اخبار داغ

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد:

راه‌اندازی پنج میز صادرات کشور در استان مرکزی

راه‌اندازی پنج میز صادرات کشور در استان مرکزی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از راه‌اندازی پنج میز صادرات گل و گیاه، انار، عایق های رطوبتی، آلومینیم و ساخت تجهیزات صنعتی در استان مرکزی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا حاجی پور رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با  اراک امروز؛ گفت: دولت به منظور هدفمند کردن توسعه صادرات غیر نفتی و عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۶ رویکرد توسعه تجارت خارجی را تغییر داده است و به سمت راه اندازی میزهای صادرات کالاها و خدمات متمرکز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز, ؛ ,

حاجی پور با اشاره به اینکه ۲۱ میز کالایی برای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور تشکیل شده است اظهار کرد: در کنار این میزها، میزهای محصول نیز تعریف شده است و هر استان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایش نیز مسئولیت یک یا چند میز محصول را دارد و استان مرکزی مسئول پنج میز صادرات شده است.

,

وی ادامه داد: به منظور توسعه صادرات برخی از استان ها را به عنوان استان معین برای صادرات در نظر گرفته شده است.

,

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: نظارت بر شرایط کار، عارضه یابی، تبعین استراتژی های صادراتی و اهداف کمی صادرات از اهداف تعیین شده برای میز صادرات تعیین شده است.

,

وی با بیان اینکه در ابتدا با توجه به ظرفیت های استان مرکزی میز صادرات گل و گیاه و انار به استان مرکزی داده شد و در ادامه با رایزنی های صورت گرفته و با توجه به ظرفیت های صنعتی استان مرکزی میزهای عایق های رطوبتی، آلومینیم و ساخت تجهیزات صنعتی هم به استان مرکزی داده شد.

,

حاجی پور با اشاره به اینکه میزهای تخصصی در استان‌های مختلف کشور در راستای تمرکز بر تولید کالاهای صادراتی ایجاد می شود افزود: امید می رود با هم افزایی ومشارکت صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

,

وی با بیان اینکه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس میز صادرات و رئیس اتاق بازرگانی اراک به عنوان دبیر میز صادراتی استان است خاطرنشان کرد: امید می رود با تعامل بخش خصوصی و هدفگذاری بر اساس توسعه صادرات به جایگاه مطلوبی در صادرات غیر نفتی دست پیدا کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه