اخبار داغ

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین:

مردم از حضور شخصی در مناطق زلزله‌زده خودداری کنند/ هلال احمر قزوین در شهرستان قصر شیرین مستقر است

مردم از حضور شخصی در مناطق زلزله‌زده خودداری کنند/ هلال احمر قزوین در شهرستان قصر شیرین مستقر است
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: مناطق زلزله‌زده به 6 ستاد تقسیم شد‌ه‌اند که مدیریت و امدادرسانی ستاد قصرشیرین برعهده جمعیت هلال احمر استان قزوین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با  شاخص نیوز؛ با گزارش از وضعیت خدمات رسانی در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر قزوین در شهرستان قصر شیرین مستقر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص نیوز؛,

وی افزود: مناطق زلزله‌زده به ۶ ستاد تقسیم شد‌ه‌اند که مدیریت و امدادرسانی ستاد قصرشیرین برعهده جمعیت هلال احمر استان قزوین است.

,

, , ,

۶ هزارچادر توسط هلال احمر استان قزوین در میان زلزله‌زدگان توزیع شد

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه گفت: پس از وقوع حادثه و حضور در منطقه عملیات جستجو و نجات با کمک سایر ارگان‌ها انجام شد و پس از آن بلافاصله امداد‌رسانی آغاز شد.

,

این مسوول ابراز کرد: در حال حاضر اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان در الویت قرار دارد چراکه با وقع پس لرزه‌های پی در پی مردم استرس دارند و با وجو اینکه برخی منازل آسیب جزئی دیده اما ساکنان اطمینان خاطر برای بازگست به خانه‌های ترک‌خورده را ندارند.

,

هاشمی با بیان اینکه هر روز در منطقه شاهد پس لرزه هستیم ‌تشریح کرد: شیر خشک، نایلون جهت پوشش چادرها، پتو، لباس گرم به ویژه بچه گانه، وسایل گرمایشی و لوازم بهداشتی اقلام ضروری است که مردم به آن نیاز دارند.

,

وی خاطرنشان کرد: تا کنون حدود ۶ هزارچادر توسط هلال احمر استان قزوین در میان زلزله‌زدگان توزیع شده و در حال حاضر پوشش چادرها با نایلون جهت حفاظت از بارندگی‌های روزهای آینده نیز حائز اهمیت است.

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: دو پزشک متخصص و پرستار هم در اختیار داریم و با داروهای اهدایی؛ مردم را مداوا می‌کنند و در حین اسکان و آواربرداری نیز درمان سرپایی هم انجام می‌شود و درواقع یک پکیج از خدمات‌رسانی را ارئه می‌کنیم.

,

, , ,

تیم‌های حمایت روانی وارد عمل شوند

,

این مسوول با بیان اینکه روزانه اقلام ارسالی به طور منظم میان آسیب دیدگان توزیع می‌گردد افزود: ۲ ستاد فرعی تشکلیل شده که تمامی اقلام اهدایی از سوی مردم به طور مستقیم توزیع می‌شود.

,

هاشمی عنوان کرد: اقلام اهدایی دپو شده و به مرور زمان و بر اساس ارزیابی‌ها توزیع می‌گردد تا از اتلاف آن‌ها جلوگیری شود.

,

وی توضیح داد: در حال حاضر تقریبا آرامش در منطقه برقرار شده و مردم صبورتر شده و از شک روانی ناشی از حادثه خارج شده‌اند.

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: در این شرایط نیاز به حضور تیم‌های حمایت روانی است تا بر اساس علم روانشناسی، آسیب‌دیدگان را از نظر روحی حمایت کنند تا دچار افسردگی و بیماری‌های روانی نشوند.

,

این مسوول ضمن تقدیر از کمک‎های انسان دوستانه مردم به هموطنان خود تصریح کرد: مسئله حائز اهمیت این است که مردم باید به ارگان‌های مربوطه اعتماد کرده و کمک‌های خود را به آن‌ها بسپارند و هر کس خودسرانه راهی مناطق نشوند چراکه روش نامناسبی برای کمک‌رسانی بوده و امدادرسانی را برای نیروهای عملیاتی سخت می‌کند.

,

هاشمی در پایان با بیان اینکه ۶۵ نیروی عملیاتی با ۱۷ دستگاه خودور و تجهیزات از هلال احمر استان قزوین به کرمانشاه اعزام شده‌اند گفت: نیروهای هلال احمر استان قزوین تا بهبود شرایط و تامین آرماش مردم در ستادها فعال بوده و در کنار هموطنان خود خواهیم بود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه