اخبار داغ

مدیرستاد اقامه نماز استان هرمزگان:

بیست و ششمین اجلاس نماز و فضای مجازی با حضور رئیس جمهور برگزار می شود

بیست و ششمین اجلاس نماز و فضای مجازی با حضور رئیس جمهور برگزار می شود
بیست وششمین اجلاس نماز و فضای مجازی که بزرگترین رویکرد فرهنگی در استان هرمزگان است با حضور رییس جمهور در 30 آذرماه سال جاری برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین فروزان نژاد، مسئول دبیرخانه استانی بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در خصوص برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در گفتگو با خبرنگار هرمز ، اظهار کرد: با تصمیم گیری جمعی از مسئولان،  استان هرمزگان میزبان بیست وششمین اجلاس سراسری نمازوفضای مجازی  شد که  در 30 آذرماه در بندرعباس برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

مدیرستاد اقامه نماز استان هرمزگان گفت : با برگزاری این اجلاس که به همت نماینده ولی فقیه ، استاندار وستاد اقامه نماز کشور ومسئولان استانی صورت می گیرد، بزرگترین رویداد فرهنگی در استان هرمزگان شکل خواهد گرفت .

,

فروزان نژاد با اشاره به اینکه این اجلاس الهام گرفته از آیه های قرآن ووظیفه بزرگ انسانی است ، تصریح کرد: بر اساس آیه41 سوره حجرکه خداوند می فرماید: وقتی که به قدرت رسیدید 4 وظیفه دارید اولین وظیفه که مهمترین وظیفه می باشد اقامه نماز است،  و لذا این وظیفه برای مسئولان ماهم باید به عنوان اولویت اول ترقی شود و امسال بر اساس این وظیفه شرعی واین رهنمود قرآنی بیست وششمین اجلاس سراسری نماز در استان هرمزگان برگزار می شود.

,

وی بیان کرد:  تاکنون  2 هزار اثر به دبیرخانه کشوری ارسال شده است وفراخوان  مقاله تا 10 آذرتمدید شده است .

,

امام جمعه موقت بندرعباس افزود: خروجی اجلاس باید باعث تحول ترویج فرهنگ نماز در استان هرمزگان باشد.

,

فروزان نژاد با بیان اینکه فرهنگ نماز انسان را به روز می کند، گفت : همه مردم در مقابل  نماز باید احساس مسولیت کنند وهمه باید وارد صحنه ترویج فرهنگ انسان ساز نماز شوند که نماز فرهنگ جامعه ساز است و همچنین انسان را در مقابل دشمن به شکل زیبایی مقاوم می کند.

,

وی با تاکیدبر اینکه دشمن از همه امکاناتش علیه کشور وجوانان کشور استفاده می کند،  ادامه داد: برای مقابله با دشمن  آن چیزی که انسان را در مقابل این شبه خون فرهنگی بیمه می کند نماز واقعی است،  نمازی که انسان را از فحشا ومنکر دور کند.

,

مدیرستاد اقامه نماز استان هرمزگان تصریح کرد: آن قدر فریضه نماز مهم است که قرآن می فرماید چنان که نماز را ضایع کنید شهوات پیدا می شوند این خیلی مهم است همه باید به آن بپردازند .

,

فروزان نژاد با اشاره به اینکه موضوعات اجلاس باید تمام نیازهای فرد افراد جامعه را نسبت به نماز بیان کند، گفت:  در این اجلاس مقالات ونرم افزارهایی درباره فضای مجازی در دسترس مردم قرار می گیرد تا همه افراد جامعه  هر لحظه به یاد این فریضه مهم نماز باشند.

,

وی افزود: در نماز 2چیز خیلی  مهم است یکی حضور ویکی خشوع این نماز با حضور وخشوع را در جامعه باید ترویج داد.

,

فروزان نژاد با بیان اینکه فضای مجازی از موضوعات مهم زندگی امروز است، تصریح کرد:  فضای مجازی در سبد کالای زندگی مردم قرار گرفته است ،خرید وفروش وارتباتشان با فضای مجازی صورت می گیرد فضای مجازی تبدیل به فضای حقیقی زندگی مردم شده است.

,

وی افزود: فضای مجازی این قدر مهم  است که از مقام معظم رهبری پرسیده اند که اگر بحث رهبری نباشد چه مسولیتی بر عهده می گرفتید ایشان فرمودند مدیریت فضای مجازی را برعهده می گرفتم.

,

مدیرستاد اقامه نماز استان هرمزگان  با اشاره به اینکه با اهمیت ترین موضوع فضای مجازی  است، بیان کرد: از اول انقلاب تاکنون نماز واهمیت آن در فضاهای دیگراجلاس  صورت گرفته وامسال نماز وفضای مجازی است.

,

فروزان نژاد با اشاره به اینکه در بیست و ششمین اجلاس نماز دربندرعباس دکتر روحانی رییس‌ جمهور نیز حضور خواهند داشت، افزود: در این اجلاس سراسری پیام مقام معظم رهبری نیز قرائت خواهد شد وتعداد زیادی از وزیران کشور دانشمندان ،علما ،ائمه جماعت استان ها واستانداران ازسراسر کشور شرکت می کنند و بیشتر حضور مردم است.

,

وی تصریح کرد: 12 کمیته  برای اجلاس نماز تشکیل شده است که این کمیته ها فعالیت های خود را از اول مهرماه آغاز کرده اند.

,

امام جمعه موقت بندرعباس  با تاکید اهمیت کمیته نمایشگاه وفضای مجازی ، گفت : نمایشگاه نماز به مدت یک هفته است باید درنمایشگاه خیلی کار شود تا مردم از دستاورد اجلاس بهرمند شوند وفضای مجازی باید خبرهای اجلاس  را خیلی زود در اختیارمردم قرار دهد.

,

امام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه پیش اجلاس هایی در سراسر استان در حال برگزاری است ، افزود:  یک پیش اجلاس در قم برگزار شد وروز اول آذر ماه پیش اجلاس کارگری درغرب استان در کشتی سازی برگزار می شود.

,

فروزان نژاد ادامه داد: در هر شهرستان متناسبت با موقعیت آن یک پیش اجلاس خواهیم داشت که به ریاست فرماندار وامام جمعه شهرستان ها برگزار خواهد شد وهچنین 4 پیش اجلاس در آموزش وپرورش برگزار می شود.

,

وی تصریح کرد: سخنران هایی از سراسر کشور برای این اجلاس آمده اند که این سخنران ها در آموزش وپرورش وشهرستان ها مستقر می شوند وهمچنین در ایام پیش اجلاس برای هر شهرستان به تعداد نیاز روحانی اعزام می شود.

,

مدیرستاد اقامه نماز استان هرمزگان  با اشاره به اینکه ریاست برگزاری اجلاس نماز برعهده استاندار است، گفت:  استاندار برای برگزاری هرچه بهتر اجلاس نماز قائم مقامی انتخاب کرده است که همه سازمان ها ونهاد ها برای اجلاس نماز همکاری لازم نمایند.

,

فروزان نژاد با بیان اینکه تلاش می شود که این اجلاس در کمال سادگی برگزار شود وبه دور از تشریفات باشد،تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در ستاد نماز حاج آقا قرائتی تاکید داشتند که فعالیت های اجلاس باید برای مردم ملموس وماندگار باشد .

,

وی خاطر نشان کرد: از شهرداران انتظار می رود خیابان ها را به گونه ای در این ایام پیش بینی کنند که فعالیت های اجلاس نه تنها  برای چندین سال بلکه همیشه باقی بماند.

,

انتهای پیام/

,

  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه