را به حضور در صحنه های نبرد جدید ترغیب می کند که همین شهدای مدافع حرم گواه این موضوع هستند. درواقع یادواره ها موجب می شوند تا نسل جدید با شهید و شهادت و فرهنگ آن آشنا و میل به دین و شهادت و دفاع از دین و انقلاب در آنها تقویت گردد.

,

یادواره ها خون تازه ای به رگهای جامعه تزریق می کنند

, یادواره ها خون تازه ای به رگهای جامعه تزریق می کنند,

قوامی اظهار داشت: از سویی دیگر یادواره ها خود از بهترین تبلیغ ها در خصوص فرهنگ شهادت در بستر جامعه هستند. درواقع یادواره ها خون تازه ای به رگهای جامعه تزریق و جامعه را در دوران بدحالی زنده نگه می دارند که همه ی اینها هم از برکات خون شهداست. زیرا شهید زنده است و این حیات او به جامعه حیات دوباره بخشیده و آن را آباد می کند.

,

امام جمعه پردیسان افزود: به قول استاد مطهری چون شهید زنده و ناظر است جامعه را حیات می دهد و شهید شمع تاریخ جامعه است که می سوزد، آب می شود و نور می دهد؛ و وقتی یادواره ای برگزار می شود مثل شمعی است که روشن شده و نور می دهد؛ و وقتی جامعه روشن شد، دانشمندان، مخترع ها و مکتشفان در سایه این نور به فعالیت، اشتغال، تولید و صنعت ادامه می دهند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: لذا نوری که شهید در جامعه ایجاد می کند محیط را نورانی کرده و از تاریکی و کدورت به دور می کند تا همه ی فعالیت ها در سایه آن انجام و چرخ ها بچرخد؛ که همه ی اینها از برکات برگزاری همین یادواره هاست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه