اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زابل:

مراسم عزاداری در زابل توسط خادمان حرم امام رضا(ع) برگزار می شود

مراسم عزاداری در زابل توسط خادمان حرم امام رضا(ع) برگزار می شود
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل گفت: به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا مراسم عزاداری این امام همام توسط خادمان حرم امام رضا (ع) در زابل برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل بامری در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: مراسم عزاداری امام رضا (ع) توسط خادمان حرم امام رضا به همراه پرچم حرم در مسجد امام رضا (ع) محله گاراژ زابل برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم امروز  شنبه ۲۷ آبان همراه با نماز مغرب و عشا برگزار می شود، تصریح کرد: امام رضا (ع) از شخصیت والایی برخوردار است که در این راستا انتظار می رود شخصیت این امام بزرگوار در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: تمامی آحاد جامعه با الگوگیری از خصوصیات بارز امام رضا(ع) می توانند علاوه بر اجر معنوی در دنیا نیز موفق تر عمل کنند که در این راستا انتظار می رود شخصیت این امام بیشتر در جامعه معرفی شود.

وی تاکید کرد: وجود نازنین امام رضا(ع) در ایران اسلامی افتخار بزرگی برای ملت ایران به شمار می رود بنابراین مردم کشور به شدت نسبت به این امام ارادت قلبی داشته و زیارت ایشان را همیشه مد نظر دارند.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: امام رضا(ع) انس و دوستی فراوانی با قران داشتند به طوری که هر سه روز یک بار قرآن را ختم و می فرمودند که اگر بخواهم در کمتر از سه روز هم می توانم قرآن را ختم کنم، ولی هیچ آیه ای را تلاوت نمی کنم مگر آنکه درباره آن آیه و موضوعی که فرود آمده و زمانی که نازل شده است، تفکر کنم.

وی بیان داشت: زهد و عبادت، تواضع و فروتنی، جود و بخشش، بردباری، عزت نفس، امر به معروف و نهی از منکر و احترام به تمامی مردم مهم ترین خصایص اخلاقی امام رضا (ع)به شمار می رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل افزود: امام رضا (ع) با اینکه از نیت شوم مامون آگاه بود اما برای حفظ مصالح اسلام و دین به سوی ایران آمد و ولایتعهدی را قبول کرد اما در نهایت با نوشیدن جام شهادت نقشه های پلید مامون را نقش برآب کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه