اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن خبر داد

ثبت 6 وقف جدید به ارزش 20 میلیارد ریال/ وقف، تنها راه جاودانگی است

ثبت 6 وقف جدید به ارزش 20 میلیارد ریال/ وقف، تنها راه جاودانگی است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن از ثبت 6 وقف جدید به ارزش 20 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام رسول علیخانی در گفت‌وگویی با خبرنگار تنکابن24، به مناسبت هفته وقف، اظهار کرد: هفته وقف فرصت مناسبی برای معرفی این سنت حسنه است، همان مسئله‌ای که در منطقه ما کمتر روی آن کار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تنکابن24,

وی مبنای فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش موقوفات را سفارش امام راحل عنوان کرد و افزود: موقوفات باید بر اساس نیت واقف عمل شود و نیاز است تا جهت هدایت نیکوکاران، فعالیت بیشتری در عمل داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، یادآور شد: امامزادگان و بقاء متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شوند.

این مسئول در ادامه به بیان گزارش عملکرد مدت مسئولین خود در طول هشت ماه در این شهرستان پرداخت و گفت: متأسفانه در غرب مازندران، زیاد به مسئله‌ی وقف پرداخته نشده است.

حجت‌الاسلام علیخانی با اعلام این خبر که 6 وقف جدید به ارزش 20 میلیارد ریال انجام شده است، متذکر شد: وقف طبق نظر وقف کننده برای اموری همچون درمان بیماران، حمایت از کودکان بی‌سرپرست، نشر معارف و ارزش‌های امام (ره) و... صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه 125 موقوفه منفعتی، 3 هزار و 818 رقبه و 80 بقعه متبرکه در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: بهترین ناظر موقوفات، خود مردم هستند و تنها راه جاودانگی، وقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن یکی از وظایف این اداره را ساماندهی مؤسسات خیریه و خادمین بیان کرد و گفت: باید در مؤسسات خیریه بجای ماهی دادن، ماهی گیر را یاد افراد داد تا برای تمام عمر بی‌نیاز شوند.

این مسئول با اشاره به اخذ 30 سند مالکیت و 100 سند اجاره، خاطرنشان کرد: تنها راه دفاع از موقوفات همین سندها است که تا پایان سال آمار سند مالکیت را به بیش از 100 مورد افزایش خواهیم داد.

حجت‌الاسلام علیخانی ادامه داد: 425 میلیون تومان از منابع موقوفات و بقا در شهرستان تنکابن هزینه شده است.

وی همچنین بر گسترش فرهنگ گردشگری مذهبی تأکید کرد و افزود: در این راستا طرح و نقشه جامع ساماندهی بقاء متبرکه شهرستان تهیه و برای اجرائی شدن به استان ارجاع شده است که این یکی از کارهای زیربنایی است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان تنکابن با بیان اینکه موقوفات قابل‌خرید و فروش نیستند، تصریح کرد: به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم به موقوفه‌ای تجاوز کند و با تمام قدرت در برابر هرگونه تصرف و تجاوز به این اموال و اراضی می‌ایستیم و از حقوق قانونی موقوفات بر اساس شرح وظایف و دستورالعمل قانون دفاع می‌کنیم.

این مسئول در پایان گفت: خبرنگاران می‌توانند به‌عنوان یاوران وقف در کنار سازمان به ترویج فرهنگ وقف، این سنت حسنه و خیر بپردازند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه