اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد

کاهش ۷۹ درصدی تعداد کانون بیماری های طیور در استان نسبت به سال گذشته

کاهش ۷۹ درصدی تعداد کانون بیماری های طیور در استان نسبت به سال گذشته
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت:امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد کانون بیماری‌های طیور ۷۹ درصد کاهش داشته است؛این کاهش نتیجه انجام بیش از ۲۰۰۰ بازدید مراقبت فعال در مراکز صنعتی طیور و کشتارگاه‌های طیور و ۱۳ هزار و ۷۱۵ مورد نمونه برداری انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی؛ در گفت‌وگو با دیار آفتاب؛ با تاکید بر اینکه تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان گزارش نشده است، درمورد اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی گفت: تاکنون ۲۰۴۱ مورد پایش و مراقبت، بیش از ۲۰۰۰ مورد نمونه برداری و ۵۸۷۴ مورد آزمایش از واحدهای تولید طیور صنعتی و سنتی، زیستگاه ها و مراکز عرضه پرندگان زینتی استان انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: ۱۶ گروه فعال متشکل از ۳۲ نفر وظیفه نظارت و بازرسی از واحدهای تولید طیور، زیستگاه های و مراکز عرضه پرندگان در شهرستان های استان مرکزی را برعهده دارند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی پیشگیری از شیوع بیماری‌های دام و طیور در استان را از برنامه‌های اولویت‌دار دامپزشکی استان عنوان کرد و افزود: در صورت شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مواد و لباس‌های ضدعفونی، موتور سم پاش، دستکش، چکمه و موتور سم پاش به میزان کافی تهیه و در اختیار ادارات تابعه در شهرستان‌ها قرار داده شده است.

,

شانقی با بیان اینکه بیش از ۱۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان طی ۷ ماه گذشته انجام شده است، گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد کانون بیماری‌های طیور ۷۹ درصد کاهش داشته است.

,

وی خاطرنشان کرد: تعداد کانون‌های بیماری طیور در استان از ابتدای سال تاکنون ۱۹ مورد بوده است که این کاهش نتیجه انجام بیش از ۲۰۰۰ بازدید مراقبت فعال در مراکز صنعتی طیور و کشتارگاه‌های طیور و ۱۳ هزار و ۷۱۵ مورد نمونه برداری انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه