اخبار داغ

دانشجویان خارجی دانشگاه کردستان بیشتر در کدام رشته مشغول به تحصیل هستند؟

دانشجویان خارجی دانشگاه کردستان بیشتر در کدام رشته مشغول به تحصیل هستند؟
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه رشته تحصیلی حقوق – جزا و جرم شناسی با 17نفر بیشترین میزان پذیرش را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: دانشجویان خارجی دانشگاه کردستان در 33 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی روند رو به افزایشی یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،عبدالله حسن‌زاده مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان در گفتگو با کُرددانش اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه کشور، برخی از دانشگاه‌های بزرگ، مأموریت بین‌المللی یافته‌اند تا تعداد دانشجویان خارجی را به ۱۰ درصد کل دانشجویان خود افزایش دهند که خوشبختانه دانشگاه‌ کردستان در راستای نیل به این هدف، موفق به جذب و تخصیص یک درصدی دانشجویان خارجی به کل دانشجویان دانشگاه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

وی با اعلام تخصیص سهم یک درصدی دانشجویان خارجی به کل دانشجویان دانشگاه کردستان، گفت: به دنبال فراخوان دانشگاه کردستان در خصوص جذب دانشجویان غیرایرانی از طریق اطلاعیه اینترنتی و سایت‌های مربوطه بالغ بر 180 درخواست تحصیل در این دانشگاه دریافت شده است.

,

 

,

وی افزود: تاکنون تعداد 90 درخواست بررسی اولیه شده و پس از تکمیل پرونده به دانشکده‌های مربوطه برای بررسی صلاحیت علمی داوطلبان و ادامه تحصیل آنان ارجاع و هم اکنون مشغول به تحصیل شده و 90 نفردیگر نیز در نوبت پذیرش هستند.

,

 

,

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان با اعلام اینکه پس از تأیید مدارک و مستندات ارائه شده دانشجویان توسط دانشگاه، مقدمات پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان فراهم شد، اظهار کرد: از میان دانشجویان پذیرش شده، یک نفر در مقطع کارشناسی، 26 نفر در مقطع ارشد و 6 نفر نیز در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شده‌اند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه رشته تحصیلی حقوق – جزا و جرم شناسی با 17نفر بیشترین میزان پذیرش را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: دانشجویان خارجی دانشگاه کردستان در 33 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی روند رو به افزایشی یابد.

,

 

,

حسن‌زاده با ذکر این نکته که روند دریافت درخواست‌های جدید و تکمیل پرونده‌های قبلی کماکان در جریان است، گفت: خوشبختانه در راستای گسترش تعامل با کشورهای همسایه، بیشترین متقاضیان تحصیل در دانشگاه کردستان از کشورهای عراق و افغانستان بوده‌اند.

,

 

,

وی تصریح کرد: بر این اساس تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، گستره پذیرش دانشجویان خارجی به سایر کشورها نیز تعمیم یابد.

,

 

,

وی از اختصاص فضاهای آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی، فرهنگی، خوابگاهی و ورزشی دانشگاه به دانشجویان خارجی خبر داد و خاطرنشان کرد: دفتر روابط بین الملل دانشگاه کردستان برای رسیدگی به امور دانشجویان خارجی از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است.

,

 

,

ا

, ,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه