اخبار داغ

مدیر تعاونی روستایی تربت حیدریه خبر داد؛

خرید توافقی زعفران به ۴ تن رسید

خرید توافقی زعفران به ۴ تن رسید
مدیر تعاون روستایی تربت حیدریه گفت: از آغاز اجرای طرح توافقی و حمایتی خرید زعفران از کشاورزان خراسان رضوی تاکنون چهار تن محصول زعفران توسط تعاون روستایی تربت حیدریه خریداری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، جواد معاونی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: خرید توافقی برای حمایت از  زعفرانکاران خراسان رضوی بنا به دستور وزارت جهاد کشاورزی از دوم آبانماه جاری آغاز شده و تاکنون چهار تن زعفران خشک به ارزش 20 میلیارد ریال در مرحله نخست با پرداخت بین 30 تا 70 درصد توسط تعاون روستائی خریداری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی بیان داشت: این طرح در راستای حمایت از زعفرانکاران و مقابله با شیطنت دلالان هنگام برداشت زعفران انجام گرفته تا از ضرر و زیان کشاورز ممانعت شود.

,

 

,

مدیر تعاون روستایی تربت حیدریه اظهار داشت: در فواصل زمانی خرید توافقی زعفران برخی شائبه ها توسط افراد نا آگاه مبنی بر اینکه دلالان زعفران را از کشاورزان خریداری می کنند و در ادامه به تعاون روستایی می فروشند مطرح بود و لذا ضمن تکذیب این شایعه به اطلاع می رساند تعاون روستایی طبق نامه ای از جها کشاورزی و مشخص شدن اراضی زعفران و میزان تولید زعفرانکار، محصول را خریداری می کند.

,

 

,

معاونی گفت: با دستور مجدد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی خرید توافقی زعفران از کشاورزان همچنان تا ۳۰ آذر ادامه دارد و میزان 70 درصد هزینه خرید در مرحله نخست به کشاورزان پرداخت می شود.

,

 

,

پیش از این کشاورزان در خصوص واگذاری مبالغ و اینکه تنها 30 درصد هزینه به آنها پرداخت می شود گلایه مند بودند که با اجرای این طرح در مرحله دوم رضایت نسبی کشاورزان را بدست گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه