اخبار داغ

ارزیابی ۲۰۰ نوع محصول غذایی و بهداشتی در طرح پی ام اس

ارزیابی ۲۰۰ نوع محصول غذایی و بهداشتی در طرح پی ام اس
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از ارزیابی 200نوع محصول غذایی آرایشی و بهداشتی در طرح پی ام اس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیرسبزوار محمد عبداله زاده در حاشیه بازدید از محصولات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از فرآورده های غذایی پس از تولید و در طول مدت زمانی که که به دست مصرف کننده نهایی می رسد دچار تغییرات فیزیکی و شیمیایی می شود اظهارداشت: در این طرح محصولات مورد نظر توسط کارشناسان در خصوص تغییرات فیزیکی شیمیایی و میکروبی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیرسبزوار,

 

,

وی با اشاره به اینکه حفظ امنیت و سلامت غذایی از مهم ترین و ظایف دانشگاه علوم پزشکی در سطوح مختلف است تاکید کرد: برخی از این تغییرات میکروبی در محصولات می تواند امنیت و سلامت جامعه را به مخاطره بیاندازد که این بازدید های دوره ای از این تهدید جلوگیری می کند.

,

 

,

سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ادامه با بیان اینکه 200 نوع محصول تولید شامل خوراکی ها و آشامیدنی ها و همچنین مواد بهداشتی مورد ارزیابی قرار گرفته است تصریح کرد: از این تعداد مواد 144مورد محصولات تولیدی در عرصه ملی و 36مورد نیز محصولات تولید شده در شهرستان مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته است.

,

 

,

وی ادامه داد: پس از نمونه برداری و ارجاع به آزمایشگاه های دانشگاه 402 مورد آزمون های شیمیایی و 258 مورد آزمون های میکروبی بر روی محصولات انجام شده است.

,

 

,

عبداله زاده با بیان اینکه در این طرح نمونه برداری هلپا از محصولات ملی هم صورت گرفته است تاکید کرد: در صورت وجود مغایرت های بهداشتی در محصولات نتایج آزمایش ها به معاونت غذا و دارو ارسال خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه