اخبار داغ

اظهارات صریح یک فعال محیط زیست:

ترکیه اجازه نمی‌‌دهد توده‌‌های باران‌‌زا وارد ایران شوند!/ می‌‌خواهند یک بشکه آب بدهند، پنج بشکه نفت بگیرند

ترکیه اجازه نمی‌‌دهد توده‌‌های باران‌‌زا وارد ایران شوند!/ می‌‌خواهند یک بشکه آب بدهند، پنج بشکه نفت بگیرند
هاشمی گفت: از ترکیه به عنوان یک کشور مسلمان انتظار نداشتیم با اقدامات ساختارشکنانه مانع رسیدن توده‌‌های باران‌‌زا به ایران شود و دریاچه ارومیه را تا مرز خشکی کامل ببرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید سیامک هاشمی در گفت‌‌وگو با آناج با انتقاد از بی‌‌برنامگی‌‌های ستاد احیاء دریاچه ارومیه در تهران اظهار کرد: نابودی دریاچه ارومیه برابر با نابودی فلات ایران، جنگل‌‌های آذربایجان، انسان‌‌ها و باعث بروز بیماری‌‌های و پوستی و سرطان است که اکنون نیز شاهد شیوع آن هستیم که متاثر از تغییرات و تاثیرات زیست محیطی دریاچه ارومیه می‌‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: از مقام عالی دیپلماسی کشور، آقای ظریف خواهش می‌کنم در کنسولگری‌‌هایمان در کشورهای منطقه دفاتر حقوقی عیله جنگ آب تاسیس کنیم و از یونسکو و شخصیت‌های  آکادمیک و دانشگاهی استفاده نماییم.

,

تُرک‌‌ها مانع رسیدن نزولات جوی به ایران می‌‌شوند

, تُرک‌‌ها مانع رسیدن نزولات جوی به ایران می‌‌شوند, تُرک‌‌ها مانع رسیدن نزولات جوی به ایران می‌‌شوند,

این فعال حوزه محیط زیست با بیان اینکه ترکیه اجازه نمی‌‌دهد نزولات جوی و ابرهای باردار سمت ایران بیاید، تصریح کرد: آن‌‌ها بدانند اگر ما هم بخواهیم کریماتولوژی منطقه را با استفاده از موشک‌‌های هارپ و میدان مغاطیسی تغییر دهیم تبعات آن علاوه بر ایران دامان کشورهای ترکیه و حتی آمریکا را خواهد گرفت.

,

وی خاطرنشان ساخت: این ابرها اتمسفر هوا را محدود و کنوانسیون هوا را در منطقه‌‌ی محدود می‌‌چرخانند و باعث آلودگی زیست محیطی می‌‌شوند که نهایتاً منجر به بیماری و نابودی انسان‌‌ها می‌‌گردد.

,

, ,

کاهش آب‌‌های زیرزمینی در خشک شدن دریاچه ارومیه تاثیر مستقیم دارد

, کاهش آب‌‌های زیرزمینی در خشک شدن دریاچه ارومیه تاثیر مستقیم دارد, کاهش آب‌‌های زیرزمینی در خشک شدن دریاچه ارومیه تاثیر مستقیم دارد,

هاشمی با اعلام اینکه از ترکیه به عنوان کشور مسلمان اصلا انتظار نمی‌‌رود که نگذارد توده هوای باران‌‌زا وارد ایران شود، اذعان کرد: اقدامات اخیر ترکیه باعث خشکی دجله و فرات و رود ارس می‌‌شود، ترکیه با این فکر که آن‌‌ها نفت دارند و ما هم آب داریم می‌‌خواهد کاری کند که یک بشکه به ما آب دهد و پنج بشکه نفت بگیرد!

,

وی یکی از دلایل بروز زلزله‌‌های اخیر را حفر چاه‌‌های بی‌شمار و خشک شدن دریاچه ارومیه را، از دست رفتتن آب‌‌های زیر زمینی عنوان کرد.

,

ستاد احیاء دریاچه ارومیه را تبدیل به ستاد انتخاباتی کرده‌‌اند/ برخی کوتاهی‌‌ها عامداً صورت می‌‌گیرد

, ستاد احیاء دریاچه ارومیه را تبدیل به ستاد انتخاباتی کرده‌‌اند/ برخی کوتاهی‌‌ها عامداً صورت می‌‌گیرد, ستاد احیاء دریاچه ارومیه را تبدیل به ستاد انتخاباتی کرده‌‌اند/ برخی کوتاهی‌‌ها عامداً صورت می‌‌گیرد,

استاد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در انتقاد از عملکرد ستاد احیا، گفت: ای کاش ستاد احیا فقط به وظیفه خودش عمل کند، متاسفانه این نهاد به ستاد تبلیغات آقایان تبدیل شده است، تا وقتی که ستاد احیاء از ستاد تبلیغاتی به ستاد عملیاتی تبدیل نشود و کوتاهی‌‌هایی که عامدا در اجرای برنامه‌‌های عملیاتی ستاد رخ می‌‌دهد، پایان نپذیرد اوضاع دریاچه ارومیه به همین منوال خواهد بود.

,

وی در پاسخ به اظهارات برخی کارشناسان در حوزه دریاچه ارومیه، اظهار داشت: هم آقای کردوانی و هم تجریشی غیر علمی صحبت می‌‌کنند؛ آقای کردوانی می‌‌گویند: «سطح دریاچه ارومیه  مثل یک آبکش عمل و تمامی آب‌‌های وارد شده به سطح دریاچه ارومیه وارد سفره‌‌های زیر زمینی می‌‌شوند به همین خاطر آبی بر روی سطح دریاچه ارومیه باقی نمی‌‌ماند!»

,

آقای کردوانی بروید کویر شناسی‌‌تان را بکنید/ یکی می‌‌گوید دریاچه سوراخ است و آن یکی می‌‌گوید آسفالت، ملت را مسخره کرده‌‌اید؟!

, آقای کردوانی بروید کویر شناسی‌‌تان را بکنید/ یکی می‌‌گوید دریاچه سوراخ است و آن یکی می‌‌گوید آسفالت، ملت را مسخره کرده‌‌اید؟!, آقای کردوانی بروید کویر شناسی‌‌تان را بکنید/ یکی می‌‌گوید دریاچه سوراخ است و آن یکی می‌‌گوید آسفالت، ملت را مسخره کرده‌‌اید؟!,

هاشمی با انتقاد شدید از طرح چنین نظرات غیرکارشناسی، متذکر شد: آقای کردوانی شما کویرشناس هستید و بهتر است در زمینه تخصص خودتان اظهار نظر کنید، مگر می‌‌شود بدون سفره‌‌های زیر زمینی آب دریا و دریاچه‌‌ای وجود داشته باشد، به همین خاطر مگر می‌‌شود آب‌‌هایی که وارد دریاچه می‌‌شوند غیر از سطح آب‌‌های زیرزمینی به جایی دیگر برود جزء اینکه این آب‌‌ها به سفره‌‌های زیر زمینی می‌‌روند به همین خاطر دریاچه ارومیه را این آب‌‌های زیر زمینی پر می‌‌کنند که آرتزین هم از همین سفره‌‌های زیر زمینی است.

,

, ,

وی با بیان اینکه آقای تجریشی هم در جایی گفته‌‌اند که چون سطح دریاچه ارومیه را نمک پوشانده به همین خاطر آب قابل نفوذ نیست، اعلام کرد: مگر می‌‌شود که در یک دریاچه حوضه آب ریز سطحی و زیر زمینی وجود نداشته باشد، بنده نمی‌‌دانم برای این دوستان علم وحی شده یا چیز دیگر و یا شاید هم مردم را مسخره کرده‌‌اند، یکی می‌‌گوید سطح دریاچه ارومیه سوراخ دارد و مثل یک آبکش است و آن یکی هم عنوان می‌‌کند سطح دریاچه ارومیه آسفالت شده و آب به سفره‌‌های زیر زمینی نفوذ نمی‌‌کند.

,

وزیر به‌‌جای جاده‌‌ خراب‌‌کنی آن را بهسازی کند/ آقای کلانتری به‌‌جای عصبانیت، مدیریت کنید!

, وزیر به‌‌جای جاده‌‌ خراب‌‌کنی آن را بهسازی کند/ آقای کلانتری به‌‌جای عصبانیت، مدیریت کنید!, وزیر به‌‌جای جاده‌‌ خراب‌‌کنی آن را بهسازی کند/ آقای کلانتری به‌‌جای عصبانیت، مدیریت کنید!,

هاشمی با بیان اینکه دریاچه‌‌ها سفره‌‌های زیر زمینی دارند و این سفره‌‌ها در زنده ماندن آب‌‌های سطحی نقش زیادی دارند، ابراز داشت: دلیل اینکه آب دریاچه ارومیه تبخیر می‌‌شود به خاطر این است آن جاده که زدند نمی‌گذارد گردش آب اتفاق بیفتتد و آب یکجا جمع و گرم می‌‌شود و موجب می‌‌گردد که تبخیر آب زود اتفاق بیفتتد؛ اگر آب دریاچه ارومیه گردش داشته باشد و سرد و کرم بشود این تبخیر کم تر اتفاق می‌‌افتد.

,

وی تاکید داشت: ما باید این جاده را بهسازی کنیم نه اینکه خراب نماییم؛ آقای وزیر راه به جای اینکه جاده‌‌ای را خراب کنند باید آن را بهسازی نمایند.

,

این فعال محیط زیست در پایان خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ما شما را دوست داریم ولی آقای کلانتری به جای اینکه عصبانی بشوید لطفا مدیریت کنید، این راه احیای دریاچه ارومیه نیست؛ ستاد احیاء دریاچه ارومیه برای آقایان تریبون تبلیغاتی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه