اخبار داغ

امام جمعه رفسنجان:

واقفان براساس نیاز جامعه وقف کنند/وقف در مسائل فرهنگی و ورزشی نیاز جامعه امروز است

واقفان براساس نیاز جامعه وقف کنند/وقف در مسائل فرهنگی و ورزشی  نیاز جامعه امروز  است
نماینده ولی فقیه وامام جمعه رفسنجان گفت: به واقفان توصیه می کنیم ابتدا برای وقف خود به ادارات اوقاف شهرستانها مراجعه نموده و بعد از مشورت از مسئولان براساس نیاز جامعه وقف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس رمضانی پور نماینده ولی فقیه و امام جمعه رفسنجان طی گفتگویی به مناسبت هفته وقف به خبرنگار ما گفت: وقف یکی از اعمال حسنه و شایسته ای است که خداوند تبارک به بندگانش اعطا نموده که برای بعد خودشان به یادگار بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

وی گفت: واقفین شایسته است برای وقف خود برنامه ریزی نمایند و یک کار پایدار و شایسته انجام دهند .

,

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با بیان اینکه  وقف باید براساس زمان و مقتضیات آن صورت گیرد، افزود:  این وقف می تواند برای کارهای عام المنفقه و کارهایی که ارزش زمانی و ارزش روزی  از جمله کارهای اقتصادی، فرهنگی،  ورزشی و اجتماعی محسوب شود.

,

رمضانی عنوان کرد:  در حال حاضر وقف برای ازدواج بسیار کم است و خانواده هایی هستندکه فرزندانشان به سن ازدواج می رسد و توانایی این عمل خیر را ندارند و شایسته بود یک چنین کار خیری  صورت می گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه وقف در مسائل فرهنگی و ورزشی که واقعا جای آن در جامعه امروزی ما خالی است، اذعان داشت:  درست است که وقف بر حضرت  سیدالشهدا (ع) و قرآن نیاز است و به اندازه کافی موقوفاتی در این راستا در جامعه وجود دارد و امید آن داریم که مدیریت بهتری بر این وقف ها صورت گیرد.

,

رمضانی ادامه داد: متاسفانه کمتر برای سایر ائمه وقف صورت می گیرد  مخصوصا وقف بر امام زمان (عج) و تربیت طلاب کم است که یا نداریم و یا نادر است.

,

وی با تاکید بر اینکه در جامعه امروز  وقف بر مسائل فرهنگی و ورزشی از جمله ضرورتها بشما ر می رود، بیان داشت:  لذا ما به کسانی که می خواهند وقف نمایند توصیه می کنیم  ابتدا به ادارات اوقاف و مسولان  شهرستانها مراجعه نموده و با مشورت براساس نیاز روز جامعه  این کار ارزشمند را انجام دهند که تاثیر بیشتری خواهد داشت و واقف باید از   آثار اجتماعی وقف خود مطلع باشد .

,

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: امیداوریم واقفین محترم این نگاه را در زندگی خود داشته باشند تا منبعد شاهد وقف هایی که زیاد ضرورتی در جامعه ندارد نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه