اخبار داغ

به مناسبت هفته کتاب؛

3 عنوان کتاب نویسندگان ملایری رونمایی شد

3 عنوان کتاب نویسندگان ملایری رونمایی شد
به مناسبت هفته کتاب طی مراسمی از 3 عنوان کتاب نویسندگان ملایری رو نمایی به عمل آمد و از مربیان و اعضای برگزیده جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان ملایر تجلیل شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ملایری‌ها؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر صیح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جام باشگاه های کتابخوانی در مجتمع فرهنگی اظهار داشت: : هر سال به صورت میانگین 20 جلد  کتاب در ملایر چاپ و یا رونمایی شده که این کتابها عمدتاً توسط ناشران بومی و ملایری، چاپ و منتشر می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ملایری‌ها,

وی با ارائه گزارشی از برگزاری جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان در ملایر، بیان کرد: امسال دومین سال برگزاری جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان در سطح کشور بوده و امسال بر اساس ارزیابی ها و شاخص های انتخاب پایتخت کتاب ایران و فعالیت های این حوزه، شهر ملایر به عنوان یکی از 100 شهر ایران در برگزاری جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان شناخته شد.  

,

غلامرضا جمالی زاده  افزود: ما در ملایر 7 باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان را در سایت وزارت ارشاد ثبت کردیم و در این باشگاهها 90 نفر حذب شدند و در جلسات و نشست های هفتگی خود، نسبت به مطالعه و مرور کتاب، ارتباط با نویسنده، نوشتن و خلاصه نویسی کتاب و ... فعالیت خوبی داشتند که در این مراسم از باشگاه برتر شهرستانی و اعضاء برگزیده تجلیل به عمل می آید.

,

وی افزود: یکی از باشگاههای ملایر نیز به عنوان باشگاه برتر استانی انتخاب شده است.

,

در ادامه مراسم حمید هنرجو نویسنده برجسته ملایری نیز به عنوان سخنران این مراسم با اشاره به اینکه پیشگامان نهضت ما  همچون شهید مطهری صاحب کتاب و اندیشه بودند، گفت: امروز کتاب از شکل و ساختار سنتی خود خارج شده و با توجه به استفاده از فضاهای مجازی و اطلاعاتی که در گوشی های همراه رد و بدل می شود و در کشور ما نیز این امر روز به روز پر رنگتر می شود، از شکل سنتی کتاب فاصله گرفته ایم و این  موضوع ضررهایی را برای ما مترتب می کند که حاصل آن پخته خوار شدن افراد جامعه است.

,

هنرجو گفت: کثرت بی رویة ناشران یکی دیگر از مواردی است که به کتاب ضربه می زند، چرا که در بسیاری از این انتشاراتی ها؛ نقد و بررسی اصولی، ذائقه سنجی مخاصب، وزنه سنجی و ارزیابی مناسبی صورت نمی گیرد.

,

وی با انتقاد از حضور دستگاهها در کارهای انتشاراتی، عدم واگذاری امور نشر به بخش خصوصی و تشریفاتی شدن کتاب، خاطر نشان کرد: کتاب را از منظر سیاست دیدن، کار غیر حرفه ای کردن در حوز چاپ و نشر، رونویسی و بی محتوا بودن کتابها از جمله عواملی است که در کاهش رغبت به کتابخوانی مؤثرند.

,

این نویسنده کشوری با تأکید بر اهمیت صدور مجوز و پروانه نشر کتاب، افزود: اگر کتاب ها به دانستنی های جامعه هدف خود بیفزایند و ناشران هم مخاطب شناس باشند و سازمانهای دولتی و حاکمیتی نیز دست بخش خصوصی را برای ترویج و نشر کتاب باز بگذارند، در آن صورت مردم به خرید کتاب و مطالعه سوق پیدا می کنند.

,

هنرجو تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی نمی تواند نسل جدید را کتابخوان کند و در این میان دیگر دستگاهها و نهادها و از همه مهمتر، رسانه ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می توانند نقش اساسی خود را ایفا کنند.

,

وی افزود: گلایه و انتقاد نکنیم که چرا مردم مطاله شان کم است بلکه بگوییم جرا کتاب مناسب کم است؟

,

هنرجو گفت: در عین حال که فعالیتهای هفته کتاب، برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب و.... در سطح کشور برگزار می شود، انتظار این است که در جامعه ای روشن، نگاهها به همة اصول سازنده باشد و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی با شعار فرهنگی آمده، شایسته است از نویسندگان برتر، آرمان خواهی و تفکرات سازنده آنان برای گسترش فرهنگ کتابخوانی حمایت و اهتمام شود.

,

در  این مراسم، از 3 عنوان کتاب شامل «دانشنامه ی ملایر» پژوهشی در نام جاهای شهرستان ملایر نوشته علیرضا گودرزی، «سایه های سرنوشت» و « عشق ققنوس» تألیف اشرف ولی پور رونمایی شد و نویسندگان این کتابها نیز به تشریح و معرفی کتاب خود پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه