اخبار داغ

رییس اداره اوقاف شهرستان جلفا:

سیاست کاری اداره اوقاف توسعه وقف مشارکتی در جامعه است

سیاست کاری اداره اوقاف توسعه وقف مشارکتی در جامعه است
حجت الاسلام و المسلمین تقی عمادی افزود: وقف یک چشمه همیشه جاری است که واقف از عواید آن هم در دنیا و هم در آخرت بهره می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رییس اداره اوقاف شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگار  جلفانیوز با بیان اینکه وقف نوعی ایثار است اظهار کرد: اسلام دین نوع دوستی و همیاری بوده و فلسفه وقف ترویج نوع دوستی در جامعه است؛ واقف با ایثار و گذاشتن از مال خود برای آیندگان، همیشه در تاریخ ماندگار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین تقی عمادی افزود: وقف یک چشمه همیشه جاری است که واقف از عواید آن هم در دنیا و هم در آخرت بهره می برد. وقف را می توان بهترین باقیات صالحات دانست. صاحبان وقف مردم هستند که سالیان سال از مال موقوفه بهره می برند.
وی تصریح کرد: اگر وقف در جامعه نهادینه شود جامعه شکوفا خواهد شد. ازدواج جوانان، کمک به فقرا، خیرات و مبرات، کمک به دانشجویان، توسعه حوزه های علمیه و… از جمله اهداف عمومی جامعه هستند که می‌تواند توسط وقف تحقق پیدا کند.
رییس اداره اوقاف شهرستان جلفا با اشاره به وظایف اداره اوقاف نسبت به مال موقوفه بیان کرد: اداره اوقاف دنبال متولی گری نیست افرادی که وقف می کنند می توانند خودشان هم متولی باشند و اداره اوقاف فقط وظیفه حفظ وقف و عمل به نیات واقف را دارد.
وی ادامه داد: سیاست این اداره، توسعه وقف مشارکتی در جامعه است. به وسیله وقف مشارکتی چند نفر می توانند یک مال را وقف کرده و از ثواب اخروی و دنیوی آن بهره ببرند.
حجت الاسلام عمادی در ادامه با اشاره به برنامه های این اداره در هفته وقف عنوان کرد: افتتاح امام زاده بابا یعقوب، دیدار با هیات امنای مساجد، غبارروبی امام زاده سید محمد آقا نوجه مهر، دیدار با ایمه جمعه شهرستان و چندین سخنرانی و مشاوره با موضوع وقف از جمله برنامه های اجرایی این اداره در هفته وقف است.
وی همچنین تعداد موقوفات شهرستان را بیش از ۵۰ مورد برشمرد و افزود: در سال ۹۶ سه وقف جدید در شهرستان در زمینه احداث مسجد و حسینیه ثبت شده است.
عمادی در پایان از کلیه کسانی که در جهت عمران و آبادی موقوفات و بقاع متبرکه با اداره اوقاف شهرستان همکاری داشتند تشکر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , جلفانیوز,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه