اخبار داغ

آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

جلوه «ساسة العباد» بودن امامان در نپذیرفتن ولایتعهدی توسط امام رضا(ع)

جلوه «ساسة العباد» بودن امامان در نپذیرفتن ولایتعهدی توسط امام رضا(ع)
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت:امام رضا (ع) علاوه براینکه مامون را ناکام گذاشت، از فرصت ولایتعهدی برای تبلیغ و گسترش آنچه که در همه امامان بوده استفاده کرد و آن مسئله افضلیت امیرالمومنین (ع) بود که امام از تریبون خلافت، این افضلیت را بر مسند نشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با پایگاه خبری ناب نیوز ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) با اشاره به اینکه در زندگینامه امامان معصوم (ع) مشترکات و مختصات وجود دارد، گفت: در مشترکات مانند عبادت، زهد وشجاعت همه امامان شریک هستند اما هر امامی مختصات مربوط به زمانه خود را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری ناب نیوز,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از مختصات زمان امام رضا (ع) مسئله ولایتعهدی است که در عصر هیچ یک از امامان نبوده است.

,

وی بیان کرد: مامون از این رهگذر می خواست آنچه را که اسلافش با زندانی کردن امامان به دست آوردند، در پوشش ولایتعهدی به دست آورد؛ او قصد داشت بگوید سفر امام سفر ولایتعهدی بوده است اما امام رضا (ع) اورا ناکام گذاشت و قبل از سفر فرمود بر من گریه کنید؛ این یعنی همه بدانند مسئله، زندان در پوشش ولایتعهدی است.

,

آیت الله خاتمی اذعان داشت: مامون با طرح ولایتعهدی قصد داشت اعلام کند امام رضا (ع) به سمت ما آمده پس قیامگران علوی دست از مبارزه بردارند اما امام رضا (ع) فرمود من به شرطی ولایتعهدی را میپذیرم که در هیچ یک از شئون کشور دخالت نکنم و این سخن بدین معنا بود که قیامگران علوی به راه خود ادامه دهند.

,

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: امام رضا (ع) ولایتعهدی و خلافت را نپذیرفت اما مامون ایشان را مجبور به پذیرش این موضوع کرد و امام فرمود به شرط آنکه دخالت نکنم می پذیرم و لذا مامون نتوانست ازاین رهگذر، از چهره نورانی امام بکاهد.

,

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) علاوه براینکه مامون را ناکام گذاشت، از فرصت ولایتعهدی برای تبلیغ و گسترش آنچه که در همه امامان بوده استفاده کرد و آن مسئله افضلیت امیرالمومنین (ع) بود که امام از تریبون خلافت، این افضلیت را بر مسند نشاند لذا اینکه امامان را "ساسة العباد" می خوانیم، جلوه اش در برخورد امام رضا(ع) با مسئله ولایتعهدی بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه