اخبار داغ

اجرای طرح توسعه باغات توت فرنگی در سروآباد

اجرای طرح توسعه باغات توت فرنگی در سروآباد
قاسمی نژاد گفت: طرح توسعه باغات توت فرنگی در سطح 30 هکتار از اراضی شهرستان باعث اشتغالزایی برای150 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم گردیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید قاسمی در گفتگو با هورامانات،  با اشاره به اینکه استان کردستان با داشتن بیشترین سطح کشت توت فرنگی رتبه اول تولید کشور را دارا می باشد افزود: سروآباد به عنوان کانون نشر این محصول در استان مطرح بوده و با توجه به دارا بودن آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز، پتانسیل های لازم برای توسعه این محصول مبتنی بر روش های نوین کاشت و استفاده از ارقام تجاری را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هورامانات,

 

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد ادامه داد: در همین راستا در سال جاری جهاد کشاورزی این شهرستان با احداث 30 هکتار باغ توت فرنگی و با صرف اعتباری بالغ بر 8475 میلیون ریال از محل اعتبارات سرمایه ای و نشاء یارانه دار در سه بخش دولتی، تسهیلات بانکی و سهم متقاضی منتج  به ایجاد اشتغال برای 30 نفر به صورت مستقیم و 120 نفر به صورت غیر مستقیم در شهرستان سروآباد شده است.

,

 

,

وی افزود: این در حالیست که شاهد تبلور همکاری واقعی مرکز تحقیقات و جهاد کشاورزی در سطح مزرعه توت فرنگی آقای برهان فتحی در سطح 15 هکتار باشیم.

,

 

,

قاسمی نژاد در پایان اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک دستگاه تخصصی با در اختیار داشتن کارشناسان ماهر و کارآموزده در یک پروسه مبتنی بر اصول ترویج و آموزش کشاورزی، یافته های علمی در مراکز تحقیقاتی کشور که حاصل سال های تلاش متخصصین تراز اول است را به سطح باغات و مزارع انتقال داده و با اجرای این مهم ترویج کشاورزی نوین و علمی تحقق پیدا می کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه