اخبار داغ

نماینده مجلس مطرح کرد؛

اصلاح راه‌ها موضوع مهمترین پروژه‌های عمرانی شهرضا/ شاهد بیکاری گسترده جوانان در منطقه هستیم

اصلاح راه‌ها موضوع مهمترین پروژه‌های عمرانی شهرضا/ شاهد بیکاری گسترده جوانان در منطقه هستیم
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، گفت: یکی از مهمترین مشکلات موجود در این منطقه، بیکاری گسترده به ویژه در میان جوانان دانش آموخته و دانشگاهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛ سمیه محمودی، پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهرضا در مسجد اصحاب کساء این شهرستان، عنوان کرد: حفظ نظام مهمترین وظیفه‌ای است که بر عهده مسئولان قرار دارد اما برای تحقق این هدف باید به مردم خدمت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی ادامه داد: اعتماد مردم مهمترین سرمایه نظام است و مردم پایه اصلی نظام هستند پس مردم باید درک کنند و به این اطمینان برسند که مسئولانی زحمتکش و پرتلاش رنج انها را می‌فهمند و به دنبال رفع مشکلات آنها هستند.

,

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامیف تأکید کرد: شعاردادن و سیاست زدگی مشکلات کشور و معضلات زندگی مردم را حل نمی‌کنند و مردم منتظر عمل مسئولان هستند.

,

محمودی در تشریح مهمترین نیازهای مردم حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان گفت: یکی از مهمترین مشکلات موجود در این منطقه بیکاری گسترده به ویژه در میان جوانان دانش آموخته دانشگاهی است.

,

وی اذعان کرد: در دو شهرستانی که حدود 200 هزار نفر جمعیت دارند هشت واحد دانشگاهی وجود دارد پس بیشتر افراد مدارک دانشگاهی دارند اما مشکل آنجا است که بسیاری از این افراد فاقد مهارت کافی برای حضور در بازار کار هستند و به همین دلیل از غافله بازار کار عقب می‌مانند.

,

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وقتی به صنعتگران شهرستان اعتراض می‌کنیم که چرا از جوانان دانش آموخته شهرضایی برای استخدام در کارگا‌ه‌ها استفاده نمی‌کنید آنها عدم نیاز به کارگران ساده و لزوم مهارت آموزی کارگران را به عنوان دلیل کار خود مطرح می‌کنند.

,

محمودی، اضافه کرد: با تلاشهای انجام شده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان تجهیز شده‌اند اما لازم است با فرهنگسازی از دانش اموختگان دانشگاهی نیز دعوت شود تا در این مراکز ثبت نام کنند و در کنار دانش که آموخته‌اند مهارت لازم را نیز فراگیرند.

,

وی در بخش دیگری ازسخنان خود، بیان کرد: برای آنکه شهرضا به فرمانداری ویژه تبدیل شود باید زیرساختهای لازم در این زمینه فراهم شود که یکی از مهمترین آنها اصلاح راه‌ها است، این در حالی است که رونق اقتصادی در منطقه نیز مشروط به اصلاح راهها و محورهای مواصلاتی است.

,

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی منطقه شش بانده کردن مسیر شهرضا به اصفهان و اصلاح مسیر شهرضا به مبارکه است که با تلاشهای انجام شده برای هر دو پروژه مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار جذب شد.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: در پروژه شهرضا به مبارکه در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری و افتتاح مسیر خواهیم بود و در مسیر شهرضا به اصفهان نیز اقداماتی از جمله اخذ دو میلیارد تومان از مجتمع فولاد انجام شده تا آسفالت مسیر تا جایی که زیرسازی شده انجام و ادامه پروژه نیز دنبال شود.

,

وی اضافه کرد: اجرای پروژه هونجان به گرموک، احداث پل ماشک، زیرسازی و احداث 10 کیلومتر جاده عشایری آن منطقه و اصلاح سه کیلومتر مسیر روستایی امامزاده علی اکبر از جمله دیگر طرحهایی است که یا آغاز شده یا در آینده عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

,

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: قرار است یک بخش به تقسیمات سیاسی شهرضا اضافه شود که تاکنون 70 درصد از مراحل اجرایی ان انجام شده است اما پیش از آن باید زیرساختهای لازم برای این منظور همچون احداث جاده یحیی آباد به کهرویه ایجاد شود.

,

محمودی اضافه کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های راهسازی در شهرستان اصلاح میدان بسیج است که باتوجه به نظرات کارشناسی اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان برای اجرای آن لازم بود که از حد اعتبارات استانی بیشتر و از اعتبارات ملی کمتر بود به همین دلیل این پروژه در قالب طرح شهرضا – صفاشهر – سورمق مطرح شد تا قابلیت اجرایی پیدا کند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده مسیر آزادراه تهران فارس اصلاح شد و مردم مطئن باشند که احداث این بزرگراه اگر بر اساس نقشه اصلاحی انجام شود، به منافع شهرضا آسیب نمی‌زند.

,

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با رایزنی انجام شده قرار شد تا یک مسیر دسترسی به امامزاده شاهرضا به عنوان مهمترین مرکز مذهبی و فرهنگی شهرستان داده شود این در حالی است که برخلاف تصور برخی افراد احداث این بزرگراه شهرضا را در بن بست قرار نمی‌دهد.

,

محمودی همچنین با اشاره به اقدام های انجام شده برای تکمیل فاضلاب شهری شهرضا اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در دور چهارم قرار شد بخشی از اعتبارات این پروژه از محل همیاری مردم، بخشی با همکاری شهرداری و بخشی هم از محل اعتبارات دولتی تأمین شود.

,

وی ادامه داد: پیگیری برای جذب اعتبارات دولتی بر عهده نماینده شهرستان گذاشته شد که برای این منظور مبلغ 15 میلیارد تومان تا پایان سال به شهرستان اختصاص پیدا می‌کند و مابقی آن نیز در مراحل بعدی به حساب شهرستان واریز می ‌شود.

,

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقا سیستم فاضلاب شهری باهدف رفع بوی تعفن در مناطق جرم افشار، منوچهرآباد و نسیم آباد اقدام دیگری بود که برای اجرای آن از کارشناسان داخلی و خارجی دعوت شد و بر اساس طرحهای اجرایی قول داده‌اند که تا تیرماه سال آینده این معضل نیز برطرف شود.

,

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: با تلاشهای انجام شده درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان به یک درمانگاه تخصصی ارتقاء پیدا کرد و باتوجه به آنکه حدود 100 هزار نفر از مردم شهرستان تحت پوشش این بیمه هستند لازم است این درمانگاه به یک بیمارستان تخصصی ارتقاء پیدا کند.

,

وی گفت: در حال حاضر پنج تخصص پزشکی در درمکانگاه تخصصی تأمین اجتماعی وجود دارد و به دنبال افزایش آنها به 9 تخصص هستیم.

,

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بارها به مسئولان بهداشت و درمان استان و کشور تأکید شده که ارائه امکانات درمانی و بهداشتی به شهرضا به معنی ارائه این خدمات به تعداد زیادی از مردم منطقه، شهرستانهای اطراف، مسافران و حتی مردم استانهای همجوار است.

,

محمودی همچنین با تأکید بر ضرورت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا گفت: اخذ مصوبه ایجاد این منطقه به عنوان یکی از مهمترین امتیازات اقتصادی استان است که باید از ان استفاده شود.

,

نماینده مجلس دهم، اظهار کرد: حل مشکل بیکاری و رونق اقتصادی منطقه تاحد زیادی مشروط به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی است که برای این منظور از سرمایه گذاران شهرستان ، استان و حتی کشور دعوت شده است اما پیش از آن باید موانع سرمایه گذاری و بروکراسی زائد اداری را برطرف کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه