اخبار داغ

آیت الله علم الهدی:

مصائب اهل بیت(ع) ریشه در روز دوم رحلت پیامبر(ص) دارد

مصائب اهل بیت(ع) ریشه در روز دوم رحلت پیامبر(ص) دارد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی روز دوم رحلت رسول اکرم(ص) را حساس‌ترین روز تاریخ اسلام دانست و گفت: مصائب اهل بیت(ع) ریشه در روز دوم رحلت پیامبر(ص) دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) روز دوم رحلت رسول اکرم(ص) را حساس‌ترین روز تاریخ اسلام دانست و گفت: اهمیت و عظمت امروز حتی از مصیبت روز عاشورا به مراتب بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی عظمت مصیبت امروز را به دلیل مولود بودن این روز برای مظالم روز عاشورا دانست و ادامه داد: مرحوم علامه امینی در کتاب «شریف الغدیر» با تکیه بر اسناد بسیار معتبر عامه و اهل سنت ثابت می‌کند که تهاجم به در خانه حضرت صدیقه اطهر(س) روز دوم رحلت پیامبر بوده است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: مسئله امروز برای ما حوادث در خانه صدیقه اطهر(س) نیست، آنچه مدنظر ما است این است که این جریان چرایی این اتفاق است.

,

 

,

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنان خود به بررسی وقایع صدر اسلام و زمان حیات پیامبر(ص) پرداخت و گفت: امیرالمؤمنین یک شخصیت ناشناخته در امت اسلامی نبود، شخصیتی بود که در حساس‌ترین بحران‌‌هایی که برای اسلام و مسلمانان پیش می‌آمد، مصیبت را از سر راه پیامبر(ص) و جامعه اسلامی دور می‌کرد.

,

 

,

خطیب جمعه مشهد افزود: در شرایطی که بسیاری از خانواده شهدا و ایثارگران صدر اسلام خانواده حضرت فاطمه(س) و حضرت علی (ع) را به خوبی می‌شناختند و اهمیت این خانواده را بارها از زبان رسول خدا(ص) شنیده بودند، چه اتفاقی افتاد که آتش زدن در خانه اهل بیت (ع) پیامبر (ص)را تماشا کردند و حرفی نزدند؟

,

 

,

وی چرایی این اتفاق بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: دشمنان استکباری ما در دنیا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که با تهاجم نظامی نمی‌توانند ما را از پای درآوردند و حتی چنانچه همه تجهیزات مدرن خود را بر سر این ملت بریزند و اگر از این مردم 10 نفر هم باقی بماند، باز هم قدرت حکومت بر مردم ما را ندارند.

,

 

,

آیت الله علم الهدی ادامه داد: یک جریان چند نفره که اول چهار نفر بود و بعد 25 نفره شد، در سقیفه جمع شدند و گفتند، ما رهبر دیکته شده نمی‌خواهیم و می‌خواهیم سرنوشتمان به دست خودمان باشد.

,

 

,

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه این حرف امروز هم در دنیای دموکراتیک پسندیده است، خاطرنشان کرد: قرن‌ها پیش از آنکه اندیشه لیبرال دموکرات شکل بگیرد، آنها گفتند که می‌خواهیم سرنوشتمان دست خودمان باشد.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه در این شرایط، هرکسی هم که با آنها مخالفت می‌کرد، انگ ضد مردمی بودن و طرفداری از جبهه انحصار به او می‌زدند، گفت: امروز هم این ماجرا است، با ده‌ها دروغ و شیطنت با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های دست نشانده استکباری، چهره‌های ولایی را مخدوش می‌کنند و عناصر ضد ولایت را به مردم معرفی می‌کنند تا ولایت و رهبری را از صحنه بیرون کنند و حکومت امریکایی را بر مردم مسلط کنند.

,

 

,

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در صدر اسلام ناآگاهی و غفلت مردم بود که سبب شد خانواده پیامبر(ص) سوژه این توطئه شوند، ادامه داد: اگر امروز جریان استکبار هنوز نتوانسته توطئه خود را عملی کند، آگاهی و رشد سیاسی مردم ما است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ما رهبر دیکته شده اروپا و امریکا نمی‌خواهیم، اضافه کرد: وقتی خداوند به رسولش وحی می‌کند که به مردم بگو علی جانشین وحی پس از پیامبر بوده، یعنی اینکه رهبری جامعه را خداوند دیکته کرده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه همان طور که پیامبر(ص) را خداوند مبعوث کرد، ادامه جریان وحی هم باید توسط خداوند تعیین شود، گفت: این چیزی نیست که از صندوق آرا بتوان تعیین کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه