اخبار داغ

رئیس اوقاف وامورخیریه شهرستان فراهان؛

شهرستان فراهان، رتبه برتر استان در امر وقف/موقوفات درمانی در فراهان تقویت شود

شهرستان فراهان، رتبه برتر استان در امر وقف/موقوفات درمانی در فراهان تقویت شود
رئیس اوقاف وامورخیریه شهرستان فراهان گفت: شهرستان فراهان در امر وقف و وقف های منفعتی جدید رتبه برتر را در استان مرکزی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رحیمی، رئیس اوقاف وامورخیریه شهرستان فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: شهرستان فراهان در امر وقف و وقف های منفعتی جدید رتبه برتر در استان مرکزی را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

وی افزود: امسال ۱۳ موقوفه جدید در فراهان ثبت شده است و در چند روز گذشته ۹ هزار متر زمین وقف بر خیرات با ارزش ۴۰۰ میلیون تومان و منزل مسکونی ۳۰۰ متری با ارزش ۲۰۰ میلیون تومان وقف مدد جویان بهزیستی شد.

,

رحیمی اظهار کرد: در فراهان ۶۳ موقوفه و ۴۰۰ رقبه مرتبط با موقوفات شهرستان وجود دارد و ۱۰ نیت واقف که مهم ترین آن ها روضه خوانی سیدالشهدا، کمک به مستمندان و دانش آموزان است.

,

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان فراهان بیان کرد: هر یک از این موقوفات با نیات متفاوتی وقف شده اند که اداره کل اوقاف و امور خیریه براساس نیات واقفان عمل می‌کند در شهرستان فراهان باید موقوفات درمان و آموزش طلاب علوم دینی تقویت شود.

,

وی گفت: در سه سال گذشته حدود یک میلیارد تومان از سوی مردم نیک اندیش برای بازسازی بقاع متبرکه شهرستان اهدا شد همچنین برای ساخت حسینیه و آشپزخانه در امامزاده فردقان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و برای توسعه عمرانی و ساخت حسینیه امامزاده ذلف آباد ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

,

رحیمی تصریح کرد: شهرستان فراهان دارای ۳۲ امامزاده و ۱۲۰ هیات امنا است که از این تعداد هیات امنا، ۲۰ نفر شبانه روزی خود را وقف امامزادگان جلیل القدر کرده اند.

,

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان فراهان گفت: امامزاده احمد بن علی(ع) همچون نگینی در بین این امامزاده ها می درخشد و به عنوان امامزاده شاخص کشوری شناخته شده است.

,

وی بیان کرد: در این امامزاده عملیات ساخت حسینیه و سرویس بهداشتی گلنک زنی شده است و تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و بدهی زیادی داریم و نیاز است که خیرین وارد عرصه شوند.

, .,

وی بیان کرد: در سه سال گذشته معاونت فرهنگی سازمان اوقاف در محضر مقام معظم رهبری تعهد کرد که یک میلیون حافظ قرآن تربیت کند، در سال ۹۶ شهرستان فراهان باید ۳۲۰ حافظ قرآن تربیت کند، بحمد الله این ۳۲۰ علاقمندان قرآنی در نزد مربیان قرآنی سازمان اوقاف مشغول حفظ آیات نورانی قرآن هستند.

,

رحیمی گفت: با توجه فرمایش رهبری که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه در دستور کار قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه