اخبار داغ

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق:

سوغات معنوی زائران در معرض خطر سرقت شیطان است

سوغات معنوی زائران در معرض خطر سرقت شیطان است
نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق گفت: زائران باید هوشیار باشند که آنچه در مشهد الرضا و در زیارت بارگاه منور هشتمین اختر تابناک امامت به دست می‌آورند را از دست ندهند؛ معرفت قلبی سوغاتی معنوی است و همواره در معرض خطر سرقت شیطان قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید مجتبی حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: زائران پیش از راهی شدن برای زیارت امام رضا(ع) باید نسبت به حضرت ثامن الحجج(ع) معرفت داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی با بیان اینکه زائران سواره و پیاده باید پیش از راهی شدن برای زیارت با ابعاد شخصیتی و ابعاد علمی امام رضا(ع) آشنا شوند، خاطرنشان کرد: زمانی که معرفت علمی و مغزی برای انسان حاصل شود، معرفت قلبی نیز فراهم می‌شود.

,

 

,

زیارت با معرفت وابسته به معرفت عقلی و قلبی

, زیارت با معرفت وابسته به معرفت عقلی و قلبی,

 

,

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق زیارت قلبی را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: معرفت عقلی بدون معرفت قلبی هیچ کارآیی ندارد و بدون به کارگرفتن عقل و قلب، زیارت با معرفت حاصل نمی‌شود.

,

 

,

ائمه اطهار(ع) را قدرت مطلق ندانید

, ائمه اطهار(ع) را قدرت مطلق ندانید,

 

,

وی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره معرفت فراوانی به انسان می‌دهد، اضافه کرد: در زیارت جامعه کبیره کمالات به سبب وابستگی به خدا به ائمه اطهار(ع) نسبت داده می‌شود از این رو باید به این نکته توجه داشت که مبادا انسان با غلو و مبالغه ائمه اطهار(ع) را قدرت مطلق بخواند.

,

 

,

آیت الله حسینی با تأکید بر اینکه ائمه اطهار(ع) با امداد خدا به این درجه والا نائل شده اند و همواره واسطه فیض الهی هستند، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) دارای کمالات هستند و تمام نعمات دنیوی ما به برکت وجود آنها بر مردم نازل می‌شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه انسان با زیارت با معرفت به تکامل می رسد، عنوان کرد: اخلاق، ادب و تواضع و پرهیز از حزن و خودخواهی انسان را برای داشتن زیارت با معرفت مساعدت می‌کند؛ همچنین زائر باید از جهت عملی نیز خدوم، دلسوز و مهربان باشد.

,

 

,

بهترین زائر، مودب ترین زائر است

, بهترین زائر، مودب ترین زائر است,

 

,

عضو مجلس خبرگان رهبری مودب ترین زائر را بهترین زائر خواند و ابراز کرد: کسی که زیارت با معرفت انجام می دهد گویی در مقابل امام قرار دارد، بنابراین همواره می‌کوشد رفتار نیکوی امام را در خود پیاده ساخته و شخصیت و خصویات امام رضا(ع) را در خود تلقین کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: زائران باید هوشیار باشند که آنچه در مشهد الرضا و در زیارت بارگاه منور هشتمین اختر تابناک امامت به دست می آورند را از دست ندهند؛ معرفت قلبی سوغاتی معنوی است و همواره در معرض خطر سرقت شیطان قرار دارد.

,

 

,

آیت الله حسینی گفت: زائران آنچه را که در مسیر و مقصد کسب کرده اند را باید در صندوق خانه دل قرار دهند که مورد حمله شیطان قرار نگیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه