اخبار داغ

مردمی که از روستا رانده و از شهر مانده‌اند؛

سرباز، شهرستانی با کلکسیونی از مشکلات

سرباز، شهرستانی با کلکسیونی از مشکلات
مردم شهرستان سرباز به معنای واقعی کلمه از روستا رانده و از شهر مانده‌اند، به گونه ای که حل بسیاری از مشکلات به آرزویی دیرینه برای آنان تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، اگر نگاهی به تاریخ ایران بیاندازیم به روشنی خواهیم فهمید که مردم مناطق روستایی کشور همواره در حاشیه بوده و هیچ گاه دیده نشده اند و حتی اگر در پاره ای ازموارد اندک اقدامی برای توسعه برخی نقاط صورت گرفته نیز تنها به خاطر توجه به شهرهای مهم در نزدیکی آن روستا بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

پس از پیروزی انقلاب و در همان اولین سال های برپایی حکومت اسلامی در ایران، اقدامات توسعه ای در تمامی مناطق محروم کشور آغاز شد به گونه ای که علاوه بر توسعه شهرها، تلاش های زیادی از سوی مسئولان دلسوز نظام برای توسعه زیر ساخت‌های روستایی و کاهش محرومیت های موجود انجام گرفت تاجایی که نگاه ویژه به توسعه مناطق حاشیه ای کشور باعث شد تا ساکنان دورافتاده ترین روستاهای ایران نیز از نعمت آب، برق، راه و خدمات درمان و آموزش بهره مند شدند اما با وجود تمامی اقدامات مثبتی که در طول این سال ها برای رفع محرومیت های موجود در مناطقی چون سیستان و بلوچستان انجام شده باز هم ساکنان برخی روستاها با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده و به امید زندگی بهتر به سوی شهرها روانه می شوند.
 

,
,

, ,

 

,

عدم دسترسی به آّب شرب، برق و راه بزرگترین مشکل روستاییان سرباز

,

در همین رابطه یکی از شهروندان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گلایه از قطعی مکرر آب شرب و تلفن در روستاهای شهرستان سرباز، اظهار کرد: در شرایطی که دسترسی به آب سالم از مهمترین خواسته های هر انسانی است ساکنان روستاهای شهرستان سرباز باید برای تامین آب مورد نیاز خود مسیری طولانی را طی کرده و همواره با مشکلاتی چون قطعی آب، برق و تلفن روبه رو باشند.

, پاپایا,

وی افزود: بسیاری از مردم شهرستان سرباز ساکن مناطق روستایی بوده و به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند اما به دلیل خشک سالی های چند سال اخیر بسیاری از زمین های کشاورزی خشک شده و نداشتن کار دیگر موجب مشکلات مالی فراوانی برای مردم این منطقه شده است.

,

مهران بلوچی با اشاره به اینکه عدم دسترسی به راه روستایی از مشکلات دیگر روستاییان سربازی است، بیان کرد: جاده های خاکی تنها راه ارتباطی بسیاری از روستاهای شهرستان سرباز است که با اندک بارندگی به صورت کامل بسته می شود و مردم برای هفته ها مجبور به ماندن در خانه ها یا طی مسیر با پای پیاده هستند.
 
 

,
,
,

, ,

 

,

دسترسی به اینترنت و ارتباط مخابراتی یکی از مهمترین عوامل پیشرفت روستاهاست

,

مولوی عنایت الله رسولی زاده نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تاکید بر اینکه ساکنین مناطق روستایی سرباز با کلکسیونی از مشکلات درگیر هستند، گفت: بخش سرباز با بیش از 100هزار نفر جمعیت یکی از بزرگترین بخش های کشور بوده و به تنهایی از سه شهرستان سیستان و بلوچستان بزرگتر است اما کوهستانی بودن منطقه و عدم توجه برخی مسئولان موجب شده تا ساکنان این بخش با مشکلات فراوانی روبه رو باشند.

, پاپایا,

امام جمعه اهل سنت سرباز بیان کرد: افت ولتاژ برق،  قطعی آّب، مشکلات راه های ارتباطی و عدم آنتن دهی موبایل و قطعی های مکرر اینترنت از بزرگترین مشکلات روستاهای سرباز می باشد که حل این مشکلات نیازمند توجه ویژه مسئولان به مناطق روستایی این شهرستان است.

,

وی با اشاره به اینکه دسترسی به اینترنت و ارتباط تلفنی از نیازهای مهم جوامع مختلف است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق شهرستان سرباز مشکلاتی چون عدم آنتن دهی موبایل و قطعی مکرر تلفن های ثابت و همراه موجب بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده که باید برای حل آن کاری انجام شود چراکه ما در عصر ارتباطات به سر میبریم و اینترنت و موبایل جزء جدایی نشدنی از زندگی انسانهاست.

,

رسولی زاده ادامه داد: حل مشکلات دسترسی به اینترنت موجب می شود تا روستاییان شهرستان سرباز دیگر مجبور نباشند مسیری طولانی را برای کوچکترین کار اداری طی کنند.

,

وی با اشاره به قطعی مکرر برق و آب در برخی روستاهای شهرستان سرباز، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که موجب شده تا ساکنین روستاها به سوی شهرها روانه شده و با سختی فراوان زندگی در حاشیه شهرها را به سکونت در روستاها ترجیح دهند قطعی مکرر آب و برق در روستاهاست که این مهم در شهرستان سرباز بیش از هر جای دیگری در کشور به چشم می خورد.
 
 

,
,
,

, ,


ساخت سالن های ورزشی و کتابخانه بزرگترین آرزوی جوانان روستاهای سرباز

,
,

یکی دیگر از اهالی شهرستان سرباز در گفتگو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اینکه ساخت سالن ورزشی و کتابخانه بزرگترین آرزوی جوانان سربازی است، اظهار کرد: بسیاری از جوانان شهرستان سرباز به دلیل نداشتن امکانات ورزشی مجبور به بازی در زمین های خاکی و پر از سنگ و شیشه هستند که در بسیاری از مواقع موجب آسیب دیدگی آنان می شود.

, پاپایا,

سعید آسکانی افزود: عدم دسترسی به مراکز ورزشی استاندارد و حتی یک کتابخانه موجب شده تا بسیاری از جوانان شهرستان سرباز یا در فضای مجازی غرق  شده و یا خطر آسیب دیدگی را به جان خریده و در زمین های غیراستاندارد به ورزش مشغول شوند.

,

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات مناطق روستایی سرباز نیازمند توجه ویژه مسئولین است، تصریح کرد: تا وقتی مسئولان از مشکلات مردم بی خبر بوده و خود از نزدیک آنها را لمس نکنند نمی توانند برای حل مشکلات موجود کاری کنند.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه