اخبار داغ

طرح مدیریت پسماند پزشکی در سطح بهارستان به اجرا در می آید

طرح مدیریت پسماند پزشکی در سطح بهارستان به اجرا در می آید
طرح مدریت پسماند پزشکی در سطح شهرستان‌های بهارستان رباط کریم به شکل گسترده درحال اجرا می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  بهارستانه، تخلیه و دفع غیراصولی و غیربهداشتی پسماندهای مختلف سبب بروز مشکلات محیط زیستی و بیماری‌های مختلف در بین مردم می شود، که این امر در شهرستان‌های حاشیه استان‌ها بیشتر از دیگر مناطق کشور به چشم می خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارستانه,

بنابه دلایل این چنینی سازمان مدیریت پسماند شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم اقدام به بی‌خطرسازی ۱۰۰ هزار کیلو پسماندهای پزشکی در این دو شهرستان کرد، چرا که پسماندهای پزشکی را می توان بدترین و آلوده‌ترین نوع پسماند در سطح شهرها دانست.

,

بنابر این گزارش، سازمان مدیریت پسماند شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم به‌منظور حفظ سلامت عمومی و محیط زیست در مقابل اثرات نامطلوب پسماندهای پزشکی و اطمینان از مدیریت اجرائی مناسب و ضابطه‌مند این دسته از پسماندها، نسبت به عقد تفاهم نامه چند جانبه با سازمان‌های نظام پزشکی دو شهرستان بهارستان ئ رباط کریم و شرکت خدمات گستر شهرستان اقدام نموده است.

,

بنا به گفته رئیس سازمان مدیریت پسماند این دو شهرستان، این طرح با استفاده از برترین تکنولوژی‌های روز و بهره‌گیری از متخصصان، پسماندهای پزشکی، بی‌خطرسازی گردیده و به‌عنوان پسماند عادی در مراکز دفن پذیرش و بر اساس مدیریت بهداشتی پسماند امحاء می گردد.

,

گفتنی است که در این طرح تعداد 200 مطب، درمانگاه، آزمایشگاه، پایگاه مشارکتی، مرکز بهداشت و بیمارستان حضور داشته و در سال گذشته موفق به عادی ساز حدود 100 هزار کیلوگرم از پسماندهای پزشکی گردیده است.

,

درپایان ناگفته نماند که پیگیری‌های لازم جهت مشارکت سایر مراکز درمانی و بهداشتی سطح شهرستان بهارستان توسط سازمان مدیریت پسماند درحال انجام می باشد، تا با مدیریت مناسب و اجرای این طرح، از دفع غیراصولی و غیربهداشتی پسماندهای پزشکی در سطح شهرستان بهارستان جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه