اخبار داغ

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌‌شرقی در همایش یاران وقف؛

با افزایش موقوفات می‌‌توان فقرزدایی کرد/ وقف در راه هزینه برای سلامت مردم و تامین بهداشت شهروندان ضروری است

با افزایش موقوفات می‌‌توان فقرزدایی کرد/ وقف در راه هزینه برای سلامت مردم و تامین بهداشت شهروندان ضروری است
شهرتی فر گفت: با توجه به وقف می‌‌توانیم به مشکلات موجود در حوزه‌‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی، عمران و آبادانی کشور بپردازیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، رحیم شهرتی‌‌فر پیش از ظهر امروز در همایش ویژه یاوران وقف با اشاره به اهمیت وقف اظهار کرد: مسئله اهتمام به امور مسلمین آنقدر اهمیت دارد که که در فرمایش پیامبر اکرم آمده است، «اگر احیانا مسلمان به امور مسلمین اهتمام نشان ندهد مسلمان نیست.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ابراز داشت: آثار وقف در جامعه زیاد است و با ترویج فرهنگ وقف می‌توانیم مشکلی که جامعه با آن درگیر است را حل کنیم؛ وقف در دین، فرهنگ و حتی سیاست تاثیر دارد.

,

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌‌شرقی با تاکید بر ضرورت افزایش موقوفات، خاطرنشان ساخت: مسلم است که زمان در هر چیزی مهم است، امروز چنانچه موقوفاتی در جای جای ایران وجود دارد در آینده می‌‌تواند امروز ما را متبلور نشان دهد.

,

وی در ارتباط با پیشرفت و توسعه با ابزار وقف گفت: در کارآفرینی و اشتغال و همچنین اقتصاد مقاومتی می‌‌توانیم از پتانسیل وقف استفاده کنیم، در تامین بهداشت عمومی و سلامتی مردم نیز می‌توانیم از موقوفات بهره مند شویم.

,

این مقام مسئول در پایان متذکر شد: مسئله‌‌ای که در جامعه اسلامی ضرورت دارد گسترش عدالت یا همان فقر زدایی است که می‌توانیم با توجه بیشتر به وقف این موضوع را حل کنیم؛ همچنین با پرداختن به وقف می‌توانیم در توسعه و آبادانی شهر و روستا و معماری ایرانی دینی بهره لازم را ببریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه