اخبار داغ

وقایع تلخی که باید در خواب غفلت مسئولان منتظرشان بود/ دست دعای فردیس نشینان برای رفع بلایای طبیعی

وقایع تلخی که باید در خواب غفلت مسئولان منتظرشان بود/ دست دعای فردیس نشینان برای رفع بلایای طبیعی
این روزها برای مقابله با بحران های مانند زلزله باید تنها دست به دعا برداشت چرا که چشم انتظاری برای رسیدن به حقوق شهروندی در شهر فردیس به درازا کشیده است و به نظر می رسد این خواسته نیازمند یاری نیروهای ماورای طبیعت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش فردیسان، حوادث طبیعی مانند زلزله همواره در کمین انسان ها قرار دارد متاسفانه هر از چند گاهی شنیدن اخبار حوادث ناگواری مانند حادثه زلزله کرمانشاه که منجر به کشته‌ شدن بیش از ۴۰۰ هموطن و مصدوم شدن بیش از ۷ هزار نفر در این استان شد  نمونه ای ای از حوادث تلخی است که این روزها موجی از ناراحتی را برای مردم به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

اگرچه به دنبال هر حادثه موجی از انتقادات به سوی مسئولین روانه می شود اما نباید فراموش کرد شاید شهری بعدی که باید منتظر حادثه طبیعی باشد شهر ما باشد.

,

فردیس از شهرستان های جنوبی استان البرز به شمار می آید که نزدیک به ۴ سال از استقلال این شهر می گذرد.

,

این شهرگمنام با جمعیتی بالغ بر نیم میلیون نفر با  نقاط ضعف بالایی همراه است که رفع  این نقاط ضعف میتواند مشکلات پیش رو این شهر را در هنگام مواجهه با بلایا و حوادث طبیعی مانند زلزله کاهش دهد.

,

در حوادث و بلایای طبیعی اولین محل مراجعه و نیاز مردم بیمارستان و مراکز درمانی است، نبود حتی یک بیمارستان و درمانگاه دولتی در سطح شهر اعتراض بسیاری از شهروندان را در این شهر به همراه داشته است.

,

تصمیم ساخت بیمارستان دولتی در فردیس به سال ۹۰ باز می گردد که سرانجام در سفر ریاست جمهوری به استان البرز اعتباری برای ساخت این مجموعه تصویب شد و مقرر شد در صورت پرداخت بیمارستان یاد شده تکمیل و به بهره برداری برسد.

,

اما به نظر می رسد کفگیر دولت به ته دیگ خزانه خورده است و بودجه ای به این امر تعلق نیافته که معضل و بحران نبود بیمارستان همچون گذشته به قوت خود پای بر جاست.

,

امروز شاهد این هستیم که بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابه فردیس روند رو به رشد خود را با سرعتی آهسته تر از لاک پشت پیش می برد و تا رسیدن به سرانجام زمان بسیاری را باید در انتظار نشست.

,

نبود حتی یک بیمارستان در شهرستان فردیس را باید به ۱۰۴ هکتاربافت فرسوده در این شهرستان اضافه کرد  ۳۶ هکتار از این بافت های فرسوده به منطقه ۱۰ و ۱۸ هکتاربه منطقه  ۳  و نزدیک به ۵۰ هکتار از آن به مشکین دشت تعلق دارد.

,

علاوه بر این موارد باید باید به بافت فرسوده مدارس در فردیس توجه ویژه داشت،۳۰ مدرسه در سطح شهرستان دارای قدمت ۳۰ ساله هستندکه  با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید  و حضور ۷۹ هزار دانش آموز در این شهرستان زنگ خطری جدی برای دانش اموزان این شهرستان به حساب می اید.

,

یکی دیگر از موضوعاتی که متاسفانه به تعداد مصدومان و کشته شدگان حوادث طبیعی می افزاید ساخت و ساز غیرمجاز و عدم نظارت کافی بر این سازه ها است که رسیدگی به این مهم نیازمند توجه مسئولان ذیربط است.

,

پیش از استقلال شهرداری فردیس ساخت و ساز از نظارت کافی و لازم برخوردار نبود و انتظار می رود با توجه به استقلال شورا و شهرداری این شهر رسیدگی جدی و فوری در دستور کار مسئولین  قرار گیرد.

,

منوچهر غفاری، شهردار شهر فردیس در این رابطه به خبرنگار ما گفت: پیش از این میزان ساخت و ساز غیرمجاز در فردیس بالا بوده است.

,

وی افزود: لازم است با نظارت درست اجازه ساخت و ساز غیرمجاز را ندهیم.

,

شهردار فردیس بیان داشت: متاسفانه در سال های گذشته خدمات رسانی به فردیس محدود بوده است و باید این مسئله جبران شود.

,

غفاری خاطرنشان کرد: با همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی خدمات رسان و اجرای برنامه های مدیریتی صحیح با ساخت و ساز غیرمجاز در فردیس مقابل خواهیم کرد.

,

علیرضا مساعد، شهردار جدید مشکین دشت  نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: سعی داریم شرایط بافت های فرسوده شهر را ساماندهی کنیم چرا که زنگ خطر بارها در مشکین دشت به صدا در آمده است و باید از این رو تمام سعی خود را بر این بگذاریم که مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

,

وی افزود: املاکی که از سند ثبت شده برخوردار هستند از این پس می توانند در راستای نوسازی منازل خود از تخفیف ۵۰ درصدی در بخش عوارض نوسازی بهره ببرند.

,

شهردار مشکین دشت تصریح کرد: با توجه به بودجه تعریف شده در حد توان پروژه های عمرانی فرسوده و نیمه ساخت، تکمیل و یا نوساز خواهند شد.

,

گفتنی است مشکلاتی همچون بافت فرسوده در مناطق شهری فردیس از جمله شهرک های پیک و اهری ،ارم، مشکین دشت و … از جمله مواردی است که باید تحت شرایط ویژه  مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

,

بافت های فرسوده توجه ویژه مسئولین را در اجرای هر چه سریعتر طرح احیای بافت های فرسوده می طلبد و مدیران شهری در صورت عدم رسیدگی به بافت های فرسوده باید احتمال وقوع حوادث و بلایای طبیعی را در بیشتر اراضی و زیر آوار ماندن صدها و شاید هزاران نفر از شهروندان فردیس را منتظر باشند.

,

این روزها برای مقابله با بحران های مانند زلزله  باید تنها دست به دعا برداشت و از خداوند طلب کمک و یاری کنیم چرا که چشم انتظاری برای رسیدن به حقوق شهروندی در این شهر به درازا کشیده است و به نظر می رسد این خواسته نیازمند یاری نیروهای ماورای طبیعت است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه