اخبار داغ

گفتگویی با خاله گلی، بانوی قصه گوی بهاری؛

در ایام نوروز، کتاب به بچه ها عیدی می دهم

در ایام نوروز، کتاب به بچه ها عیدی می دهم
راضیه شالبافیان یکی از بانوان بهاری است که فعالیت مستمر در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان بهار دارد. وی به عنوان معاون اجرایی یکی از مدارس سطح شهرستان فعالیت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه،شالبافیان به عنوان  شخصیت خاله گلی در کتابخانه شهید باهنر برای خرسالان و دانش آموزان کلاس های قصه گویی برگزار کرده و کودکان را با فرهنگ کتابخوانی آشنا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

یکی از کارهای شاخصی که وی را از دیگر کتاب دوستان مجزا ساخته اهدای کتاب در مناسبت های مختلف می باشد. راضیه شالبافیان هدف خود از این کار را ایجاد فرهنگ کتابخوانی بیان کرد و گفت: سعی ما این است که بتوانیم فرهنگ مطالعه را در بین مردم به خصوص کودکان جا بیندازیم.

,

وی در ادامه گفت: امروزه شاهد این هستیم که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جای کتاب را گرفته و حتی افراد مسن نیز به سمت این فضا کشیده شده اند و افراد به جای کتاب گوشی و تبلیت به دست گرفته اند و توجیهشان این است که مطالعه خود را از طریق گوشی و تبلیت و در تلگرام انجام می دهند در صورتی که این مطالعه یک مطالعه سطحی از مطالب بدون منبع و نامشخص است.

,

شالبافیان در مورد طرح هدیه کتاب گفت: با توجه به فضای موجود سهم کتاب در زندگی ما کم شده و من برای پر رنگ شدن کتاب در زندگی روزمره در هدایای خود کتاب را قرار داده ام و حتی در ایام نوروز کتاب را به عنوان عیدی به کودکان هدیه می دهم ، چون معتقدم جای دیگری بچه ها این هدیه را نمی گیرند و این می تواند یک خاطره خوب برای کودکان باشد.

,

این بانوی کتابخوان در ادامه گفت: سال گذشته به یکی از روستاهایی که فاقد کتابخانه بودند حدود 400 جلد کتاب تهیه کرده و هدیه دادم که شروعی برای ایجاد کتابخانه در این روستا باشد.

,

شالبافیان به برگزاری کلاس های قصه گویی خود در مدرسه و کتابخانه شهید باهنر اشاره کرد و گفت: من در کلاس های قصه گویی هم از کتاب استفاده می کنم و قصه هایم را از کتابهای  داستان مختلف انتخاب می کنم و برای بچه ها تعریف می کنم و بعد کتاب را به بچه ها معرفی کرده و در اختیار آنها قرار می دهم تا بیشتر آنها را به کتابخوانی ترغیب کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه