اخبار داغ

40ماه حقوق عقب افتاده و ظلمی که کارفرما بر کارگران روا می دارد؛

توقیف اموال شرکت «چینی اسپیدار» به نفع کارگران/احتمال سونامی مشکلات کارگری با ادامه بی تدبیری مسئولین

توقیف اموال شرکت «چینی اسپیدار» به نفع کارگران/احتمال سونامی مشکلات کارگری با ادامه بی تدبیری مسئولین
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مرکزی گفت: دولت تسهیلات می دهد که بحران ایجاد نشود واگر بحث مشکلات بازنشستگی به همین روال ادامه داشته باشد یک سونامی در کشور بوجود می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، شرکت اسپیدار یکی از واحدهای تولید کننده انواع ظروف چینی بهداشتی شهر صنعتی کاوه است که پس از بروز حادثه آتش سوزی در سال ۸۹ با بحران و مشکلات مالی مواجه شد و تلاش مدیریت شرکت و مسئولین تا کنون نتوانسته موجب احیای آن شود و  اعتراضات کارگری در سال گذشته نیز چاره ساز نشد و شرکت تعطیل شد، به همین خاطر پای درد دل کارگران این شرکت نشستیم و در گفتگو با دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مرکزی از اقدامات صورت گرفته پرسیدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر, نارخبر,

تعدادی از کارگران شرکت اسپیدار به نمایندگی از ۶۰ کارگر در سن بازنشستگی این واحد تولیدی که  موفق به دریافت حقوق و مزایای بازنشستگی نشده اند و در بلاتکلیفی به سر می برند نیز در گفتگو با خبرنگار ما از مشکلات خود گفتند.

,

۴۰ ماه است حقوق نگرفته ایم

, ۴۰ ماه است حقوق نگرفته ایم, ۴۰ ماه است حقوق نگرفته ایم,

یکی از کارگران در گفت وگو با خبرنگار نارخبر گفت: شرکت اسپیدار اسفندماه سال گذشته تعطیل شد و آقای جمالیان مدیرعامل این واحد هر روز وعده های واهی می داد که پیگیر دریافت تسهیلات برای رونق این واحد و پرداخت مطالبات شما هستم و بعد از مدتی گفت:«بیکار نیستم که وام بگیرم وبخواهم بهره ای پرداخت کنم» و امروز ۴۰ماه است که ما حقوقی دریافت نکردیم و برخی از دوستان با کار روزمزدی در مراکز دیگر ، هزینه های زندگی خود را تامین می کنند کدام قانون وشرع این موضوع را می پذیرد.

, نارخبر, نارخبر,

با ۱۸ سال سابقه کار در شرکت بیمه ام به مشکل خورده است

, با ۱۸ سال سابقه کار در شرکت بیمه ام به مشکل خورده است, با ۱۸ سال سابقه کار در شرکت بیمه ام به مشکل خورده است,

خانم کارگری که جوانی خود را در این شرکت سپری کرده است نیز گفت: من ۱۸سال دراین شرکت مشغول به کاربوده ام و با توجه به اینکه دراین شرکت به دلیل سختی کار با ۲۰سال کار بازنشسته می شویم در این شرکت ماندگار شدم ولی الان ۴۰ماه است حقوق نگرفته ام و حدود ۵۴میلیون تومان از این واحد طلب دارم و بیمه ام دچار مشکل شده و نمی توانم بازنشسته شوم.

,

می گویند هزینه های سختی کار را خودتان پرداخت کنید/بیمه بیکاری یا بازنشستگی به ما تعلق نمی گیرد

, می گویند هزینه های سختی کار را خودتان پرداخت کنید/بیمه بیکاری یا بازنشستگی به ما تعلق نمی گیرد, می گویند هزینه های سختی کار را خودتان پرداخت کنید/بیمه بیکاری یا بازنشستگی به ما تعلق نمی گیرد,

خانم دیگری با تایید سخنان همکارانش بیان کرد: ازبچگی پدر ومادرم را از دست دادم و مستاجر هستم، در این سالها سختی کار را تحمل کردم که بعد از۲۰سال بازنشسته شوم ولی تمام روحیه های ما خانم های کارگر خراب شد و معادلات بهم خورد و می گویند هزینه سختی کار را باید خودتان پرداخت کنید، یک قطعه زمین از پدرم به ارث برده بودم که آن را با نصف قیمت بخاطرتهیه پول سختی کار فروختم وهمه کارهای مورد نیاز را از استان برای بازنشستگی پیگیری کردم و اراک تایید کرد ولی وقتی به اداره تامین اجتماعی ساوه مراجعه می کنیم می گوید باید حکم تسویه از مدیر عامل شرکت و اداره کار داشته باشید، بخاطرعدم اخراج نه می توانیم بیمه بیکاری بگیریم و نه بازنشسته شویم.

,

داود میرزایی خانه کارگر استان مرکزی ساوه

, داود میرزایی خانه کارگر استان مرکزی ساوه,

توقیف اموال شرکت اسپیدار به نفع کارگران

, توقیف اموال شرکت اسپیدار به نفع کارگران, توقیف اموال شرکت اسپیدار به نفع کارگران,

به گزارش نارخبر، داود میرزایی دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات کارگران این شرکت گفت: بخشی از اموال شرکت اسپیدار توقیف شد تا با فروش آن جهت پرداخت حق بیمه کارگران برای بهره مندی از حقوق بازنشستگی یا مزایای بیمه درمان بتوان استفاده کرد.

, نارخبر, نارخبر,

 وی با تاکید به ضرورت تحقق وعده های دولت در ارتباط با مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی افزود: با توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در بحث مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ومطرح نمودن بحث اقتصاد مقاومتی در همین راستا، انتظار می رود دولت ماموریت اصلی خود را حل مشکلات معیشتی کارگران و رفع رکود اقتصادی حاکم بر کشور قرار بدهد.

,

میرزایی بیان کرد: مسئولین باید به تمام وعده های خود در خصوص مسائل و مشکلات اقتصادی،تولیدی و جامعه کارگری عمل کنند تا زمینه ساز بی اعتمادی مردم بخصوص جامعه کارگری نشود.

,

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه درخصوص مشکلات فوق الذکر کارگران نیز شرح داد: زمانی که اداره کار، اخراج کارگر را قانونی و موجه نمی داند ملزم به معرفی به سازمان تامین اجتماعی نیست زیرا باید اخراج از نظر اداره کار ومجموعه حل اختلاف، موجه باشد که کارگر بتواند بیمه بیکاری ودیگر موارد مربوط به کارخود را پیگیری کند.

,

وی افزود: بحث پرداخت هزینه سختی کار برعهده کارفرما بوده واین خلاف قانون است و حقوق معوقه، ظلم در حق کارگر است باید این فریادها به گوش همه برسد، مدیر شرکتی که با وجود برخورداری از تسهیلات وحمایت همه جانبه از دولت باز به قشر کارگری ظلم می کند باید حکم جلبش ابلاغ شود زیرا همین اشخاص هستند که سبب بدبینی مردم به نظام ودولت می شوند.

,

احتمال سونامی مشکلات کارگری با ادامه بی تدبیری مسئولین

, احتمال سونامی مشکلات کارگری با ادامه بی تدبیری مسئولین, احتمال سونامی مشکلات کارگری با ادامه بی تدبیری مسئولین,

میرزایی تصریح کرد: دولت همین امروز هم با مشکل مواجه است، در حال حاضر ماهیانه پنج الی شش هزار میلیاردتومان جدا از بحث درمان برای حقوق بازنشستگان پرداخت می کند وهم اکنون دوماه است با پرداخت حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه است وهرماه هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان از بانک رفاه وام می گیرد که بتواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند.

,

وی افزود: دولت تسهیلات می دهد که بحران ایجاد نشود واگر بحث مشکلات بازنشستگی به همین روال ادامه داشته باشد یک سونامی در کشور بوجود می آید.

,

انتظار می رود مسئولین در هر طرح و اقدامی ابتدا مسائل موجود و علل و عوامل مشکلات را به درستی تشخیص دهند و تصمیم درست و اجرای صحیح آن را همراه با نظارت دقیق به منظور برطرف شدن مشکلات اتخاذ کنند تا بودجه هایی که مصرف می شود به نتایج معقول و مطلوب مورد نظر برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه