اخبار داغ

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

یک پنجم روستاهای آذربایجان غربی زیر 20 خانوار جمعیت دارند!

یک پنجم روستاهای آذربایجان غربی زیر 20 خانوار جمعیت دارند!
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: دریک پنجم روستاهای آذربایجان غربی جمعیتی زیر 20 خانوار زندگی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مینامهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار کرد: آذربایجان غربی براساس طرح گسترش 2 هزار و 819 روستا دارد که در حدود 300 روستای آن آبرسانی سیاری انجام می‌گیرد و بقیه نیز زیرپوشش مستقیم مراکز بهداشتی و درمانی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

وی افزود: براساس آخرین اطلاعات در حال حاضر یک هزار و 900 روستا معادل 67 درصدشان زیر پوشش خدمات مستقیم آب و فاضلاب روستایی هستند.

,

این مسئول گفت: 33 درصد روستاها در آذربایجان غربی زیرپوشش خدمات شرکت آبفار استان هستند امید می‌رود که با برنامه‌ریزی و پیگیری مسئولان شرکت و آب و فاضلاب در آینده نزدیک این تعداد روستا زیرپوشش خدمات قرار گیرد.

,

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: این نکته هم نباید مغفول واقع شود که روستاهایی فاقد انشعاب آب، روستاهایی با جمعیت زیر 20 خانوار هستند که یک پنجم روستاهای استان را شامل می‌شوند.

,

مینامهر این روستا‌ها را یکی از چالش‌های اساسی برای کارشناسان بهداشت محیط استان عنوان کرد و افزود: برای سالم‌سازی آب و عدم استفاده از منابع غیرمطمئن به طور مستمر به آموزش‌های موردنیاز به مردم و آبداران ارائه می‌شود.

,

وی اضافه کرد: تامین و توزیع آب آشامیدنی و بهداشتی با لحاظ استانداردهای ملی از نیازهای اساسی خانوارهای روستایی به شمار می‌رود چرا که این موضوع نقش مستقیم در حفظ و تامین سلامت خانواده‌ها دارد بنابراین اهتمام شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در این زمینه باید جدی‌تر شود.

,

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: چنانچه مردم روستاهای فوق به دلیل بی‌احتیاطی از منابع آب غیربهداشتی و غیرمطمئن استفاده کنند خطر بروز بیماری‌های واگیردار و روده‌ای وجود دارد که احتمال ابتلا در بین کودکان بیشتر است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: سالانه برای کاهش خطرات استفاده از آب غیربهداشتی دوره‌های آموزشی برای ساکنان روستاها، آبداران و بهورزان خانه‌های بهداشت برگزار می‌شود ولی با این همه اقدام شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برای توسعه خدمات در مناطق روستایی ضروری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه