اخبار داغ

در ادامه مشکلات آب در جنوب شرق؛

آب رسانی به ۴۰۶ روستای بندر اقیانوسی ایران با تانکر/ بیش از ۱۶۸ هزار نفر، نیازمند آب آشامیدنی

آب رسانی به ۴۰۶ روستای بندر اقیانوسی ایران با تانکر/ بیش از ۱۶۸ هزار نفر، نیازمند آب آشامیدنی
معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان چابهار گفت: 168 هزار و 523 نفر از جمعیت شهرستان چابهار در 406 روستا به صورت سیار با تانکر آب رسانی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهاربهاران، ایوب درویشی اظهار کرد: در حال حاضر 39 دستگاه تانکر دولتی و غیر دولتی کار آبرسانی به روستاهای فاقد لوله کشی آب به روستاهای چابهار را انجام می دهند و از این تعداد پنج تانکر فرسوده شده و قابلیت آب رسانی به مناطق مورد نیاز را ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران,
وی 19 تانکر را اجاره ای عنوان کرد و افزود: علاوه بر تانکرهای یاد شده 21 تانکر دیگر برای آب رسانی به روستاهای چابهار نیاز است و ماهانه 6 هزار و 741 سرویس آب با حجم 80 هزار و 892 مترمکعب توزیع می شود همچنین تانکرهای آبرسانی سیار با 9 حلقه چاه آب مورد نیاز مخزن آب و فاضلاب شهری و آب شیرین کن پسابندر را تهیه و در روستاها توزیع می کنند.
,

فرماندار چابهار ادامه داد: 85 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت ناوگان آبرسانی سیار و پرداخت مطالبات معوقه مورد نیاز است به طوری که اعتبار 24 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به مناطق دریایی جنوب به منظور خرید هشت دستگاه یدک کش و تانکر آبرسانی تامین شده است.
,
,

درویشی بیان کرد: امسال از محل اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای 49 میلیارد ریال اختصاص یافت و برای افزایش سهمیه آب از 15 لیتر به 25 لیتر تعداد 21 دستگاه تانکر جدید مورد نیاز است تا بخشی از مشکلات در حوزه آب رسانی سیار مرتفع شود.
وی اجرای دو پروژه مهم آب رسانی در پایین دست دو سد پیشین در سرباز و زیردان در قصرقند مهم عنوان کرد و ادامه داد: پیشرفت های خوبی در مجتمع آبرسانی 261 روستای تلنگ، پیرسهراب و پلان و مجتمع 207 روستایی دشتیاری وجود دارد.
,
,
,

وی خواستار پرداخت مطالبات پیمانکاران حوزه آب رسانی سیار، احداث آب شیرین کن برای تامین آب آشامیدنی وکشاورزی، رهاسازی آب سد زیردان برای استفاده مردم پایین دست بخش های مرکزی، پلان و دشتیاری شد.
وی با بیان اینکه 79 درصد مردم چابهار از آب سالم و بهداشتی محروم هستند، اظهار امیدواری کرد: با اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی بخش زیادی از مشکلات حوزه آب شهری و روستایی مرتفع و درصد بهره مندی مردم از آب سالم و بهداشتی بیشتر شود.
,
,
,

​درویشی بیان کرد: جمعیت شهرستان چابهار 260 هزار نفر است که بیش از 63 درصد از این جمعیت در 438 روستا ساکن هستند.
وی خواستار انعقاد قرارداد جدید با تانکرهای آب رسانی سیار شد و افزود: مردم روستایی انتظار دارند سرانه 15 لیتر آب برای هر نفر به صورت شبانه روزی به موقع تحویل شود.
,
,
,

وی بر پرداخت مطالبات پیمانکاران و صاحبان تانکرهای آبرسانی سیار استیجاری، تکمیل پروژه های آب رسانی و توجه بیشتر به آب و فاضلاب شهری و روستایی چابهار تاکید کرد و افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی 261 روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب بخشی از مشکلات مردم روستایی مرتفع می شود.
,
,

فرماندار چابهار بر احداث آب شیرین کن و استفاده از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی برای آب رسانی به مناطق شهری و روستایی چابهار تاکید و خاطر نشان کرد: آب شهر چابهار جیره بندی و نیازمند ساخت آب شیرین کن جدید است.
,
,

​انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه